Chevrolet świętuje zdobycie trzeciego z kolei tytuł Mistrza Świata WTCC w klasyfikacji konstruktorów, zajmując trzy pierwsze miejsca na podium w pierwszym wyścigu na torze Suzuka.
W drugim wyścigu wszyscy trzej kierowcy Chevroleta przekroczyli linię mety na punktowanych pozycjach, przy czym po zakończeniu pierwszej rundy WTCC w Azji Yvan Muller i Rob Huff wciąż znajdują się na czele klasyfikacji kierowców z jednakową liczbą punktów – 345. Z kolei Alain Menu ma łącznie 307 punktów i w klasyfikacji kierowców zajmuje trzecie miejsce.
W pierwszym wyścigu startujący z pierwszej pozycji Menu wywalczył swoje czwarte zwycięstwo w sezonie. Na drugim i trzecim miejscu uplasowali się odpowiednio Muller i Huff.
Chevrolety Cruze zespołu RML rozpoczęły drugi wyścig z czwartej i piątej linii startowej. Kierowcy zdołali jednak wykonać kilka manewrów wyprzedzania na torze, który temu nie sprzyja. Huff, Menu i Muller zakończyli zmagania na czwartym, piątym i szóstym miejscu.
Dopełnieniem potrójnego zwycięstwa Chevroleta w pierwszym wyścigu było piąte miejsce w stawce zdobyte przez Alexa MacDowalla, jadącego Chevroletem Cruze zespołu Bamboo Engineering, który zajął tym samym czołowe miejsce wśród niezależnych kierowców.
Walka o tytuł mistrzowski w klasyfikacji konstruktorów już została rozstrzygnięta, więc cała uwaga jest obecnie skupiona na klasyfikacji kierowców. Jedynymi pretendentami do tytułu Mistrza Świata WTCC są kierowcy Chevroleta.
Dwie ostatnie rundy WTCC sezonu 2012, które odbędą się w Chinach i Makau, zapowiadają się zatem niezwykle emocjonująco dla trzech kierowców zasiadających za kierownicami modeli Cruze.
CYTATY
Alain Menu (1 / 5 miejsce): „To był dla mnie bardzo dobry weekend, podczas którego powtórzyłem wynik z zeszłego roku i odniosłem zwycięstwo. Dodatkowo, opuszczam tor Suzuka z większą liczbą punktów w klasyfikacji kierowców. Wciąż pozostaję więc w walce o tytuł mistrzowski, ponieważ udało mi się zmniejszyć o 10 punktów dystans do Yvana i Roba, którzy są na pierwszym miejscu. Żałuję, że w Sonomie miałem pecha; teraz byłbym jeszcze bliżej liderów”.
„Pierwszy wyścig nie obfitował w wiele wydarzeń, ale nie był też łatwy. Dobrze wystartowałem i udało mi się utrzymać prowadzenie, jednak musiałem cały czas być skupiony na jeździe i unikać błędów, o które łatwo na tym torze”.
„Yvan i Rob utrzymywali się blisko mnie, więc nie mogłem sobie pozwolić na popełnienie najmniejszego błędu. Co więcej, musiałem uważać na przednie opony. Wszystko jednak skończyło się dla mnie pomyślnie”.
„W drugim wyścigu również dobrze wystartowałem i zdołałem wyprzedzić Yvana. Metę przekroczyłem na piątej pozycji”.
Yvan Muller (2 / 6 miejsce): „Jestem bardzo zadowolony z tego weekendu, mimo że nie osiągnąłem spektakularnych rezultatów. Zdobyliśmy tytuł Mistrza Świata WTCC w klasyfikacji konstruktorów i wywalczyliśmy potrójne zwycięstwo”.
„W pierwszym wyścigu jedynym kluczowym momentem był start. Udało mi się utrzymać za sobą Roba w pierwszym zakręcie, natomiast w drugim zakręcie mogłem już poczuć się bezpiecznie. W drugim wyścigu cała nasza trójka zyskała kilka pozycji w wyścigu, co uważam za niezłe osiągnięcie, biorąc pod uwagę fakt, iż na tym torze niewiele można zdziałać w tym zakresie”.
„Ostatnie dwie rundy sezonu zapowiadają się niezwykle emocjonująco”.
Rob Huff (3 / 4 miejsce): „To był fantastyczny weekend dla całego zespołu, jednak sytuacja w klasyfikacji kierowców nie zmieniła się. Yvan i ja wciąż zajmujemy pierwsze miejsce z tą samą liczbą punktów”.
„Wyniki pierwszego wyścigu były odzwierciedleniem sesji kwalifikacyjnej; żaden z nas nie popełnił błędu. W drugim wyścigu dobrze wystartowałem i zdołałem utrzymać za sobą Yvana. Nie chciałem zbyt mocno ‘naciskać’ i podejmować zbytniego ryzyka. Interesującym momentem było wyprzedzenie Bennani’ego – nadarzyła się okazja, więc ją wykorzystałem”.
Stuart Cowie (manager operacyjny): „Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego weekendu. Zapewniliśmy sobie trzeci z kolei tytuł Mistrza Świata WTCC w klasyfikacji konstruktorów, wywalczyliśmy potrójne podium i sześć razy ukończyliśmy wyścig na punktowanej pozycji. Nie moglibyśmy liczyć na więcej”.
„Cieszę się, że wszystkie trzy samochody dojechały do mety w nienaruszonym stanie, co jest bardzo ważne przed kolejnymi rundami i z punktu widzenia walki o tytuł mistrzowski w klasyfikacji kierowców. Nasi kierowcy w bardzo profesjonalny sposób podchodzą do tej sytuacji i chciałbym im z tego powodu pogratulować”.
SUZUKA, WYNIKI 1. WYŚCIGU (26 okrążeń)
1. | A Menu | Chevrolet Cruze | 23m44s880 |
2. | Y Muller | Chevrolet Cruze | + 0s812 |
3. | R Huff | Chevrolet Cruze | + 1s419 |
4. | G Tarquini | SEAT León WTCC | +13s828 |
5. | A MacDowall | Chevrolet Cruze | +14s273 |
11. | D O’Young | Chevrolet Cruze | +23s724 |
SUZUKA, WYNIKI 2. WYŚCIGU (26 okrążeń)
1. | S D’Aste | BMW 320TC | 23m54s717 |
2. | P Oriola | SEAT León WTCC | + 2s562 |
3. | G Tarquini | SEAT León WTCC | + 2s845 |
4. | R Huff | Chevrolet Cruze | + 3s774 |
5. | A Menu | Chevrolet Cruze | + 4s220 |
6. | Y Muller | Chevrolet Cruze | + 4s568 |
9. | A MacDowall | Chevrolet Cruze | + 7s707 |
13. | D O’Young | Chevrolet Cruze | +18s945 |
PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 20 Z 24 WYŚCIGÓW
1. Muller (Chevrolet), Huff (Chevrolet), 345; 3. Menu (Chevrolet), 307; 4. Tarquini (SEAT), 220; 5. Coronel (BMW), 172; … 9. MacDowall (Chevrolet), 66; … 15. Nykjær (Chevrolet), 20; … 17. Rydell (Chevrolet), 14
PUNKTACJA KONSTRUKTORÓW PO 20 Z 24 WYŚCIGÓW
1. Chevrolet, 835 punktów; 2. BMW, 543; 3. SEAT, 532.
NASTĘPNE WYŚCIGI: 11 runda, Chiny, Szanghaj, 2-4 listopada 2012 r.
Tagi: Alain Menu, Chevrolet, ciekawostki, imprezy motoryzacyjne, Mistrza Świata WTCC, RML, Rob Huff, sport, Stuart Cowie, wyścigi samochodowe, Yvan Muller