Zamożni klienci z Chin upodobali sobie samochody z przedłużonym rozstawem osi, dlatego każdy duży koncern motoryzacyjny stara się spełnić oczekiwania nabywców z Państwa Środka, oferując modele typu LWB. W tym roku podczas salonu Auto China 2013 swoją wersję wydłużonej limuzyny zaprezentował Mercedes.
Nadwozie przedłużonej Klasy E mierzy 5019 mm długości, a rozstaw osi wynosi 3014 mm, czyli o 140 mm więcej niż w przypadku standardowej odmiany. W efekcie pięcioosobowa limuzyna oferuje dodatkowe 14 cm na nogi dla osób podróżujących w drugim rzędzie siedzeń. Na specjalne życzenie fotel przedniego pasażera może być sterowany elektrycznie z tylnej kanapy.
Przedłużana odmiana będzie oferowana z dwiema wersjami przedniego pasa: z tradycyjną osłoną chłodnicy i gwiazdą na masce, a także z dynamicznie stylizowanym wlotem powietrza z centralnie umieszczoną gwiazdą w grillu oraz zderzakami, nakładkami progowymi i obręczami AMG. Przednie lampy zostały standardowo uzbrojone w LED-owe światła do jazdy dziennej i światła mijania. Na życzenie dostępne są nowoczesne systemy wspomagające kierowcę.
Przedłużana Klasa E będzie oferowana w Chinach w trzech wersjach zasilanych benzynowymi silnikami połączonymi z przekładniami automatycznymi: E 260 L (4-cylindrowa jednostka o mocy 204 KM), E 300 L (6-cylindrowa jednostka o mocy 245 KM) oraz E 400 L (6-cylindrowa jednostka o mocy 333 KM). W przyszłości do oferty dołączą kolejne odmiany, łącznie z wersją E 400 L HYBRID.
Nowa Klasa E w wersji z przedłużonym rozstawem osi będzie produkowana wyłącznie w Chinach.
Tagi: ciekawostki, Klasy E, Mercedesie, Mercedesie Klasy E, samochody osobowe, technika motoryzacyjna