Test Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi

Rozważając zakup pojazdu wszechstronnego najczęściej decydujemy się na praktyczne samochody kombi lub vany. W codziennej eksploatacji nieoceniony okazuje się obszerny bagażnik, liczne schowki czy przestronna przestrzeń pasażerska. Alternatywą dla tradycyjnych wariantów nadwoziowych może być pojazd łączący ich atuty – kombivan. Jednym z najpopularniejszych przedstawicieli tego segmentu jest Peugeot Partner – francuski model, który z ponadprzeciętnej uniwersalności i wielozadaniowości uczynił swój największy atut. Atut, który od ponad 20 lat skłania kolejnych klientów do zakupu samochodu pozwalającego przewieźć zarówno europaletę jak i pięcioosobową rodzinę.

 

Peugeot_Partner_Tepee_1 Peugeot_Partner_Tepee_2 Peugeot_Partner_Tepee_3
Peugeot_Partner_Tepee_4 Peugeot_Partner_Tepee_5 Peugeot_Partner_Tepee_6
Peugeot_Partner_Tepee_7 Peugeot_Partner_Tepee_8 Peugeot_Partner_Tepee_9

Wygląd zewnętrzny

Z zewnątrz osobowa wersja Partnera różni się od odmiany dostawczej przede wszystkim ilością powierzchni przeszklonych. Dwubryłowe nadwozie osadzone na 16” aluminiowych obręczach kół zostało podniesione o 10 mm, co w połączeniu z masywnymi listwami bocznymi, przyciemnianymi szybami tylnymi, zderzakami ozdobionymi srebrnymi dodatkami i czarnymi relingami sprawia, że Partner wygląda proporcjonalnie i nowocześnie. Wąskie, pionowe światła tylne równoważą duże, trójkątne klosze reflektorów przednich, a złożony front nadwozia balansuje surową stylistykę jego tyłu.

Peugeot_Partner_Tepee_10 Peugeot_Partner_Tepee_11 Peugeot_Partner_Tepee_12
Peugeot_Partner_Tepee_13 Peugeot_Partner_Tepee_14 Peugeot_Partner_Tepee_15
Peugeot_Partner_Tepee_16 Peugeot_Partner_Tepee_17 Peugeot_Partner_Tepee_18

Wnętrze pojazdu

Przestronna kabina Peugeota jest zaprojektowana z uwzględnieniem maksymalnej ergonomii. Wszystkie elementy na desce rozdzielczej zostały rozmieszczone w sposób umożliwiający ich intuicyjną obsługę. Zegary są czytelne, a trójramienna kierownica dobrze leży w dłoniach. Główne miejsce na konsoli centralnej zajmuje wymagający dopłaty ( od 2300 do 6900 zł) 7-calowy kolorowy ekran. Na wyświetlaczu prezentowane są informacje z radioodtwarzacza, komputera pokładowego, klimatyzacji, telefonu, kamery cofania oraz nawigacji.

Dźwignia zmiany biegów znajduje się nieco wyżej niż w większości pojazdów. Przeniesienie jej z tunelu centralnego na deskę rozdzielczą skróciło drogę jaką musi pokonać prawa dłoń z wieńca kierownicy do dźwigni zmiany biegów i w codziennej eksploatacji okazuje się wygodnym rozwiązaniem. Dzięki temu zabiegowi pomiędzy fotelami przednimi udało się wygospodarować miejsce na pojemny 13-litrowy schowek z dwoma uchwytami na napoje. Do dyspozycji podróżujących oddano również schowki: przed kierownicą, dwa przed przednim fotelem pasażera, nad przednią szybą, szuflady pod siedziskami przednimi, schowki w podłodze oraz niezliczone wnęki, półki i zagłębienia rozmieszczone w całej kabinie. Ukoronowaniem praktyczności Partnera jest pakiet „Szklany dach Zenith” w skład którego wchodzi panel funkcjonalnych schowków umieszczonych pod dachem, dodatkowe nawiewy powietrza na drugi rząd siedzeń, dodatkowy rozpylacz zapachów oraz czteroczęściowy szklany dach.

Przezroczysty dach doświetla przestrzeń pasażerską oferującą pięć niezależnych foteli. Siedziska przednie dzięki optymalnemu wyprofilowaniu, szerokiemu zakresowi regulacji oraz oddzielnym podłokietnikom pozwalają każdemu zająć komfortową pozycję. Dodatkowym atutem jest wysoka pozycja za kierownicą gwarantująca dobrą widoczność. Dostęp do drugiego rzędu foteli możliwy jest za pomocą pary przesuwnych drzwi. Trzy autonomiczne siedziska posiadają regulację wzdłużną i kąta pochylenia oparć oraz możliwość złożenia lub całkowitego ich demontażu. Komfort jazdy z tyłu podwyższają praktyczne stoliki lotnicze umieszczone w oparciach przednich foteli oraz żaluzje przeciwsłoneczne w szybach bocznych.

Przestrzeń bagażowa Peugeota Partnera przy komplecie 5 osób na pokładzie wynosi 675 litrów. Po demontażu drugiego rzędu siedzeń i wykorzystaniu maksymalnej pojemności (do linii dachu) otrzymujemy bagażnik o kubaturze 3000 litrów. Wygodny załadunek bagaży ułatwia tylna pokrywa z otwieraną szybą oraz niski próg ładunkowy.

Peugeot_Partner_Tepee_19 Peugeot_Partner_Tepee_20 Peugeot_Partner_Tepee_21
Peugeot_Partner_Tepee_21 Peugeot_Partner_Tepee_22 Peugeot_Partner_Tepee_23

Silnik i właściwości jezdne

Paleta silników dostępnych w Partnerze składa się z dwóch jednostek benzynowych o mocy 98 i 120 KM oraz dwóch wysokoprężnych dysponujących mocą 100 i 120 KM. Testowy egzemplarz wyposażony był w motor zasilany olejem napędowym o pojemności 1560 cm3, generujący moc 100KM i moment 254 NM. Ważący 1360 kg Peugeot osiąga 100 km/h po upływie 12,4 sekund i potrafi rozpędzić się do 166 km/h. W praktyce wartości przekładają się na dynamikę i elastyczność w zupełności wystarczającą w pojeździe osobo-użytkowym. Średnie zapotrzebowanie na paliwo w cyklu mieszanym wynosi ok 6 l./ 100 km.

Napęd na przednie koła przenoszony jest za pomocą 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów. Precyzja wybierania przełożeń nie jest idealna, a skok dźwigni trochę za długi, ale generalnie przekładnia prawidłowo współpracuje z niewysilonym silnikiem wysokoprężnym.

Układ jezdny opiera się na kolumnach McPhersona z przodu oraz belce skrętnej z tyłu. Jak przystało na francuski model, Partner bardzo dobrze tłumi wszelkie nierówności nawierzchni, a miękka charakterystyka zawieszenia przypadnie do gustu użytkownikom ceniącym komfort podróży. Wadą takiego rozwiązania są spore przechyły wysokiego nadwozia przy szybszym pokonywaniu zakrętów lub dynamicznej zmianie pasa ruchu.

Peugeot_Partner_Tepee_25 Peugeot_Partner_Tepee_26 Peugeot_Partner_Tepee_27
Peugeot_Partner_Tepee_28 Peugeot_Partner_Tepee_29 Peugeot_Partner_Tepee_30
Peugeot_Partner_Tepee_31 Peugeot_Partner_Tepee_32 Peugeot_Partner_Tepee_33

Podsumowanie

Partner jest zaprzeczeniem popularnego przysłowia, że jeżeli coś jest do wszystkiego to nie nadaje się do niczego. Francuska konstrukcja swoją uniwersalnością i wielofunkcyjnością przekona do siebie zarówno klientów szukających samochodu użytkowego będącego wyłącznie narzędziem ich codziennej pracy, jak również rodziny potrzebujące przestronnego i praktycznego pojazdu.

Dane techniczne

Silnik– diesel
– Pojemność skokowa – 1560 cm3
– Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 73(100) przy 3750
– Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 254 przy 1750

Pojemność zbiornika paliwa: 60l

Wymiary
– Długość (mm) – 4380
– Wysokość (mm) – 1862
– Szerokość bez lusterek (mm) –1810
– Szerokość z lusterkami (mm) –2112
– Rozstaw osi (mm) – 2728

Napęd
– przód

Układ kierowniczy
– ze wspomaganiem

Koła i opony
– Wymiary opon standardowych – 215/55 R16
– Standardowe obręcze kół – 16” (stalowe)

Masa(kg)
– Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 1360
– Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 2040

Pojemność bagażnika: 675 l

Kompletacja wyposażenia
Testowany samochód to wersja kompletacji wyposażenia Outdoor. Pojazd w tej wersji standardowo wyposażony jest między innymi w:

• ABS z rozdziałem siły hamowania
• Centralny zamek + blokowanie drzwi podczas ruszania
• Czujnik spadku ciśnienia w oponach pośredni
• Drzwi tylne klapa przeszklona (szyba ogrzewana + wycieraczka)
• Dwa uchwyty na napoje w podłodze między fotelami
• Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie
• Fotele przednie:
– manualna regulacja wzdłużna
– manualna regulacja pochylenia oparcia
• Gniazdo 12V na desce rozdzielczej (zapalniczka)
• Gniazdo 12V w przestrzeni bagażowej
• Immobiliser
• Instalacja do montażu radia + antena
• Kierownica 3-ramienna z tworzywa sztucznego
• Komputer pokładowy
• Kontrolki niezapiętych pasów dla kierowcy i pasażera
• Lewe drzwi boczne przesuwne, przeszklone
• Lusterka boczne regulowane elektrycznie
• Mechaniczna blokada otwarcia tylnych drzwi przez dzieci
• Mocowania fotelika dziecięcego Isofix (x2) w drugim rzędzie siedzeń
• Podłokietniki dla foteli przednich
• Poduszki boczne w pierwszym rzędzie foteli
• Poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera (pasażera z możliwością dezaktywacji)
• Półka nad przestrzenią bagażową
• Półka pod sufitem w pierwszym rzędzie foteli, 2 lampki do czytania w konsoli sufitowej z przodu
• Prawe drzwi boczne przesuwne, przeszklone
• Reflektory przednie przeciwmgielne
• Regulacja kolumny kierownicy manualna w dwóch płaszczyznach
• Relingi dachowe czarne
• System stabilizacji toru jazdy ESP z funkcją Hill Assist
• Szyby barwione
• Szyby uchylne w 2-rzędzie i stałe w 3-rzędzie
• Światła do jazdy dziennej LED
• Tempomat i ogranicznik prędkości ze sterowaniem z kolumny kierownicy
• Trzy indywidualne fotele w II rzędzie:
– indywidualna regulacja, składanie i wyjmowanie foteli
– oparcie środkowego fotela składane
• WIP Sound:
– komputer pokładowy
– radio CD z MP3 + 4 głośniki
– sterowanie z kolumny kierownicy
– monochromatyczny wyświetlacz numeryczny A+ na desce rozdzielczej
• Wspomaganie kierownicy progresywne
• Wykończenie nadwozia Outdoor:
– zderzaki przedni w kolorze czarnym
– wykończenia w strefie reflektorów przeciwmgielnych i LED w kolorze nadwozia dla kolorów Szary Moka, Szary Artense, Szary Shark i Brązowy Nocciola
– wykończenia w strefie reflektorów przeciwmgielnych i LED w kolorze czarnym dla pozostałych kolorów nadwozia
– zderzak tylny w kolorze czarnym
– chromowane wykończenie atrapy
• Zdalne sterowanie centralnym zamkiem

Wyposażenie dodatkowe:
• Felgi aluminiowe 16″ Managua i opony 215/55 R16
• Kamera cofania
• Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
• Multimedialny Ekran Dotykowy:
– kolorowy dotykowy ekran LCD 7″
– radio + 4 głośniki
– gniazdo USB i AUX
– sterowanie z kolumny kierownicy
– zestaw głośnomówiący bluetooth
– funkcja przesyłania muzyki Streaming Audio
– technologia Mirrorscreen
• Pakiet Bezpieczeństwa Dzieci:
– rolety przeciwsłoneczne dla drugiego rzędu siedzeń
– dodatkowe lusterko wewnętrzne do obserwacji osób siedzących w 2 / 3 rzędzie
– elektryczna blokada otwarcia tylnych bocznych drzwi przez dzieci
– konsola z zamykanym schowkiem i uchwytami na napoje pomiędzy przednimi fotelami
• Szyby tylne przyciemniane
• Pakiet Miejski 2:
– czujniki parkowania tył i przód
– lusterka boczne podgrzewane i składane elektrycznie
• Szklany dach Zenith:
– konsola dachowa ze schowkami nad I i II rzędem foteli
– zamykany schowek pod sufitem w przestrzeni bagażowej
– dodatkowe nawiewy z dyfuzorem zapachów dla II rzędu foteli
– elektryczna blokada otwarcia tylnych bocznych drzwi przez dzieci
– gniazdo 12V w przestrzeni bagażowej
– relingi dachowe czarne
• System nawigacji satelitarnej

VN:D [1.9.20_1166]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Test Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Tagi: , , , , , , , ,

Komentarze są wyłączone.