Już ponad 100 000 klientów wybrało innowacyjny napęd e‑POWER Nissana od momentu jego debiutu we wrześniu 2022 r. Dotychczas w Europie sprzedano 65 367 sztuk modelu Qashqai i 34 663 Nissany X‑Trail z tym zespołem napędowym.
Układ e‑POWER wyróżnia się tym, że jedynym źródłem napędu dla kół jest silnik elektryczny. Dzięki temu napęd pracuje cicho, płynnie i bez wysiłku, podobnie jak w przypadku aut w pełni elektrycznych. Potwierdzają to opinie klientów użytkujących samochody z e‑POWER, którzy doceniają przede wszystkim cichą oraz płynną pracę zespołu napędowego. Zaawansowany i oszczędny silnik benzynowy wchodzący w skład układu e‑POWER służy wyłącznie do wytwarzania prądu elektrycznego, którym ładowany jest akumulator trakcyjny zasilający następnie silnik elektryczny napędzający koła.
Jeśli do napędzania pojazdu w danym momencie potrzebna jest niewielka moc oraz gdy zgromadzony zapas energii jest odpowiednio duży, silnik elektryczny pobiera prąd wyłącznie z akumulatora. Kiedy potrzeba więcej mocy, do akcji wkracza silnik spalinowy, wytwarzając prąd do zasilania silnika elektrycznego oraz ładowania akumulatora. Przy maksymalnym zapotrzebowaniu na moc silnik elektryczny czerpie prąd jednocześnie z układu napędzanego silnikiem spalinowym oraz z akumulatora. W sprzyjających warunkach prąd do ładowania akumulatora jest wytwarzany także w układzie odzyskiwania energii podczas jazdy.
Ponadto, wytwarzanie energii elektrycznej jest kontrolowane w zależności od warunków drogowych. Gdy natężenie hałasu wzrasta ze względu na stan nawierzchni drogi oraz prędkość pojazdu, silnik spalinowy włącza się w celu naładowania akumulatora układu e‑POWER. Ogranicza to konieczność pracy silnika spalinowego w warunkach mniejszego hałasu, co przekłada się na wyższy komfort jazdy.
„Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że nabywcy modeli Qashqai i X‑Trail doceniają zalety wyjątkowej technologii e‑POWER, w tym jej efektywność oraz znakomite wrażania z jazdy. Osiągnięcie tego kamienia milowego od czasu wprowadzenia e-POWER we wrześniu 2022 r. jest wyjątkowym osiągnięciem i potwierdzeniem trafności odważnych decyzji oraz innowacyjności naszych zespołów odpowiedzialnych za planowanie produktów i projektowanie rozwiązań technicznych” – powiedział Arnaud Charpentier, wiceprezes Nissana ds. strategii produktowej i cen w regionie AMIEO (Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania).
„e‑POWER jest kluczowym elementem strategii elektryfikacji Nissana i idealną opcją dla klientów, którzy nie są jeszcze gotowi przesiąść się do samochodu w 100% elektrycznego, ale chcieliby korzystać z elastyczności, którą może zapewnić wyłącznie elektryczny napęd kół” – powiedział David Moss, wiceprezes ds. badań i rozwoju Nissana w regionie AMIEO.
„Od momentu, kiedy zaprezentowaliśmy to rozwiązanie, na drogi wyjechało już 100 000 samochodów z napędem e‑POWER. Będziemy go nadal oferować i rozwijać jako technologię przyczyniającą się do upowszechnienia napędu elektrycznego” – dodał.
Wyjątkowa technologia Nissana podbija nie tylko Europę i jest oferowana także w Australii i Nowej Zelandii w obu modelach oraz w crossoverze Qashqai sprzedawanym w Maroku.
Dla uczczenia sprzedażowego osiągnięcia Nissan przygotował wyjątkową prezentację pokazującą działanie technologii e‑POWER. Za pomocą magicznej projekcji przepływ energii, która napędza 100 000 samochodów z e‑POWER przemierzających drogi regionu można oglądać na nadwoziach modeli Qashqai i X‑Trail:
Bohaterami zaawansowanego technologicznego spektaklu są trójwymiarowe modele silnika i zespołu napędowego w układzie e‑POWER. Projektor anamorficzny wyświetla cyfrową animację działania podzespołów układu e‑POWER. Dzięki temu widzowie mają rzadką okazję zobaczyć, jak działa napęd wyróżniający się wysoką kulturą pracy oraz niską emisją hałasu, w którym 100% mocy przekazywanej na koła pochodzi z silnika elektrycznego.
Aktualnie w sprzedaży jest już trzecia generacja kompaktowego crossovera Nissana Qashqai. Wprowadzony w 2021 r. model bazuje na statusie swojego poprzednika – pioniera w europejskim sektorze motoryzacyjnym – łącząc atrakcyjne wzornictwo i nieco wyższą pozycję fotela kierowcy ze zwrotnością, intuicyjnymi rozwiązaniami technicznymi i wysoką jakością wykonania.
Podobnie jak w przypadku dwóch poprzednich generacji, za stylistykę trzeciej generacji crossovera Qashqai odpowiada Nissan Design Europe z centralnego Londynu, a kwestie inżynierskie powierzono ośrodkowi Nissan Technical Centre Europe, znajdującemu się niedaleko Bedford, również w Wielkiej Brytanii. Samochód jest produkowany w najnowocześniejszych zakładach Nissana w Sunderland w północno‑wschodniej Anglii.
X‑Trail to SUV zaprojektowany dla rodzin poszukujących przygód. Technologia e‑POWER wraz z opcjonalnym napędem na wszystkie koła e‑4ORCE zapewnia w nim nowy poziom emocji z jazdy. Nissan X‑Trail jest samochodem na każdą okazję, idealnym towarzyszem weekendowych wycieczek z rodziną lub przyjaciółmi.
X‑Trail, produkowany w japońskich zakładach Nissana na Kiusiu, od ponad dwóch dekad cieszy się ogromną popularnością – jest idealnym na rodzinne wyprawy środkiem transportu, znanym na ponad 100 rynkach. Czwarta generacja została stworzona na bazie DNA, które sprawdziło się w trzech poprzednich odsłonach tego modelu.
Najważniejsze parametry Nissana Qashqai e‑POWER
Moc | 140 kW (190 KM)* |
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego | 330 Nm |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP | 116 g/km** |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP | 5,2 l/100 km |
Masa własna | 1612–1728 kg** |
Cd | 0,3167 |
Prędkość maksymalna | 170 km/h |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 7,9 s |
Długość | 4425 mm |
Szerokość (bez lusterek bocznych) | 1835 mm |
Wysokość | 1625 mm |
Rozstaw osi | 2665 mm |
* Napęd wyłącznie elektryczny (pojazd napędzany w 100% przez silnik elektryczny)
** W zależności od poziomu wyposażenia i specyfikacji technicznej
Najważniejsze parametry Nissana X‑Trail e‑POWER
e‑POWER | |||
Liczba miejsc | 5 | 7 | |
Napęd | 2WD | e‑4ORCE 4WD | |
Maksymalna moc (kW/KM) | 150 / 204 | 157 / 213 | 157 / 213 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | 330 | Przód 330 + tył 195 | Przód 330 + tył 195 |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP (g/km) | 131–134 | 143–145 | 146–148 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP (l/100 km) | 5,8–5,9 | 6,3–6,4 | 6,4–6,5 |
Maksymalna prędkość (km/h) | 170 | 180 | 180 |
0–100 km/h (s) | 8,0 | 7,0 | 7,2 |
Tagi: Nissan