Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Produkowana w Europie Honda CR-V to kolejny model w gamie Hondy, który otrzymał najnowszy silnik wysokoprężny 1,6 litra i-DTEC z serii „Earth Dreams Technology”.

Honda CR-V 1.6 i-DTECNowa Honda CR-V 1,6 l i-DTEC, zaprezentowana w 2013 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie, jest dostępna z napędem na dwa koła i manualną skrzynią biegów, dzięki czemu oferuje nabywcy zarówno doskonałe osiągi (300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 120 KM mocy maksymalnej), jak i niską emisję CO2 (119 g/km*).

 

Nowy silnik 1,6 litra i-DTEC został zaprojektowany specjalnie na potrzeby rynku europejskiego, aby sprostać rosnącym potrzebom klientów szukających „czystych” jednostek wysokoprężnych. Nowa wersja Hondy CR-V będzie produkowana wyłącznie z przeznaczeniem na rynki Starego Kontynentu w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon (HUM), gdzie powstaje także Honda Civic 1,6 l i-DTEC, która zadebiutowała w styczniu 2013 roku. Tym samym, Honda demonstruje rosnące znaczenie wysokoprężnych jednostek napędowych w swojej europejskiej strategii sprzedaży.

 

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na pojazdy o wysokiej wydajności paliwowo-ekologicznej, auta typu SUV z napędem na dwa koła oraz silnikiem wysokoprężnym cieszą się coraz większą popularnością, reprezentując obecnie ponad ¼ segmentu kompaktowych SUV-ów w Europie. Nowa Honda CR-V 1,6 l i-DTEC doskonale wpisuje się w ten trend, oferując niskie zużycie paliwa i wiodącą w klasie emisję CO₂na poziomie zaledwie 119 g/km*.

 

Nowa Honda CR-V 1,6 l i-DTEC oferuje połączenie wysokiej wydajności i osiągów samochodu osobowego oraz funkcjonalności i bezpieczeństwa SUV-a. Połączenie lekkiego silnika oraz napędu na dwa koła umożliwiło obniżenie wagi nowej Hondy CR-V 1,6 l i-DTEC o 116 kilogramów* w stosunku do wersji 2,2 l i-DTEC, co zaowocowało uzyskaniem bardzo dobrych właściwości jezdnych.
Nowa Honda CR-V 1,6 l i-DTEC odznacza się praktycznymi rozwiązaniami zastosowanymi w kabinie pasażerskiej oraz stylizacją typową dla SUV-a, a wprowadzenie do gamy wersji z niewielkim silnikiem Diesla pozwoliło dodatkowo obniżyć zużycie paliwa do poziomu 4,5 litra na 100 kilometrów. Ponadto, emisja CO2 poniżej 120 gramów na kilometr oznacza, że Honda CR-V 1,6 l i-DTEC kwalifikuje się do uzyskania wielu ulg podatkowych, co czyni jej zakup bardziej opłacalnym.
Z zewnątrz nowa Honda CR-V przyciąga uwagę muskularną sylwetką, natomiast praktyczne wnętrze auta oferuje imponującą przestrzeń ładunkową, wynoszącą nawet 1648 litrów.

 

Nowa Honda CR-V 1,6 l i-DTEC została również wyposażona w system łatwego składania tylnej kanapy jednym ruchem w proporcji 60:40. W związku z tym wystarczy jedynie pociągnąć odpowiedni uchwyt, aby przekształcić pięcioosobową kabinę pasażerską Hondy CR-V we wszechstronną bagażówkę.

 

„Pierwsza generacja łączyła w sobie najlepsze cechy samochodu osobowego i SUV-a. W nowej Hondzie CR-V osiągnęliśmy doskonałą równowagę pomiędzy wydajnością samochodu osobowego, a funkcjonalnością i poziomem bezpieczeństwa SUV-a. W ten sposób stworzyliśmy model, który jest wydajny, wszechstronny i daje użytkownikowi duże możliwości eksploatacyjne,” powiedział Ryouji Nakagawa, lider projektu Hondy CR-V.

 

Tagi: , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.