- Wysoce efektywna platforma e:N Architecture F z silnikiem elektrycznym, napędzającym przednią oś
- Akumulator o dużej pojemności umożliwia skuteczne, szybkie ładowanie
- Nowy model został zaprojektowany tak, aby sprawdzał się we wszystkich europejskich warunkach i sytuacjach drogowych
Podwozie i układ napędowy e:Ny1 zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić przyjemne i wzbudzające zaufanie wrażenia z jazdy, które łączą w sobie jednocześnie ducha wysokich osiągów Hondy i walory napędu elektrycznego. Kluczem do tego rozwiązania jest pierwsze w Europie, zastosowanie wysokowydajnej platformy Hondy e:N Architecture F.
Architektura e:N, będąca częścią globalnej strategii elektryfikacji marki, jest efektem modułowego podejścia do konstrukcji pojazdów elektrycznych. Podstawową koncepcją, stojącą za tym rozwiązaniem, jest stosowanie wspólnych modułów opierających się na odpowiedniej ramie o wysokiej sztywności, zapewniającej bardzo dynamiczne osiągi. „F” oznacza architekturę e:Ny1 z silnikiem umiejscowionym z przodu i napędem na przednie koła, która będzie stanowić podstawę małych i średnich pojazdów elektrycznych Hondy w przyszłości.
Co więcej, inne platformy w globalnym portfolio marki będą także oferowane z opcjami napędu na wszystkie koła i na tylną oś. Wszystkie będą też oparte na tej samej koncepcji centralnego, wysokowydajnego akumulatora o dużej pojemności, zasilającego kompaktowy silnik napędowy o dużej mocy lub silniki w wypadku układu napędowego, dostarczającego moc na wszystkie koła.
Na platformie F ulokowano przemyślany układ napędowy typu „trzy w jednym”, na który składa się jednostka napędowa, silnik elektryczny i przekładnia, a jego łączna masa to zaledwie 77,4 kg (z olejem) nad przednią osią. Potężny silnik o mocy 204KM (150 kW) może pochwalić się wyjątkową sprawnością na poziomie 92%, co oznacza, że generuje 310 Nm momentu obrotowego (2 788 Nm na kołach), dzięki czemu samochód rozpędza się od zera do 100 km/h w 7,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 160 km/h. Zaawansowaną kontrolę temperatury realizuje układ chłodzenia cieczą, gwarantujący stabilne dostarczanie mocy, bez przegrzewania.
Ta dynamiczna konfiguracja stanowi podstawę lekkiej, ale sztywnej ramy nadwozia, która zbudowana jest z kombinacji stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, stanowiącej 47% masy nadwozia modelu. Strategiczne zastosowanie tych elementów w konstrukcji zewnętrznej zaowocowało wysoką sztywnością skrętną i niską masą, dzięki czemu model e:Ny1 jest o ponad 100 kg lżejszy od niektórych, europejskich konkurentów.
Honda e:Ny1 posiada dodatkowe struktury usztywniające o dużej wytrzymałości na rozciąganie w części podłogowej i dachowej, których nie miał HR-V, a także wokół przednich wnęk kół, co stanowi solidniejszą podstawę w przypadku konstrukcji dynamicznego pojazdu elektrycznego.
Łatwy w obsłudze akumulator o wysokiej wydajności z funkcją szybkiego ładowania
Kompaktowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 68,9 kWh, umieszczony pod podłogą e:Ny1, zapewnia zasięg do 412 km (WLTP). Pozwala on na szybkie ładowanie za pomocą ładowarki prądu stałego i złącza CCS od 10% do 80% pojemności w około 45 minut. Metoda ta pozwala również na doładowanie, zwiększające zasięg o 100 km w zaledwie 11 minut. Przy użyciu standardowej, domowej ładowarki prądu przemiennego, naładowanie od 10% do 80% całkowitej pojemności można osiągnąć w ciągu sześciu godzin.
Akumulator o wysokiej pojemności, ze zintegrowanym układem chłodzenia cieczą, składający się z ogniw o pojemności 195 Ah, umieszczony jest w centralnej części e:Ny1 pod podłogą. Taki rozkład sprawia, że środek ciężkości znajduje się nisko, a masa jest rozłożona centralnie, co poprawia trzymanie się drogi, a także wpływa korzystnie na parametry aerodynamiczne, bez konieczności stosowania dodatkowych elementów zewnętrznych.
Chociaż pojemność akumulatorów jest zbliżona do rozwiązań stosowanych przez liderów w tej klasie, najnowszy pojazd elektryczny Hondy wyróżnia się na ich tle wyższym wskaźnikiem stabilności ładowania, o ile bowiem niektórzy producenci zapewniają większą maksymalną szybkość ładowania, poziom ten jest rzadko osiągany ze względu na wahania szybkości procesu na różnych etapach cyklu ładowania akumulatora.
Model e:Ny1 dysponuje specjalnie opracowanym systemem ładowania, który pozwala na utrzymanie wyższego tempa ładowania, w porównaniu do konkurentów. Niektórym producentom zależy przede wszystkim na wskaźnikach szybkiego ładowania, natomiast Honda e:Ny1 jest w stanie utrzymać wyższą średnią prędkość przez większą część procesu ładowania. Liniowe, wyższe tempo ładowania utrzymuje się przez ponad połowę czasu ładowania, z bardzo niewielkim spadkiem, tuż przed osiągnięciem pełnej pojemności.
Takie założenie eksploatacyjne jest korzystne dla klientów, ponieważ zapobiega przedwczesnemu zużyciu akumulatora i pomaga utrzymać odpowiedni zasięg przez cały okres użytkowania pojazdu. Moc ładowania i strategia ładowania to dwa podstawowe elementy, które znacząco wpływają na żywotność baterii. Podejście Hondy do tych kwestii polegało zatem na uzyskaniu zdrowej równowagi pomiędzy wygodą użytkownika a trwałością akumulatora, dzięki zaawansowanym systemom zarządzania energią i kontroli temperatury.
Dynamika prowadzenia zgodna z duchem wysokich osiągów Hondy
Zespół projektowy e:Ny1 postawił sobie za cel opracowanie modelu oferującego poczucie wyrafinowania i płynności podczas jazdy, który zapewni wszystkim pasażerom maksymalny komfort i ciszę we wnętrzu, a jednocześnie satysfakcjonujące odczucia, jakie daje prowadzenie tak zwinnego pojazdu. Celem było stworzenie w pełni elektrycznego SUV-a, który prezentowałby walory dynamiczne, dostosowane do wszystkich europejskich warunków użytkowania i zróżnicowanych dróg, a jego prowadzenie i stabilność wzbudzałyby zaufanie klientów, przesiadających się z pojazdów z silnikami spalinowymi.
Dynamiczna kontrola stabilności Hondy dba o płynne i liniowe reakcje układu kierowniczego, dostarczając wystarczającą dawkę informacji zwrotnych, pozwalających kierowcy na wyczucie aktualnej przyczepności, celem odpowiedniego dostosowania swoich decyzji i zachowań. Układ kierowniczy pracuje lekko i gwarantuje doskonałą zwrotność przy niskich prędkościach, przekazując bieżące informacje zwrotne także podczas szybszej jazdy – taką charakterystykę opracowano specjalnie dla europejskiej wersji e:Ny1.
Najnowszy, elektryczny model Hondy został zaprojektowany tak, aby zapewnić płynne i komfortowe przyspieszanie oraz zwalnianie, co w efekcie ma korzystny wpływ na pasażerów i ogranicza czynniki powodujące chorobę lokomocyjną.
Podczas jazdy w kabinie panuje relaksująca atmosfera, co jest po części zasługą rozwiązań, mających na celu ograniczenie hałasu do poziomu osiąganego przez pojazdy klasy wyższej. Hałas drogowy w zakresie niskich i średnich częstotliwości został znacznie zredukowany, dzięki zastosowanemu przez Hondę specjalnemu rezonatorowi koła, w tym dynamicznemu, dodatkowemu elementowi tłumiącemu na belce H oraz niskiej masie ramy pomocniczej. Uzupełniają je materiały izolacyjne, strategicznie rozmieszczone w kabinie, które redukują hałas i wibracje o wysokiej częstotliwości.
Trzy wstępnie skonfigurowane tryby jazdy – Sport, Normal i Econ, umożliwiają kierowcy samodzielne dostosowanie ustawień pod kątem stylu jazdy i oszczędności energii. Tryb Econ ogranicza reakcję na pedał przyspieszenia, priorytetowo traktując oszczędzanie energii, dostosowując pod tym kątem zarówno działanie klimatyzacji, podgrzewania foteli, jak i kierownicy. Ponadto tryb ten stara się zapewnić komfortową temperaturę odczuwalną, utrzymując jak najbardziej ekonomiczną jazdę. Z kolei program Sport zapewnia bardziej emocjonujące wrażenia, dzięki bardzo czułym reakcjom na przyspieszenie, natomiast tryb Normal utrzymuje równowagę pomiędzy osiągami, a pełnym komfortem w kabinie.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa pasywnego i aktywnego zapewniają wyjątkową ochronę i wsparcie kierowcy
- Najnowszy pakiet Honda SENSING kompleksowo zwiększa bezpieczeństwo czynne
- Zestaw kamer zewnętrznych dba o ochronę dookoła pojazdu
- System automatycznego parkowania Honda Parking Pilot uwzględnia sześć wariantów parkowania i wyjazdu
Honda e:Ny1 jest najnowszym modelem, wyposażonym standardowo w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Honda SENSING, wykorzystujących najnowsze, stosowane przez markę kamery i czujniki ultradźwiękowe.
Przedni układ stanowi kamera z obiektywem szerokokątnym, o efektywnym kącie widzenia w poziomie wynoszącym 100 stopni, która w połączeniu z szybkim procesorem przetwarzania obrazu, znacząco zwiększa precyzję wykrywania obiektów na potrzeby systemu autonomicznego hamowania przy jednoczesnym wsparciu innych, aktywnych systemów bezpieczeństwa, minimalizując skutki kolizji. Kolejna kamera znajduje się z tyłu pojazdu, a także dodatkowo po obu stronach lusterek zewnętrznych, co zapewnia 360-stopniowy zakres widzenia dla modelu w wersji Advance.
Wsparciem dla systemu opartego na kamerach jest dwanaście czujników ultradźwiękowych, rozmieszczonych wokół samochodu – po cztery na każdym przednim i tylnym zderzaku, oraz po dwa na obu bokach. Mogą one z dużą dokładnością wykrywać otaczające obiekty – takie jak budynki, czy też inne pojazdy. Systemy kamer i czujników ultradźwiękowych współpracują, aby poprawić ogólne bezpieczeństwo, umożliwiając Hondzie e:Ny1 dokładną identyfikację znaków drogowych i poboczy bez oznakowań poziomych na jezdni, a także motocykli, rowerzystów i innych pojazdów.
Połączenie miękkich i sztywnych elementów konstrukcyjnych, w tym stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, jest podstawą mocnego nadwozia, które gwarantuje wyjątkową ochronę przed skutkami kolizji czołowych, bocznych i tylnych, rozpraszając energię uderzenia z dala od przedziału pasażerskiego. Co więcej, ta metoda ochrony zapewnia również maksymalne bezpieczeństwo podzespołów elektrycznych wysokiego napięcia, które są automatycznie odłączane w przypadku kolizji.
Systemy Honda SENSING
Technologia Honda SENSING należy do najbardziej kompleksowych pakietów systemów bezpieczeństwa w branży. System wykorzystuje połączone informacje z radarów, kamer oraz czujników ultradźwiękowych, by wspierać i ostrzegać kierowcę o potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach. Z kolei system zapobiegania zjeżdżania z pasa ruchu ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia opuszczania pasa ruchu, bez włączonego kierunkowskazu. Dzięki mechanizmowi utrzymywania na pasie, pojazd aplikuje delikatny moment obrotowy w układzie kierowniczym i dokonuje drobnych korekt kierunku jazdy, aby utrzymać samochód we właściwej pozycji, a także uruchamia układ hamulcowy, aby spowolnić zjazd z pasa ruchu.
2023 Honda e:Ny1 2023 Honda e:Ny1 2023 Honda e:Ny1 2023 Honda e:Ny1 2023 Honda e:Ny1 2023 Honda e:Ny1 2023 Honda e:Ny1
Pojazd jest również wyposażony w najnowszego Asystenta jazdy w korku. Pozwala on na zminimalizowanie wysiłku kierowcy podczas jazdy z niskimi prędkościami w korkach, pomagając utrzymać pojazd na swoim pasie ruchu, począwszy od prędkości 0 km/h. Z kolei przy szybszych prędkościach, od około 60 km/h, system płynnie przełącza się na Aktywną kontrolę pasa ruchu – jest to niższa prędkość, niż w przypadku systemów konwencjonalnych.
Ponadto system rozpoznawania znaków drogowych wykrywa i wyświetla znaki na cyfrowym ekranie wskaźników za kierownicą. Rozwiązanie technologiczne wyświetla również wstępne powiadomienia o zbliżających się znakach tak, aby ułatwić kierowcy przygotowanie się do wjazdu na skrzyżowanie, a także uwzględnienie ograniczeń prędkości na odcinkach, w które wjeżdża. System współpracuje z tempomatem adaptacyjnym, pozwalającym na zmianę za jednym dotknięciem ustawień ogranicznika prędkości.
System monitorowania uwagi kierowcy ostrzega prowadzącego o zmniejszeniu koncentracji za kierownicą. Wykorzystuje czujnik kąta do pomiaru stopnia korygowania pozycji kierownicy, dla utrzymania prawidłowego położenia samochodu na pasie ruchu. Jeśli system wykryje nietypowe i utrzymujące się działanie korekcyjne, powiadomi kierowcę o konieczności zrobienia przerwy.
Dane techniczne
Model | Elegance | Advance |
PODSTAWOWE DANE SAMOCHODU | ||
Rodzaj nadwozia | 5D | 5D |
Typ układu napędowego | Akumulatorowy pojazd elektryczny | Akumulatorowy pojazd elektryczny |
Rodzaj napędu | Napęd na jedną oś | Napęd na jedną oś |
Typ skrzyni biegów | Automatyczna przekładnia o stałym przełożeniu | Automatyczna przekładnia o stałym przełożeniu |
OSIĄGI | ||
Moc maksymalna silnika elektrycznego (kW [KM]) | 150 (204) | 150 (204) |
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego (Nm) | 310 | 310 |
0-100 km/h (s) | 7,6 | 7,6 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 160 | 160 |
Poziom hałasu: podczas jazdy, z zewnątrz (dB) | 64 | 64 |
WYMIARY | ||
Długość (mm) | 4387 | 4387 |
Szerokość (mm) | 1790 | 1790 |
Szerokość całkowita (mm) ze złożonymi lusterkami | 1866 | 1866 |
Szerokość z lusterkami (mm) | 2027 | 2027 |
Wysokość bez obciążenia (mm) | 1584 | 1584 |
Rozstaw osi (mm) | 2607 | 2607 |
Rozstaw kół przednich (mm) | 1539 | 1539 |
Rozstaw kół tylnych (mm) | 1540 | 1540 |
Prześwit (z kierowcą) (mm) | 135 | 135 |
Średnica zawracania – między ścianami (m) | 11,6 m | 11,6 m |
Promień skrętu między krawężnikami (m) | 5,7 m | 5,7 m |
Liczba obrotów kołem kierownicy (pomiędzy skrajnymi położeniami) | 2,59 | 2,59 |
POJEMNOŚCI | ||
Liczba miejsc (osób) | 5 | 5 |
Pojemność bagażnika – podniesione tylne siedzenia (litry, VDA) | 361 | 344 |
Pojemność bagażnika – opuszczone tylne siedzenia, do dachu (litry, VDA) | 1176 | 1136 |
Pojemność bagażnika – opuszczone tylne siedzenia, do linii okien (litry, VDA) | 801 | 784 |
MASY | ||
Masa samochodu gotowego do jazdy (kg) | 1655 | 1677 |
Masa samochodu gotowego do jazdy (kg) | 2080 | 2080 |
Ładowność (kg) | 425 | 403 |
BEZPIECZEŃSTWO | ||
Układ ABS | ⬤ | ⬤ |
Poduszki powietrzne – kierowca i pasażer z przodu | ⬤ | ⬤ |
Poduszki powietrzne – Poduszka powietrzna pasażera SRS z wyłącznikiem | ⬤ | ⬤ |
Poduszki powietrzne – boczne (przód) | ⬤ | ⬤ |
Poduszki powietrzne – kurtyna boczna (przód i tył) | ⬤ | ⬤ |
Wspomaganie awaryjne hamowania (BA) | ⬤ | ⬤ |
Redukujący skutki kolizji system autonomicznego hamowania (CMBS) | ⬤ | ⬤ |
Redukujący skutki kolizji system autonomicznego sterowania pedałem przyspieszenia | ⬤ | ⬤ |
Monitorowanie ciśnienia w oponach (DWS) | ⬤ | ⬤ |
Poduszka powietrzna kierowcy SRS (napełnianie jednostopniowe) | ⬤ | ⬤ |
eCall (w Europie) | ⬤ | ⬤ |
Elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD) | ⬤ | ⬤ |
System ostrzegania o awaryjnym hamowaniu | ⬤ | ⬤ |
System ostrzegania przed kolizją | ⬤ | ⬤ |
Inteligentny ogranicznik prędkości | ⬤ | ⬤ |
Punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFix / I-SIZE | ⬤ | ⬤ |
System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) | ⬤ | ⬤ |
Ostrzeżenie o niepożądanej zmianie pasa ruchu Lane Keeping Assist System | ⬤ | ⬤ |
System monitorowania jazdy pojazdu poprzedzającego | ⬤ | ⬤ |
Funkcja podążania przy niskiej prędkości | ⬤ | ⬤ |
System zapobiegania zjeżdżania z pasa ruchu | ⬤ | ⬤ |
Asystent jazdy w korku | ⬤ | ⬤ |
System rozpoznawania znaków drogowych | ⬤ | ⬤ |
System stabilizacji toru jazdy (VSA) | ⬤ | ⬤ |
Aktywne zagłówki foteli z przodu | ⬤ | ⬤ |
ZABEZPIECZENIA | ||
Immobilizer | ⬤ | ⬤ |
Centralny zamek z 2 zdalnymi kluczykami | ⬤ | ⬤ |
System alarmowy | ⬤ | ⬤ |
System dostępu bezkluczykowego i uruchamianie silnika przyciskiem | ⬤ | ⬤ |
Roleta bagażnika | Miękka | Miękka |
WNĘTRZE | ||
Panele wewnętrzne | Czarny | Czarny |
Klamki wewnętrzne | Chromowane | Chromowane |
Kierownica obszyta skórą | Skóra naturalna | Skóra naturalna |
Tapicerka | Skóra syntetyczna | Skóra syntetyczna |
Ekskluzywna stylizacja (zależne od rynku) | Srebrne wykończenie z niebieskim oświetleniem (drzwi i deska rozdzielcza) | Srebrne wykończenie z niebieskim oświetleniem (drzwi i deska rozdzielcza) |
WSKAŹNIKI I OBSŁUGA | ||
System stabilizacji toru jazdy (AHA) | ⬤ | ⬤ |
Tryb jazdy | Econ/Sport/Normal | Econ/Sport/Normal |
Elektryczny hamulec postojowy z automatycznym załączaniem | ⬤ | ⬤ |
Układ automatycznego utrzymania hamulca | ⬤ | ⬤ |
Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS) | ⬤ | ⬤ |
Asystent ruszania na wzniesieniu (HSA) | ⬤ | ⬤ |
Wskaźnik mocy | ⬤ | ⬤ |
Hamowanie regeneracyjne/System sterowania poziomem rekuperacji (manetki) | ⬤ | ⬤ |
KOMFORT I UDOGODNIENIA | ||
Klimatyzacja | Dwustrefowa, automatyczna | Dwustrefowa, automatyczna |
Klimatyzacja – tylne nawiewy | ⬤ | ⬤ |
Automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne | ⬤ | ⬤ |
Przednie wycieraczki z czujnikiem deszczu | ⬤ | ⬤ |
Haki siatki bagażnika | ⬤ | ⬤ |
Inteligentny Adaptacyjny tempomat | ⬤ | ⬤ |
Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne | ⬤ | ⬤ |
Podgrzewane lusterka zewnętrzne | ⬤ | ⬤ |
Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne | ⬤ | ⬤ |
System kamer 360o | – | ⬤ |
Podłokietnik fotela kierowcy i pasażera z przodu | ⬤ | ⬤ |
Elektryczne sterowanie okien – przód i tył | ⬤ | ⬤ |
Fotel przedni – Elektryczna regulacja fotela kierowcy (8-kierunkowa) | ⬤ | ⬤ |
Kieszenie foteli przednich w drzwiach kierowcy | – | ⬤ |
Podgrzewane przednie fotele | ⬤ | ⬤ |
Podgrzewana kierownica | – | ⬤ |
System automatycznego parkowania Honda Parking Pilot | – | ⬤ |
Zdalne domykanie/otwieranie szyb i składanie lusterek | Lusterka i szyby | Lusterka i szyby |
Czujniki parkowania (przód 4; tył 4) | ⬤ | – |
Czujniki parkowania (przód 4; tył 4; boczne 4) | – | ⬤ |
Klapa bagażnika otwierana elektrycznie bez użycia rąk z funkcją Walk Away Close | – | ⬤ |
Dzielenie kanapy | 60/40 | 60/40 |
Kamera cofania | ⬤ | ⬤ |
Inteligentny system rozprowadzania powietrza | ⬤ | ⬤ |
Oświetlenie lusterka w osłonach przeciwsłonecznych | ⬤ | ⬤ |
Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach | ⬤ | ⬤ |
Schowek na kabel ładowania pod podłogą bagażnika | ⬤ | ⬤ |
OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE | ||
Oświetlenie wnętrza (sufitowe) | ⬤ | ⬤ |
Lampki oświetlenia wewnętrznego | ⬤ | ⬤ |
Lampki punktowe (z przodu) | ⬤ | ⬤ |
Podświetlenie kokpitu | ⬤ | ⬤ |
Oświetleni punktowe z tyłu | ⬤ | ⬤ |
Oświetlenie bagażnika | ⬤ | ⬤ |
SYSTEM AUDIO I SYSTEMY INFORMACYJNE | ||
System głośnomówiący (HFT) BluetoothTM | ⬤ | ⬤ |
Radio cyfrowe (DAB) | ⬤ | ⬤ |
Honda CONNECT z nawigacją GARMIN (15-calowy ekran dotykowy, AM/FM/DAB, Apple CarPlay i Android Auto, informacje drogowe w czasie rzeczywistym) | ⬤ | ⬤ |
Głośniki | 6 | 6 |
Głośniki – System audio premium | – | ⬤ |
Głośniki – wysokotonowe z przodu | ⬤ | ⬤ |
Przyciski sterowania systemem audio na kierownicy | ⬤ | ⬤ |
Liczba gniazd USB z przodu | 1xA / 1xC | 1xA / 1xC |
Liczba gniazd USB z tyłu | 2 | 2 |
Bezprzewodowy Apple CarPlay | ⬤ | ⬤ |
Ładowanie bezprzewodowe | ⬤ | ⬤ |
NADWOZIE | ||
Antena | W kształcie płetwy rekina | W kształcie płetwy rekina |
Klamki zewnętrzne | W kolorze nadwozia | W kolorze nadwozia |
Obudowy lusterek | Czarny | Czarny |
Typ dachu szklanego | – | Panoramiczny |
Przyciemniane szyby | ⬤ | ⬤ |
Spojler | ⬤ | ⬤ |
Emblemat | Biały emblemat Hondy Z tyłu „HONDA” w miejscu emblematu | Biały emblemat Hondy Z tyłu „HONDA” w miejscu emblematu |
Dekoracyjne ramki okien | Wysoki połysk | Wysoki połysk |
OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE | ||
System automatycznych świateł drogowych | ⬤ | ⬤ |
Światła do jazdy dziennej LED | ⬤ | ⬤ |
Przednie światła przeciwmgielne LED | ⬤ | ⬤ |
Reflektory z funkcją powitania/pożegnania (funkcje Coming Home/Leaving Home) | 15 sek. | 15 sek. |
Kolor obudowy reflektora | Białe | Białe |
Typ reflektorów | LED | LED |
System wspomagania świateł drogowych (HSS) | ⬤ | ⬤ |
Światła tylne | Przyciemnione i przezroczyste klosze | Przyciemnione i przezroczyste klosze |
Przedni kierunkowskaz | LED | LED |
KOŁA I OPONY | ||
Koło dojazdowe/Zestaw naprawczy przebitej opony | Zestaw naprawczy do opon | |
Rozmiar opon Przód/Tył | 225/50 R18 | 225/50 R18 |
Felgi aluminiowe | ⬤ | ⬤ |
Rozmiar i wzór felg | 18-calowe Black cut | |
DANE TECHNICZNE UKŁADU NAPĘDOWEGO I BATERII | ||
Pojemność akumulatora (kWh) | 68,9 | 68,9 |
Zasięg (cykl WLTP) | 412 | 412 |
Zużycie energii – wartość uśredniona, cykl WLTP (kWh/100km) | 18,2 | 18,2 |
Typ silnika elektrycznego | Prąd stały | Prąd stały |
Moc ładowarki pokładowej | 11 kW prąd zmienny | 11 kW prąd zmienny |
Rodzaj akumulatora | Akumulator litowo-jonowy | Akumulator litowo-jonowy |
Akumulator – liczba ogniw | 96 | 96 |
Akumulator – napięcie nominalne | 353,3 | 353,3 |
–