System ponownego wykorzystania akumulatorów z Chevroleta Volta

Firmy General Motors i ABB zademonstrowały kolejną fazę projektu ponownego wykorzystania akumulatorów. Pięć zużytych akumulatorów pochodzących z Chevroleta Volta zostało połączonych w modułową jednostkę generującą energię elektryczną potrzebną do zasilenia trzech do pięciu przeciętnych amerykańskich domów przez dwie godziny.

System ponownego wykorzystania akumulatorów z Chevroleta VoltaSystem zasilania awaryjnego oraz równoważenia energii z sieci energetycznej został zademonstrowany podczas organizowanej przez GM ekspozycji Electrification Experience. Prototypowa jednostka dostarczała 25 kW mocy i 50 kWh energii, zasilając stanowiące oprawę wydarzenia oświetlenie i sprzęt audiowizualny umieszczone w odłączonym od sieci układzie.

 

„Prace GM nad systemem akumulatorów wykraczają poza cykl życia akumulatora i obejmują jego ponowne wykorzystanie”, powiedział Pablo Valencia, manager GM ds. zarządzania cyklem życia akumulatora. „W wielu przypadkach, gdy akumulator pojazdu elektrycznego przestaje już spełniać swoją motoryzacyjną rolę, jego całkowite zużycie kształtuje się na poziomie zaledwie 30 procent lub mniej. Przed ponownym przetworzeniem akumulatora pozostała część energii może więc z powodzeniem zostać wykorzystana na przykład do zasilania budynku”.

 

W zeszłym roku firmy GM i ABB zademonstrowały w jaki sposób pakiet akumulatorów Chevroleta Volta może zostać wykorzystany w celu gromadzenia energii i ponownego dostarczania jej do sieci oraz zasilania domostw lub przedsiębiorstw.

 

Podczas dzisiejszej prezentacji system gromadzenia energii pracował w trybie zasilania awaryjnego, w którym cała energia potrzebna do zasilenia układu jest pobierana z akumulatorów Chevroleta Volta za pośrednictwem opracowanego przez ABB systemu Energy Storage Inverter. Podobne rozwiązanie może w przyszłości zostać wykorzystane do zasilania domów lub niewielkich nieruchomości komercyjnych w przypadku odcięcia dopływu energii z sieci. System będzie też można wykorzystać do gromadzenia energii poza szczytem, gdy jest tańsza i wykorzystywania jej w godzinach szczytu lub jako uzupełnienie systemów zasilania energią słoneczną, siłą wiatru lub innymi odnawialnymi źródłami.

 

Funkcje te, w połączeniu z regulacją częstotliwości w systemach dystrybucji elektryczności, mogą w przyszłości zostać wykorzystane we wszelkiego rodzaju usługach w celu zredukowania kosztów i poprawienia jakości energii dostarczanej klientom.

 

„Pokazaliśmy dziś, jak szybko ta koncepcja przeradza się w rzeczywistość”, powiedział Allen Burchett, wiceprezes ABB ds. rozwoju biznesowego w Ameryce Północnej. „System wykorzystania akumulatorów modelu Volt opracowany przez ABB i GM to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie, pozwalające użyć akumulator pojazdu elektrycznego jako źródło awaryjnego zasilania dla domostw lub innych obiektów. Wkrótce rozpoczniemy przyłączanie systemu do sieci, aby ukończyć ewaluacją techniczną. Wówczas dowiemy się, jakie zastosowanie ma nasz system w przypadku inteligentnych sieci elektroenergetycznych, a może to być na przykład zasilanie awaryjne, redukcja kosztów energii, wzmocnienie systemów dystrybucji energii czy gromadzenie nadwyżek energii ze źródeł odnawialnych”.

 

Eksperci z centrum badań firmy ABB w Raleigh w Północnej Karolinie przeprowadzili prace badawczo-rozwojowe, natomiast oddział Medium Voltage w Lake Mary na Florydzie zajmuje się weryfikacją koncepcji, badaniem rynku oraz rozwojem produktu. ABB, jako największa na świecie firma opracowująca systemy szybkiego ładowania oraz lider w zakresie inteligentnych sieci elektroenergetycznych oraz systemów gromadzenia energii, współpracuje z producentami samochodów, akumulatorów i podzespołów, aby usprawnić korzystanie z energii elektrycznej i wspomóc działania przemysłowe, a także zwiększyć ich wydajność.

 

GM skupia swoje wysiłki na dopracowaniu akumulatorów wykorzystywanych w przyszłych modelach Chevroleta, Buicka i Cadillaca w taki sposób, aby można je było wykorzystać w przyjazny dla środowiska sposób po zakończeniu ich eksploatacji w pojeździe. Ponowne użycie na długo przed oddaniem akumulatora do recyklingu pozwala w pełni wykorzystać jego potencjał.

 

Koncern chce również ograniczyć produkcję odpadów w swoich działaniach, dlatego oddziały produkcyjne firmy na całym świecie przetwarzają łącznie 90 procent wszystkich odpadów, które generują. W ten sposób producent redukuje negatywny wpływ, jaki jego pojazdy i akumulatory wywierają na środowisko naturalne oraz dąży do zrównoważonego rozwoju.

Tagi: , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.