Test Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI SCR 4MOTION BlueMotion

Touareg to największy model w osobowej gamie Volkswagena. Niemiecki SUV debiutował na rynku czternaście lat temu. W 2010 roku zaprezentowano jego drugą generację, a dwa lata temu flagowa terenówka poddana została faceliftingowi i w tej formie oferowana jest do dzisiaj.

Volkswagen_Touareg_1 Volkswagen_Touareg_2 Volkswagen_Touareg_3
Volkswagen_Touareg_4 Volkswagen_Touareg_5 Volkswagen_Touareg_6
Volkswagen_Touareg_7 Volkswagen_Touareg_8 Volkswagen_Touareg_9

Wygląd zewnętrzny

Jak w przypadku większości zmian modelowych czy modernizacji w Volkswagenie również w Touaregu mamy do czynienia z ewolucją, a nie rewolucją. Modyfikacje designu zewnętrznego są kosmetyczne i tylko wnikliwi miłośnicy marki dostrzegą, że zmodernizowano m.in. kształt reflektorów przednich, świateł przeciwmgielnych i zderzaków, a osłonę chłodnicy zdobią teraz cztery, a nie dwie chromowane listwy. Przy okazji faceliftingu wprowadzono do oferty dwa nowe wzory felg i pięć nowych kolorów nadwozia. Pomimo tego, że zmiany są niewielkie, pozytywnie wpłynęły na wygląd potężnego VW, który prezentuje się teraz bardziej dynamicznie i nowocześnie. Aby dodatkowo uatrakcyjnić wygląd zewnętrzny Tuarega możemy zdecydować się na zakup opcjonalnych pakietów stylizacyjnych R-Line oraz Chrome & Style, których idealnym uzupełnieniem będą 20- lub 21-calowe felgi.

Volkswagen_Touareg_10 Volkswagen_Touareg_11 Volkswagen_Touareg_12
Volkswagen_Touareg_13 Volkswagen_Touareg_14 Volkswagen_Touareg_15

Wnętrze pojazdu

Nadwozie o długości 4801mm, szerokości 1940 mm i wysokości 1709 mm w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2893 mm oferuje przepastną przestrzeń pasażerską. Wrażenie przestronności potęguje szklany, panoramiczny dach. Zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie niezależnie od wzrostu podróżujących nikt nie będzie narzekał na brak miejsca. Siedziska i oparcia zostały optymalnie wyprofilowane, a pokrywająca je skórzana tapicerka jest przyjemna w dotyku. Projekt deski rozdzielczej i konsoli centralnej to rozwiązania doskonale znane z innych produktów Volkswagena, gdzie priorytetem jest ergonomia, a nie wymyślny design. Wszystko jest na swoim miejscu, obsługa poszczególnych urządzeń oraz systemów jest intuicyjna i nie wymaga przebrnięcia przez kilkusetstronicową instrukcję. Wykończenie wnętrza, jakość użytych materiałów i ich spasowanie nie budzą zastrzeżeń i prezentują najwyższy poziom wśród produktów VW. Lista wyposażenia standardowego obejmuje większość elementów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa spodziewanych w tym segmencie, a długa lista dostępnych opcji pozwala skonfigurować pojazd odpowiadający indywidualnym oczekiwaniom. Jedynym mankamentem jest brak w ofercie najnowszych systemów multimedialnych dostępnych np. w nowym Passacie, Tiguanie czy nawet w gamie Skody.

Uzupełnieniem przestronnej kabiny pasażerskiej jest bagażnik o pojemności 580 litrów. Wzdłużna regulacja tylnej kanapy i możliwość złożenia oparć umożliwia dostosowanie pojemności przestrzeni ładunkowej do aktualnych potrzeb, a pneumatyczne zawieszenie pozwala obniżyć nadwozie ułatwiając załadunek bagaży.

Volkswagen_Touareg_16 Volkswagen_Touareg_17 Volkswagen_Touareg_18
Volkswagen_Touareg_19 Volkswagen_Touareg_20 Volkswagen_Touareg_21

Silnik i właściwości jezdne

W ofercie Touarega znajdziemy tylko jeden sześciocylindrowy, wysokoprężny silnik o mocy 204 KM lub 262 KM. Obligatoryjny jest napęd 4Motion i 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Tiptronic. Na tle konkurencji to bardzo skromna propozycja, która rekompensowana jest w pewien sposób wszechstronnością tego zespołu napędowego. Trzylitrowy diesel oferuje nie tylko znakomite osiągi: przyśpieszenie od 0 do 100km/h w 7.3 sekundy i doskonałą elastyczność dzięki momentowi 580Nm, ale również charakteryzuje się niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Podczas testu w cyklu mieszanym z 85-litrowego baku po każdych 100 km ubywało ok. 8-9 litrów oleju napędowego. Pneumatyczne zawieszenie jest kompromisem pomiędzy stabilnością i precyzją prowadzenia, a komfortem. Z jednej strony dynamiczna jazda, nagłe zmiany kierunku jazdy nie są obarczone nadmiernym wychylaniem się nadwozia, z drugiej zaś wszelkie niedoskonałości nawierzchni są doskonale niwelowane.

Wysoka pozycja za kierownicą oraz duża powierzchnia szyb zapewniają doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. W warunkach miejskich przydatny okaże się system czterech kamer Area View prezentujący otoczenie pojazdu lub Front Assist ostrzegający o niebezpieczeństwie kolizji i automatycznie inicjujący hamowanie. Po zjechaniu z utwardzonych dróg nieocenione okaże się pneumatyczne zawieszenie dzięki któremu możemy zwiększyć prześwit z 220 do 300 mm oraz stały napęd na cztery koła.

Volkswagen_Touareg_22 Volkswagen_Touareg_23 Volkswagen_Touareg_24
Volkswagen_Touareg_25 Volkswagen_Touareg_26 Volkswagen_Touareg_27
Volkswagen_Touareg_28 Volkswagen_Touareg_29 Volkswagen_Touareg_30

Podsumowanie

Touareg jest ciekawą, ale dosyć drogą propozycją w segmencie SUV’ów premium. Ceny tego modelu zaczynają się od 234 390 zł. Wariant Business Line to wydatek 249 990 zł, a topowa wersja Perfectline R-Style wyceniona została na 297 990 zł. Pomimo relatywnie wysokich cen zakupu i coraz silniejszej konkurencji w ubiegłym roku na zakup Touarega zdecydowało się 223 polskich klientów.

Dane techniczne

Silnik – diesel
– Pojemność skokowa – 2967 cm3
– Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 193 (262) przy 3800 – 4400
– Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 580 przy 1750 – 2500

Pojemność zbiornika paliwa: 85 litrów

Wymiary
– Długość (mm) – 4801
– Wysokość (mm) – 1709
– Szerokość (mm) –1940
– Rozstaw osi (mm) – 2893

Napęd
– 4×4

Układ kierowniczy
– ze wspomaganiem

Koła i opony
– Wymiary opon standardowych – 265/50
– Standardowe obręcze kół – 19” (aluminiowe)

Masa(kg)
– Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 2110
– Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 2880

Pojemność bagażnika: 580 l

Kompletacja wyposażenia

Testowany samochód standardowo wyposażony jest między innymi w:

• Asystent podjazdu
• Bi-ksenonowe reflektory główne z funkcją doświetlania zakrętów i światłami LED do jazdy dziennej
• Centralny zamek z elektryczną blokadą „Child lock”
• Centralny zamek, zdalnie sterowany
• Dodatkowe zabezpieczenie
• Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
• ESP – system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EBV, MSR i asystentem podjazdu
• Filtr powietrza
• Głośniki 8 szt.
• Gniazdo 12 V w konsoli środkowej
• Gniazdo 12 V w tylnej części konsoli środkowej z tyłu oraz w bagażniku
• Gniazdo 230 V – w konsoli środkowej z tyłu zamiast gniazda 12 V
• Kratka tablicy rejestracyjnej z przodu
• Kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu
• Logo BlueMotion Technology na klapie bagażnika
• Lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane i podgrzewane
• Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane
• Lusterko zewnętrzne po stronie kierowcy asferyczne
• Obrotomierz
• Oświetlenie tablicy rejestracyjnej LED
• Poduszki powietrzne czołowe oraz boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
• Podwójny sygnał dźwiękowy
• Podłokietnik komfortowy z tyłu
• Podłokietnik z tyłu
• Pojazdy ze specjalnymi parametrami
• Przednia szyba ze szkła termoizolacyjnego
• Przestrzeń bagażowa z dodatkowym schowkiem pod pokrywą podłogi
• Przycisk połączenia alarmowego
• Półka nad przestrzenią bagażową
• Ramka tablicy rejestracyjnej z tyłu
• Reflektory przeciwmgielne, z przodu, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
• Schowek po stronie pasażera z funkcją chłodzenia
• Sygnalizacja niezapiętych pasów z przodu
• System kontroli ciśnienia w oponach
• System nawigacji satelitarnej RNS 850
• System rozpoznający zmęczenie kierowcy
• System rozpoznawania znaków drogowych
• System rozszerzonej ochrony pieszych
• System Start-Stop z funkcją odzyskiwania energii
• Śruby kół z zabezpieczeniem antykradzieżowym
• Tylna kanapa dzielona asymetrycznie z podłokietnikiem oraz 2 miejscami na napoje
• Tylne światło przeciwmgielne
• Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne
• Zawieszenie pneumatyczne
• Zestaw naprawczy

Wyposażenie dodatkowe:

• Alarm antywłamaniowy z dozorem wnętrza i niezależnym zasilaniem
• Automatyczne światła drogowe Dynamic Light Assist
• Dach panoramiczny, z przodu otwierany
• Instalacja Rear Seat Entertainment
• Instalacja telefoniczna Premium
• Klimatyzacja Climatronic, 4 strefowa
• Lakiet metalic niebieski „Reef”
• Pakiet Ambiente
• Pakiet Business
• Pakiet Design Chrome & Style dla pakietu R-Line
• Pakiet Kierowcy
• Pakiet Pamięć Premium
• Pakiet R-Line „Interieur”
• Pakiet R-Line Exterieur
• Pakiet Widoczność dla Pakietu Pamięć
• Pokrywa bagażnika z elektrycznym otwieraniem i zamykaniem, sterowanie pilotem centralnego zamka
• Relingi dachowe, srebrne
• System „Keyless Access”
• System Area View z kamerą cofania Rear Assist
• Szyby w drzwiach bocznych dodatkowo wytłumione, tylna szyba i szyby boczne z tyłu
przyciemniane 65%
• Światła tylne wykonane w technologii LED
• Tapicerka skórzana „Nappa” R-Line dla siedzeń sportowych
• Tarcze kół ze stopu metali lekkich Tarragona Volkswagen Exclusive 20”

VN:D [1.9.20_1166]
Rating: 1.0/10 (1 vote cast)
Test Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI SCR 4MOTION BlueMotion, 1.0 out of 10 based on 1 rating

Tagi: , , , , , , , ,

Komentarze są wyłączone.