Samochody elektryczne będziemy ładować bezprzewodowo

Delphi pracuje nad tym, żeby bezprzewodowe ładowanie samochodów stało się rzeczywistością.

TROY, stan Michigan – Firma Delphi Automotive porozumiała się z firmą WiTricity Corp., dostawcą technologii służących do bezprzewodowego transferu energii. Porozumienie ma na celu opracowanie bezprzewodowych produktów służących do ładowania samochodów hybrydowych i samochodów elektrycznych. Współpraca pomiędzy oboma firmami pomoże w stworzeniu globalnej infrastruktury bezpiecznych i wygodnych opcji ładowania zarówno samochodów osobowych jak i pojazdów użytkowych.

„To przełomowa technologia, która może umożliwić producentom samochodów zintegrowanie systemu bezprzewodowego ładowania z systemami instalowanymi w pojazdach hybrydowych i elektrycznych,” stwierdził Randy Sumner, dyrektor, globalnego działu opracowującego technologie dla samochodów hybrydowych i elektrycznych w Delphi Packard Electrical/Electronic Architecture. „Wiedza i doświadczenie Delphi w globalnej inżynierii, testowaniu i produkcji, połączone z opatentowaną technologią bezprzewodowego transferu energii WiTricity, plasują nas na unikalnej pozycji, umożliwiającej wprowadzenie bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych do rzeczywistości.”

Bezprzewodowe ładowanie samochodów elektrycznych

Bezprzewodowe ładowanie samochodów elektrycznych

System ładowania bezprzewodowego pozwoli naładować samochód bez stosowania kabli czy wtyczek. Kierowcy po prostu zaparkują swój samochód nad bezprzewodowym źródłem energii, umieszczonym na podłodze garażu lub wbudowanym w bruk parkingu. System automatycznie przetransferuje energię do ładowarki zamontowanej w samochodzie.

Według Erica Gilera, prezesa WiTricity, ich bezprzewodowy system może już teraz przetransferować ponad 3300 W – co wystarczy do tego, by w pełni naładować akumulatory samochodu elektrycznego z taką samą prędkością z jaką ładowane są po podłączeniu do większości domowych wtyczek zasilających.

„Ładowanie samochodu elektrycznego powinno być tak łatwe jak zaparkowanie go w garażu czy na wyznaczonym miejscu parkingowym,” stwierdził Giler. „Wysoko wydajne, bezprzewodowe technologie transferu energii WiTricity są idealnie dostosowane do ładowania samochodów, a nasza współpraca z Delphi pomoże w szybkim wykorzystaniu tych technologii przez producentów pojazdów i w stworzeniu odpowiedniej infrastruktury na całym świecie.”

EV wireless charging garage 9-29„Delphi może przenieść technologie z laboratoriów na drogi, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie w dziedzinie integracji systemów E/E, globalny zasięg swoich projektów inżynierskich i produkcji oraz poprzez zastosowanie komponentów wysokiej mocy, zaprojektowanych specjalnie dla samochodów hybrydowych i elektrycznych, zarówno tych produkowanych dzisiaj, jak i samochodów przyszłości,” dodał Sumner.

„Technologie ładowania bezprzewodowego będą musiały istnieć wspólnie z tradycyjnymi technologiami ładowania akumulatorów za pomocą przewodów i wtyczek,” dodał Sumner „Tak, aby kierowcy samochodów elektrycznych mieli możliwość naładowania akumulatorów swoich samochodów nawet wtedy, kiedy znajdą się z dala od bezprzewodowych źródeł energii.”

Delphi produkuje również przenośną ładowarkę przeznaczoną dla samochodów elektrycznych, która mieści się wygodnie w bagażniku pojazdu. To urządzenie jest wyposażone w przyjazny dla użytkownika system wtyczek zgodny z listą UL i może zostać podłączone do każdego, standardowego gniazda 120 V, umożliwiając bezpieczne naładowanie akumulatora zarówno w domu, jak i w podróży. Ładowarka ta może także istnieć w wersji zintegrowanej ze stacją ładującą, odpowiednikiem obecnego dystrybutora na stacji paliw.

parking

Tagi: , , ,

Autor: autoadmin

Komentarze są wyłączone.