Hyundai Journalists Forum

Wrześniowe spotkanie Hyundai Journalists Forum było okazją do podsumowania pierwszej połowy 2013 roku oraz zaprezentowania trzech nowych modeli koreańskiej marki. 

Pomimo recesji na rynku motoryzacyjnym Hyundaiowi udało się sprzedać na Starym Kontynencie w pierwszej połowie bieżącego roku 223 594 samochodów i tym samym zwiększyć udział w europejskim rynku z 3.3% do 3.5%. W Polsce nabywców znalazło 8 576 nowych Hyundaiów, co stanowi 5.8% wszystkich sprzedanych samochodów w tym okresie i jest wynikiem o 7.91% lepszym w stosunku do roku poprzedniego. Producent z Seulu odnotował również wzrosty w sektorze flotowym. Od 2007 roku udział sprzedaży flotowej wzrósł z 0,89% do 4,8%, co pozwoliło Hyundaiowi osiągnąć 8 pozycję w rankingu najpopularniejszych marek flotowych. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku udział ten zwiększył się o 0,7%.

Bogata oferta koreańskiej marki składająca się z 11 modeli cieszy się niesłabnącą popularnością wśród polskich klientów. W najmniejszym segmencie A, hatchback i10 jest na 6 miejscu w rankingu najlepiej sprzedających się modeli, miejski i20 pomimo już kilku lat obecności na rynku zajmuje 9 miejsce, przedstawiciel segmentu B – ix20 plasuje się na wysokim 3 miejscu, kompaktowy i30 na 6 , a SUV ix35 zajmuje czwartą pozycję. Ponadto w ostatnim kwartale 2013 roku gama pojazdów Hyundaia zyska na atrakcyjności dzięki nowym modelom: i10, ix35 oraz Veloster Turbo.

Nowy przedstawiciel niewielkich miejskich pojazdów – i10 zmienił swoje wymiary (długość +8 cm, szerokość +6,5 cm, wysokość -5cm, rozstaw osi 0,5cm), otrzymał nowy wyświetlacz radioodtwarzacza i nowe zegary, a ponadto na jego liście wyposażenia pojawiły się takie elementy jak: automatyczna klimatyzacja, multifunkcyjna kierownica, tempomat z ograniczeniem prędkości, światła do jazdy dziennej LED, system uruchomiania pojazdu bez kluczyka oraz podgrzewana kierownica.

Reprezentant popularnego segmentu samochodów uniwersalnych SUV – nowy ix35 otrzymał nowoczesny silnik benzynowy GDI o pojemności 1.6 litra, mocy 122 KM i momencie 205 Nm, nowe światła tylne i przednie wykonane w technologii LED, inne wzory aluminiowych tarcz kół, zmienione zegary i systemy audio, system Flex Steer pozwalający dostosować siłę wspomagania kierownicy oraz niedostępną dotychczas podgrzewaną kierownicę.

Trzecia, najbardziej efektowna nowość koreańskiego producenta to model Veloster Turbo. Sportowe coupe o niesymetrycznym designie (pojedyncze drzwi od strony kierowcy i podwójne od strony pasażera) przyciągał wzrok dynamicznym, nietuzinkowym wyglądem, którego uzupełnieniem był piękny matowy lakier i drzemiący pod maską silnik generujący moc 186 KM.

Sportowa propozycja Hyundaia wyceniona została na 108 100 zł. Ceny koreańskiego SUV’a zaczynają się od 73 900 zł i sięgają poziomu 127 900 zł. Ile będziemy musieli zapłacić za najmniejszego i10 producent jeszcze nie ujawnił.

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Tagi: , , , , ,

Komentarze są wyłączone.