Trzy duże jubileusze Audi w Goodwood

Podczas Festival of Speed, odbywającego się w dniach od 27 do 29 czerwca w angielskim Goodwood, Audi Tradition świętować będzie trzy duże jubileusze i pokaże trzy ikony historii sportów motorowych spod znaku czterech pierścieni.

 

  • 100 lat temu: wygrana w Austriackim Rajdzie Alpejskim
  • 80 lat temu: wyścigowy debiut „srebrnych strzał“ Auto Union
  • 25 lat temu: start Audi w serii IMSA-GTO (USA)

 

Auto Union Silberpfeil Typ D DoppelkompressorIngolstadt, 17 czerwca 2014 r. Podczas Festival of Speed, odbywającego się w dniach od 27 do 29 czerwca w angielskim Goodwood, Audi Tradition świętować będzie trzy duże jubileusze i pokaże trzy ikony historii sportów motorowych spod znaku czterech pierścieni. Pierwsza z nich to Audi Typ C „Alpensieger“, które w sierpniu tego roku zawita także do Polski. Równo przed 100 laty, ten otwarty samochód turystyczny wygrał Międzynarodowy Austriacki Rajd Alpejski. Przed 80 laty z kolei, w wyścigach zadebiutowały Silberpfeile – „srebrne strzały “ marki Auto Union, o czym Audi Tradition przypomni prezentując samochód wyścigowy Auto Union Typ C z 1936 roku. Dodatkowo podziwiać będzie można także Audi 90 quattro IMSA-GTO, startujące przed 25 laty w serii wyścigów w Ameryce Północnej. Wraz z Audi Tradition, do Goodwood zawitają zwycięzcy z Le Mans: Frank Biela i André Lotterer.

 

Co roku, ta światowej rangi impreza skupiająca się na historycznych samochodach sportowych, gromadzi około 160 tysięcy gości z całego świata. W tym roku, po raz pierwszy na Festival of Speed, Audi Tradition zaprezentuje Audi Typ C „Alpensieger“ – „Alpejskiego Zwycięzcę“. W roku 1909, założyciel firmy Auto Union August Horch odszedł z niej, ale w niedługim czasie założył przedsiębiorstwo Audi, którego nazwa stanowi łacińskie tłumaczenie jego nazwiska. Trzeci z modeli Audi stworzonych przez Horcha – „Typ C“ – zaprezentowano w 1911 roku. Był to jeden z jego lepszych i najdojrzalszych projektów. „Typ C” uwodnił swą klasę, gdy w latach 1912-1914 trzy razy z rzędu zwyciężył w Austriackim Rajdzie Alpejskim, będącym wówczas najtrudniejszym na świecie wyścigiem długodystansowym. Warto tu wspomnieć, że ten sam „Alpejski Zwycięzca” pojawi się w dniach od 15 do 17 sierpnia na imprezie MotoClassic Wrocław 2014, na zamku Topacz w podwrocławskiej Ślęzy.

 

Auto Union Typ C z roku 1936 jest maszyną dobrze znaną bywalcom festiwalu w Goodwood. Wyścigowy samochód, w którym Bernd Rosemeyer w roku 1936 podbił europejskie tory, ma w Anglii szeroką rzeszę fanów. W 1937, Rosemeyer wygrał
w nim pierwsze angielskie Grand Prix w Donington Park. Typ C, o mocy 520 KM i 16 cylindrach, wzbudza podziw gości zwłaszcza w chwili odpalania silnika. W tym roku, za jego kierownicą zasiądzie pięciokrotny zwycięzca z Le Mans Frank Biela, którego kariera nierozerwalnie wiąże się z największymi sukcesami sportowymi marki Audi. „Wystąpić w Goodwood jako kierowca, to zawsze ekscytujące przeżycie. Nie mogę się doczekać zajęcia miejsca za sterami Auto Union Silberpfeil“ – mówi Biela.

 

W 1988, po zakończeniu zaangażowania w rajdy, Audi powróciło na międzynarodową scenę sportów motorowych, ale tym razem na tor wyścigowy. Modelem Audi 200 quattro cztery pierścienie zrobiły wtedy furorę w północnoamerykańskich mistrzostwach TransAm. W kolejnym roku, pozostając cały czas w Ameryce Północnej, wystartowały po raz pierwszy w klasie GTO serii IMSA. Audi 90 quattro IMSA-GTO, za kierownicą którego Hans-Joachim Stuck zdobył tytuł wicemistrza, miało moc 720 KM. W Goodwood, w kokpicie Audi 90 quattro IMSA-GTO zasiądzie trzykrotny zwycięzca z Le Mans, André Lotterer. „To dla mnie ogromna frajda. Uwielbiam samochody wyścigowe Audi z lat osiemdziesiątych“ – cieszy się Lotterer.

 

 

 

Koncern Audi w roku 2013 dostarczył klientom około 1 575 500 samochodów marki Audi. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki, Audi A3, został wyróżniony nadawanym przez jury złożone z dziennikarzy z całego świata tytułem „World Car of the Year 2014” (średnie, łączne zużycie paliwa: 7,1 – 3,2 l/100 km, średnia emisja CO2: 165 – 85 g/km). W całym roku przedsiębiorstwo osiągnęło przychody w wysokości 49,9 miliardów Euro, a jego wynik operacyjny wyniósł 5,03 miliardów Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach całego świata, a produkcja odbywa się w zakładach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (Węgry), w Brukseli (Belgia), w Bratysławie (Słowacja), Martorell (Hiszpania), w Kałudze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w Dżakarcie (Indonezja). W grudniu 2013, cztery ringi rozpoczęły również produkcję samochodów w Foshan (Chiny). W roku 2015 produkcja ruszy w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. Spółkami należącymi w 100% do Audi AG są między innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/ Włochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/Włochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 73 500 pracowników, z czego 52 500 w Niemczech.
W latach 2014 – 2018 koncern planuje inwestycje rzędu 22 miliardów Euro, głównie w nowe produkty i zrównoważone technologie. Audi przykłada dużą wagę do korporacyjnej odpowiedzialności, a w swej strategii ustanowiło zasadę zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. Długoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2.

 

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Tagi: , , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.