Nowe BMW serii 5 Touring

BMW serii 5 Touring – kwintesencja radości z jazdy, sportowej elegancji i nowoczesnej funkcjonalności w segmencie premium wyższej klasy średniej – wkracza w nową erę. Dzięki licznym innowacyjnym rozwiązaniom cyfrowym, nowatorskim systemom zautomatyzowanej jazdy i parkowania, zwiększonemu zrównoważonemu rozwojowi w całym cyklu życia produktu oraz – po raz pierwszy w BMW i5 Touring – w pełni elektrycznemu napędowi, szósta generacja tego modelu jest bardziej progresywna niż kiedykolwiek wcześniej. Stylowa prezencja, sportowy charakter, wszechstronność i komfort przestrzenny sprawiają, że nowe BMW serii 5 Touring idealnie nadaje się zarówno do jazdy codziennej, jak i podróży.

Elastyczna architektura napędu umożliwia produkcję różnych wariantów tego modelu z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, układami hybrydowymi plug-in i napędami elektrycznymi na wspólnej linii produkcyjnej w zakładach BMW Group w Dingolfing. Wprowadzenie na rynek w Niemczech, wielu innych krajach europejskich i Japonii nastąpi w maju 2024 r., a na kolejnej rynki – w czerwcu 2024 r.

Wydłużone proporcje, charakterystyczny przód, zindywidualizowany tył.

Wygląd zewnętrzny nowego BMW serii 5 Touring charakteryzują dynamicznie wydłużone proporcje i duże powierzchnie. W porównaniu z poprzednim modelem jego długość wzrosła o 97 mm do 5060 mm, szerokość o 32 mm do 1900 mm, a wysokość o 17 mm do 1515 mm. Nowe BMW serii 5 Touring ma największy rozstaw osi w swojej klasie, dzięki zwiększeniu go o 20 mm do 2995 mm.

Charakterystyczny przód wyróżnia się nowoczesną interpretacją typowych dla marki podwójnych reflektorów i atrapy chłodnicy BMW. Niemal pionowe dwa elementy diodowe pełnią funkcję kierunkowskazów i świateł dziennych. Dla wysuniętej mocno do przodu atrapy chłodnicy dostępne jest opcjonalnie oświetlenie konturowe BMW Iconic Glow. W widoku bocznym płaska stylistyka szyb i długi spojler dachowy podkreślają sportowy, elegancki dwubryłowy design. Masywne tylne nadkola wraz z mocno pochyloną tylną szybą uwydatniają szeroką sylwetkę pojazdu. Elementy diodowe zachodzących mocno na boki lamp tylnych są przedzielone chromowaną listwą w kształcie litery L.

Już na początku sprzedaży gama kolorów karoserii obejmować będzie trzy lakiery BMW Individual. W przypadku modeli elektrycznych i hybrydowych plug-in standardowym wyposażeniem są 18- lub 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Opcjonalne dostępne są obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach do 21-cali. Dynamiczny charakter nowego BMW serii 5 Touring można dodatkowo podkreślić opcjami pakietu sportowego M, pakietu sportowego M Pro i pakietu karbonowych elementów zewnętrznych M. Jako topowy model serii, BMW i5 M60 xDrive Touring (zużycie energii w cyklu mieszanym: 20,8–18,3 kWh/100 km wg WLTP) jest standardowo wyposażone w komponenty zewnętrzne, które uwydatniają jego wyjątkową dynamikę jazdy.

Progresywnie zaprojektowana deska rozdzielcza, w pełni wegańskie wnętrze.

Głównym elementem progresywnej, zaprojektowanej pod kierowcę deski rozdzielczej jest zakrzywiony wyświetlacz BMW. W pełni cyfrowy zespół ekranów obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Nowoczesną atmosferę wnętrza klasy premium dodatkowo podkreślają nowe, montowane w standardzie fotele sportowe, spłaszczona u dołu kierownica oraz opcjonalny panel interakcji BMW.

Nowe BMW serii 5 Touring wyposażone jest standardowo w całkowicie wegańskie wnętrze. Tapicerka z Veganzy dostępna jest opcjonalnie również z dekoracyjną perforacją. Ponadto tapicerka BMW Individual ze skóry Merino jest dostępna w kilku wariantach dwukolorowych. Inne opcjonalne elementy wyposażenia obejmują szklany dach panoramiczny i system nagłośnienia Surround marki Bowers & Wilkins z maksymalnie 18 głośnikami.

Zoptymalizowana funkcjonalność na co dzień, w czasie wolnym i w podróży.

Nowe BMW serii 5 Touring zapewnia więcej miejsca i – zwłaszcza z tyłu – zauważalnie większą swobodę ruchu nóg, ramion i łokci, a także wyższy komfort akustyczny. Dzięki wszechstronnemu wnętrzu i licznym inteligentnym funkcjom jest równie imponujące w podróży, co w codziennej jeździe.

Szerszy otwór bagażnika w połączeniu z niską krawędzią ułatwia załadunek dużego bagażu. Pojemność bagażnika wszystkich wariantów nowego BMW serii 5 Touring można zwiększyć z 570 do 1700 l – niezależnie od technologii napędu. Oprócz automatycznej obsługi klapy tylnej, do wyposażenia standardowego należy również funkcja zdalnego odblokowywania oparcia tylnej kanapy dzielonej w proporcji 40:20:40 z poziomu bagażnika. Schowki pod podłogą bagażnika zapewniają miejsce na siatkę oddzielającą bagażnik, roletę bagażnika i kabel do ładowania modeli elektrycznych i hybrydowych plug-in.

Elektryczne BMW i5 Touring od samego początku dostępne w dwóch wariantach.

Nowe BMW i5 Touring jest pierwszym elektrycznym modelem klasy premium pośród swoich konkurentów. Od samego początku będzie oferowane w dwóch wariantach. W przypadku BMW i5 M60 xDrive Touring dwie wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi tworzą razem elektryczny napęd na wszystkie koła o mocy maksymalnej 442 kW / 601 KM. Moment obrotowy wynosi maksymalnie 820 Nm przy włączonej funkcji M Launch Control lub M Sport Boost. Topowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 230 km/h. Umieszczony na tylnej osi silnik elektryczny BMW i5 eDrive40 Touring (zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP: 19,3–16,5 kWh/100 km) generuje maksymalną moc 250 kW / 340 KM oraz maksymalny moment obrotowy do 430 Nm z funkcją Sport Boost lub Launch Control. Od 0 do 100 km/h BMW i5 eDrive40 Touring przyspiesza w czasie 6,1 s.

W przypadku obu modeli umieszczony w podłodze akumulator wysokonapięciowy zapewnia pojemność użytkową na poziomie 81,2 kWh. Oprócz wydajnych silników elektrycznych zasięg BMW i5 Touring na długich dystansach podnosi adaptacyjna rekuperacja i technologia pompy ciepła do ogrzewania i chłodzenia wnętrza, napędu i akumulatora wysokonapięciowego. Zasięg określony w procedurze testowej WLTP wynosi od 445 do 506 km w BMW i5 M60 xDrive Touring i od 483 do 560 km w BMW i5 eDrive40 Touring.

Innowacyjne rozwiązania w zakresie ładowania BMW Charging.

Akumulator można ładować prądem przemiennym ze standardową mocą do 11 kW i opcjonalnie z mocą do 22 kW. Ładowanie prądem stałym możliwe jest z mocą do 205 kW. Predykcyjne zarządzanie temperaturą akumulatora wysokonapięciowego optymalizuje jego wydajność podczas korzystania ze stacji szybkiego ładowania. Funkcja Connected Home Charging dla modeli elektrycznych i hybrydowych plug-in zapewnia warunki do ładowania dostosowanego pod kątem energii słonecznej i obciążenia, jak również efektywności kosztowej. BMW i5 Touring jest także przystosowane do korzystania z funkcji Plug & Charge Multi Contract.

Wydajne silniki wysokoprężne z 48-woltową technologią mild hybrid.

Wszystkie silniki wysokoprężne dostępne w nowym BMW serii 5 Touring są połączone z 48-woltową technologią mild hybrid i 8-stopniową skrzynią Steptronic. Czterocylindrowy silnik dostępny w momencie wprowadzenia na rynek modeli BMW 520d Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,9–5,3 l/100 km; emisja CO₂: 154–141 g/km wg WLTP) i BMW 520d xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2–5,7 l/100 km; emisja CO₂: 163–149 g/km wg WLTP) generuje maksymalną moc 145 kW / 197 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. W lecie 2024 roku ofertę silników ma uzupełnić 6-cylindrowy rzędowa jednostka wysokoprężna. W tym samym czasie pojawią się dwa warianty z najnowszą generacją napędu hybrydowego plug-in.

Idealny balans pomiędzy sportowym charakterem i komfortem jazdy.

Radość z jazdy nowym BMW serii 5 Touring opiera się na idealnym balansie pomiędzy sportowym charakterem a komfortem jazdy. Model ten zapewnia do tego idealne warunki dzięki długiemu rozstawowi osi, szerokiemu rozstawowi kół, niemal idealnie zrównoważonemu rozkładowi masy na obie osie w stosunku 50:50, lekkiej konstrukcji oraz zoptymalizowanej sztywności karoserii i punktom mocowania zawieszenia. Udoskonalona technologia układu jezdnego obejmuje w standardzie sportowy układ kierowniczy, ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora i najnowszą wersję zintegrowanego układu hamulcowego. BMW i5 Touring i modele hybrydowe plug-in są również wyposażone w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z automatyczną regulacją jego poziomu.

Opcjonalnie oferowany jest sportowy układ jezdny M, sportowy układ hamulcowy M oraz adaptacyjny układ jezdny Professional (standard w BMW i5 M60 xDrive Touring) z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym i nowym systemem zarządzania dynamiką poprzeczną. W przypadku topowego modelu do wyboru jest również zawieszenie adaptacyjne M Professional z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych oraz funkcja Active Roll Comfort.

Innowacyjne systemy częściowej automatyzacji jazdy i parkowania.

Dostępne w standardzie lub jako opcja w nowym BMW serii 5 Touring systemy częściowej automatyzacji jazdy i parkowania dzięki zakresowi funkcji i niezawodności wyróżniają się na tle konkurencji. Najważniejszym pakietem jest system asystujący kierowcy Professional, w tym asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu oraz regulacja odstępu z funkcją Stop & Go. W USA, Kanadzie i w Niemczech obejmuje on teraz asystenta autostradowego, który odciąża kierowcę od kierowania na drogach szybkiego ruchu z fizycznie oddzielonymi kierunkami ruchu. Przy prędkościach do 130 km/h kierowca może zdjąć ręce z kierownicy i ułożyć je wygodnie, o ile bacznie obserwuje ruch na drodze. System obejmuje również jedynego w swoim rodzaju aktywnego asystenta zmiany pasa z potwierdzeniem wizualnym.

Nowe BMW serii 5 Touring jest standardowo wyposażone w asystenta parkowania obejmującego kontrolę ruszania, asystenta przyczepy, kamerę cofania i asystenta cofania. Z kolei opcjonalny asystent parkowania Professional umożliwia zautomatyzowane parkowanie i manewrowanie na odcinku do 200 m, sterowane również za pomocą smartfona spoza pojazdu.

BMW iDrive z funkcją „QuickSelect”, strumieniowaniem wideo i grami AirConsole.

Zmodernizowany system wyświetlania i obsługi BMW iDrive oparty na systemie operacyjnym BMW Operating System 8.5 obejmuje zmodyfikowany ekran początkowy i funkcję szybkiego dostępu „QuickSelect”. Połączenie zakrzywionego wyświetlacza BMW i inteligentnego asystenta osobistego BMW opracowano pod kątem obsługi za pomocą wyświetlacza dotykowego i języka naturalnego. Elementem standardowego wyposażenia BMW Live Cockpit Plus jest bazujący na chmurze system nawigacyjny BMW Maps. Opcjonalny BMW Live Cockpit Professional obejmuje wyświetlacz BMW Head-Up i funkcję wyświetlania Augmented View na wyświetlaczu kontrolnym lub na zestawie wskaźników.

Ofertę inforozrywki w nowym BMW serii 5 Touring uzupełniają atrakcyjne usługi cyfrowe. Na potrzeby strumieniowego przesyłania wideo na wyświetlaczu kontrolnym pakiet Connected Professional obejmuje oprócz serwisu YouTube aplikację wideo z treściami zarówno lokalnymi, jak i z różnych krajów. Nowy system BMW iDrive umożliwia również korzystanie z innowacyjnej formy grania w samochodzie za pośrednictwem platformy AirConsole.

Dzięki dwóm antenom telefonii komórkowej 5G w wyposażeniu standardowym i czterem w wyposażeniu opcjonalnym nowe BMW serii 5 Touring zapewnia optymalny odbiór usług telefonicznych i internetowych. Wyposażenie standardowe obejmuje również zoptymalizowaną integrację smartfonów za pośrednictwem Apple CarPlay® i Android Auto™. Personal eSIM w wyposażeniu standardowym w pełni integruje pojazd z cyfrowym ekosystemem klienta. Dzięki funkcji zdalnej aktualizacji oprogramowania nowe BMW serii 5 Touring będzie zawsze korzystać z najnowszej wersji oprogramowania. Możliwe jest również przetestowanie i nabycie wybranych funkcji w sklepie BMW ConnectedDrive.

Wartości dotyczące osiągów, zużycia paliwa i energii, emisji i zasięgu to wartości tymczasowe.

Wszystkie opisane warianty modeli, zakresy wyposażenia, dane techniczne, wartości zużycia i emisji dotyczą oferty na rynku niemieckim pod warunkiem, że dany pojazd jest dostępny na tym rynku. W innych krajach mogą się różnić. Podane wymiary dotyczą pojazdów z wyposażeniem standardowym oferowanym w Niemczech i zależnie od wybranego rozmiaru kół, opon oraz wyposażenia dodatkowego mogą się różnić.

Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO₂, zużycia energii i zasięgu w trybie elektrycznym zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 2007/715 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Zakresy danych WLTP uwzględniają wyposażenie dodatkowe.

Tagi:

Autor: Bogusław Korzeniowski

Komentarze są wyłączone.