Światowy sukces Logana

Grupa Renault, wprowadzając w 2004 roku program modelu Logan, wyprzedziła światowe rynki samochodowe. Program, który powstał z myślą o gospodarkach o dużym potencjale rozwojowym, znacznie wzmocnił obecność Renault poza Europą i umożliwił Grupie wejście na nowe rynki, takie jak Indie czy Iran. Pod koniec 2007 roku 35% sprzedaży Grupy dokonywane było poza Europą, co stanowi wzrost z 22,8% w 2004 roku.

W ciągu ostatnich czterech lat samochody zbudowane na platformie Logana pojawiły się w 59 krajach. Niektóre z tych krajów, szczególnie Rosja, Indie, Iran i Brazylia, dysponują ogromnym potencjałem.

Od połowy 2005 roku Logan jest z sukcesem produkowany i sprzedawany w Rosji. Ponad 150 000 egzemplarzy tego pojazdu znalazło tam nabywców, co oznacza, że jest to najlepiej sprzedający się zagraniczny sedan.

W Iranie, pomimo późniejszego niż oczekiwane rozpoczęcia produkcji, Logan również odnosi sukcesy od dnia swojej premiery, a w pierwszym tygodniu sprzedaży w 2007 roku zamówiło go ponad 80 000 klientów.

Rok po rozpoczęciu przyjmowania zamówień w Indiach, Logan został liderem (w segmencie C) dzięki całkowitej sprzedaży 27 603 pojazdów.

W Brazylii Grupa sprzedała 37 220 egzemplarzy Logana, który zadebiutował rok temu, i Sandero, wprowadzonego na rynek w lutym 2008 roku. W kwietniu oba modele stanowiły 67% sprzedaży Renault Brasil, która wzrosła w ubiegłym roku o 78,6%.

Logan szybko odniósł sukces poza pierwotnymi rynkami docelowymi. Za jego ogromną popularnością na wszystkich rynkach, w tym na dojrzałych rynkach zachodnioeuropejskich, stoi doskonały stosunek wartości do ceny oraz pozycjonowanie jako jedna z najtańszych opcji transportu. W bieżącym roku Dacia zyskała miano jednej z najlepiej sprzedających się marek we Francji.

Popyt na całym świecie
W Europie Zachodniej, gdzie na każdy 1000 mieszkańców przypada 521 pojazdów1, marka Dacia przewidziała potrzeby rynku i jako pierwsza wprowadziła tanie pojazdy. Dacia to inteligentne rozwiązanie dla ludzi poszukujących nowego, trwałego i przestronnego samochodu za jak najniższą cenę.

Na innych rynkach program Logana spełnił zakładany cel, jakim było ułatwienie przedstawicielom klasy średniej zakupienia własnego samochodu i umożliwienie Grupie Renault zdobycie silnej pozycji w rozwijających się gospodarkach.

– W Rumunii (183 pojazdy na 1000 mieszkańców) i regionie Maghrebu (Maroko: 51 na 1000 mieszkańców) Dacia oferuje rozwijającej się klasie średniej możliwość zakupu nowego, stosunkowo prestiżowego pojazdu, który zapewnia wyższy komfort, bezpieczeństwo i niezawodność, ułatwiając codzienne życie i polepszając jego standard.

– W Indiach (9/1000), Brazylii (107), Argentynie (145), Kolumbii (33) i Iranie (100) Logan był wybierany przede wszystkim przez przedstawicieli wyższych grup klasy średniej, wymieniających poprzedni samochód na nowy.

Źródło: Renault

Tagi: ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.