Sukces Hondy w WTCC

W niedzielę, 18 listopada odbyła się ostatnia runda serii WTCC 2012, rozgrywana na torze Guia w Makau. Celem zespołu Honda Racing Team JAS było przełożenie doskonałych rezultatów osiągniętych przez Hondę Civic WTCC podczas kwalifikacji na dobre osiągi w wyścigu.

Honda Civic WTCC Pomimo zachmurzonego nieba, już podczas porannej sesji treningowej Honda Civic WTCC spełniła pokładane w niej nadzieje, ustanawiając drugi najszybszy czas okrążenia (2:31,844).

 

Wyścig 1:

 

Okrążenie formujące rozpoczęło się o godzinie 11 lokalnego czasu, po którym Tiago Monteiro, kierowca zespołu Honda Racing Team JAS, ustawił się na piątym miejscu w stawce i zaliczył doskonały start po zapaleniu się zielonego światła. Już podczas pierwszego z dziewięciu okrążeń wyścigu, Tiago zdołał pokonać trudny zakręt Lisboa na piątej pozycji, utrzymując się w czołowej grupie. Na drugim okrążeniu kierowca wyprzedził jeden samochód i uplasował się tym samym na czwartym miejscu. Zawodnik Hondy kontynuował atak, podążając tuż za samochodem jadącym na trzecim miejscu. W wyniku wypadku, do którego doszło na czwartym okrążeniu, jedno z aut jadących na czele straciło jedną pozycję, którą przejął Monteiro. Przez kilka kolejnych okrążeń Tiago kontynuował pościg, aby przekroczyć metę jako trzeci. Tym samym Honda Civic WTCC wywalczyła swoje pierwsze podium w zaledwie trzecim wyścigu.

 

Wyścig 2:

 

W wyścigu numer dwa, z uwagi na problem techniczne jednego z samochodów znajdujących się na czele stawki, Monteiro awansował z szóstej na piątą pozycję startową. Po starcie zawodnik utrzymał się na tym miejscu, jednak nie na długo. W zakręcie Lisboa – na trzecim okrążeniu – Monteiro został wyprzedzony przez dwa samochody, przez co spadł na siódmą pozycję. Na czwartym okrążeniu, po wypadku na czele stawki, na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Honda Civic WTCC jechała wówczas na szóstym miejscu. Zaraz po wznowieniu wyścigu doszło do kolejnego incydentu: dwa samochody jadące z przodu zderzyły się ze sobą w zakręcie Lisboa. Samochód bezpieczeństwa musiał więc znów wjechać na tor, w związku z czym wyścig trwał jedenaście okrążeń, a Honda Civic WTCC ostatecznie zakończyła zmagania na czwartym miejscu.

 

Kierowca Tiago Monteiro: „W pierwszym wyścigu dobrze wystartowałem i już w początkowej fazie zdołałem wyprzedzić jeden samochód. Od tego momentu starałem się ze wszystkich sił wyprzedzić Chevrolety jadące przede mną, ale mi się to nie udało. Cieszę się jednak, że zająłem miejsce na podium. Druga runda była trochę trudniejsza. Wyścig w Makau jest dość długi i wiele się może wydarzyć na tym torze, dlatego ważne było dla mnie, aby dojechać do mety. Cały zespół zasłużył na taką końcówkę sezonu, a wywalczone miejsce na podium to zasługa ciężkiej pracy wszystkich członków ekipy.”

 

Alessandro Mariani, dyrektor zespołu Honda Racing Team JAS: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z trzeciego miejsca, jednak z mojej perspektywy największym sukcesem podczas tego weekendu było ukończenie wyścigu tuż za autami Chevroleta. Zaledwie po dwóch wyścigach w sezonie walczymy już o zwycięstwo – to niesamowite! Nasz samochód kryje w sobie duży potencjał na sezon 2013, ale wciąż się uczymy, więc w przyszłym roku będziemy ciężko pracować.”

 

Daisuke Horiuchi, główny inżynier w programie rozwojowym Hondy Civic WTCC: „Cieszę się z tak wspaniałego rezultatu i jestem bardzo zadowolony z faktu, iż udało nam się dogonić Chevrolety, czyli liderów mistrzostw. Sukcesywnie ulepszaliśmy nasz samochód, aż w końcu osiągnęliśmy doskonały wynik w ostatniej rundzie sezonu. Ciężka praca kierowców i członków zespołu opłaciła się. Mam dobre przeczucia odnośnie kolejnego roku, a jednocześnie zdaję sobie sprawę, że to dopiero początek trudnej drogi przed 100-procentowym wejściem w sezon 2013.”

 

Niedziela, 18 listopada 2012

Tor Guia, Makau (6,12 km)

Pogoda: pochmurno

Temperatura: 20 stopni

Warunki na torze: sucho

Sesja treningowa: 2:31,844 (drugi najszybszy czas)

 

Wyścig 1:

 

1 Yvan Muller Chevrolet Cruze 9 okrążeń 23:08,977
2 Alain Menu Chevrolet Cruze 9 okrążeń 23:09,892
3 Tiago Monteiro Honda Civic WTCC 9 okrążeń 23:10,274
4 Gabriele Tarquini SEAT Leon 9 okrążeń 23:10,944
5 Darryl O’Young Chevrolet Cruze 9 okrążeń 23:20,496
6 Tom Coronel BMW 320 9 okrążeń 24:04,113

 

Wyścig 2:

 

1 Alain Menu Chevrolet Cruze 11 okrążeń 35:36,096
2 Robert Huff Chevrolet Cruze 11 okrążeń 35:36,416
3 Yvan Muller Chevrolet Cruze 11 okrążeń 35:36,985
4 Tiago Monteiro Honda Civic WTCC 11 okrążeń 35:45,111
5 Darryl O’Young Chevrolet Cruze 11 okrążeń 35:45,882
6 Franz Engstler BMW 320 11 okrążeń 35:46,223

 

(Zgodnie z przepisem, który mówi, iż pierwsze dwa okrążenia wykonane za samochodem bezpieczeństwa nie są wliczane w całkowity dystans wyścigu, wyścig miał 11 okrążeń).

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Tagi: , , , , , , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.