Siedmiomilionowy Ford Transit Van

Z linii produkcyjnej zjeżdża siedmiomilionowy egzemplarz Forda Transit Van – niezniszczalnego, funkcjonalnego wołu roboczego, który dostępny jest na 118 rynkach 

 

40 lat forda transitaZ linii produkcyjnej zjechał siedmiomilionowy Ford Transit – gdyby wszystkie wyprodukowane egzemplarze tego modelu ustawić w rzędzie, sznur Transitów rozciągałby się na dystansie z Londynu do Sydney i z powrotem

W chińskim Nanchang otwarto dzisiaj zakład produkcji pojazdów użytkowych firmy Jiangling Motors Corp, która jest strategicznym partnerem koncernu Ford Nanchang, China

Produkcję siedmiomilionowego egzemplarza uczczono podczas uroczystego otwarcia zakładów Jiangling Xiaolan, którego dokonał Alan Mulally, prezes i dyrektor generalny firmy Ford – fabryka umożliwi znaczny wzrost produkcji na rynek chiński

W przyszłym roku po raz pierwszy Ford Transit będzie montowany i sprzedawany na rynku północnoamerykańskim; oznacza to dostępność modelu na 118 rynkach i sześciu kontynentach; Ford planuje roczną sprzedaż 400 tys. sztuk do 2016 roku, czyli Ford Transit ma znajdować nowego nabywcę co 80 sekund

W 2014 roku zaplanowano premierę zupełnie nowego Forda Transit w Europie

nanchAng, Chiny, 20.06.2013 – Firma Ford Motor Company poinformowała dziś, że z linii produkcyjnej zjechał siedmiomilionowy egzemplarz Forda Transit – popularnego użytkowego modelu, który w Europie zadebiutował w 1965 roku, a obecnie dostępny będzie na 118 rynkach sześciu kontynentów.

Gdyby wszystkie wyprodukowane egzemplarze tego modelu ustawić w rzędzie, sznur Transitów rozciągałby się na dystansie z Londynu do Sydney i z powrotem.

Produkcję siedmiomilionowego egzemplarza uczczono podczas uroczystego otwarcia zakładów w chińskim mieście Nanchang z udziałem Alana Mulally, prezesa i dyrektora generalnego firmy Ford. Fabryka Jiangling Xiaolan, gdzie znajduje się nowa linia produkcyjna modelu Transit , to warta 300 mln dolarów inwestycja strategicznego partnera koncernu Ford, firmy Jiangling Motors Corp (JMC). Będzie się tam odbywać produkcja pojazdów marki JMC oraz Ford przeznaczonych na rozwijający się rynek chiński.

„Ford Transit odgrywa bardzo istotną rolę w życiu prywatnym i zawodowym wielu milionów ludzi,” powiedział Alan Mulally. „Dowozi ekipy budowlane na miejsce inwestycji, przewozi ważne przesyłki, a nawet transportuje chorych do szpitali – na całym świecie armia profesjonalistów może dzięki niemu właściwie wykonywać swoją pracę.”

Model, który zadebiutował w tym samym roku co pierwszy spacer w przestrzeni kosmicznej, miał ogromny wpływ na rozwój gospodarczy europejskich potęg. Od chwili pojawienia się na rynku, firma Ford udostępniała swój sztandarowy model w licznych odmianach i wersjach nadwoziowych – od dostawczych i kurierskich, przez wywrotki i samochody kempingowe, aż po wyjątkowe serie limitowane takie jak Cosworth V8-powered Supervan.

Nowy dwutonowy Transit w Europie ma zadebiutować wiosną 2014 roku, uzupełniając zmodernizowaną i wzbogaconą europejską gamę modelową, na którą składają się między innymi Ford Transit Custom, Transit Connect oraz Transit Courier.

Z czasem produkcja modelu Transit nabierała rozpędu. Milionowy egzemplarz wypuszczono na rynek w 1976 roku, a kolejne milionowe Fordy Transit zjeżdżały z linii produkcyjnej w 1985, 1994, 2000, 2005 oraz 2010 roku.

W swej historii Ford Transit zawsze posiadał szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych w segmencie pojazdów użytkowych. Nowinki takie jak boczne drzwi przesuwne, halogenowe reflektory przednie, opony radialne, bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach wysokoprężnych, zamki o zwiększonej odporności na włamanie oraz montowany w standardzie układ ABS poprawiały osiągi, wygodę oraz bezpieczeństwo użytkowania.

„Ford Transit jest nieustannie udoskonalany, oferując nabywcy większe możliwości transportowe, niższe koszty eksploatacji oraz bezpieczny i pewny dojazd do celu,” wyjaśnia Alan Mulally.

Poza Europą Ford Transit po raz pierwszy produkowany był w 1997, w nowej wówczas fabryce w chińskim Nanchang, oraz wietnamskim Hai Duong. Otwarcie nowych zakładów Jiangling pozwoli firmie JMC rocznie produkować ponad dwukrotnie więcej pojazdów użytkowych (wzrost z 245 do 540 tys. sztuk). Firma JMC, która zajmuje się produkcją Forda Transit na rynek chiński, jest w 30% własnością koncernu Ford.

Kolejnym znaczącym etapem globalnej ekspansji produkcji i sprzedaży modelu Transit będzie zaplanowane na połowę 2014 roku wprowadzenie nowej generacji Forda Transit na północnoamerykański rynek. Tamtejsza wersja modelu Transit montowana będzie w Kansas City.

Do 2016 roku Ford planuje łączną sprzedaż jedno i dwutonowych wersji modelu Transit na poziomie 400 tys. sztuk rocznie. Oznacza to, że co 80 sekund nabywcę znajdował będzie kolejny Ford Transit.

Zupełnie nowy, dwutonowy Ford Transit ma wejść do sprzedaży wiosną 2014 roku. W segmencie średniej wielkości pojazdów użytkowych nowy model będzie się wyróżniał możliwościami transportowymi oraz funkcjonalnością. Dostępna będzie szeroka gama wersji nadwoziowych i odmian, które mają oferować najlepsze zdolności ładunkowe, najniższe koszty eksploatacji oraz niezwykłą trwałość i niezawodność.

W Europie dwutonowy Transit oraz jednotonowy Transit Custom stoją na szczycie zmodernizowanej i wzbogaconej gamy czterech zupełnie nowych wersji modelu Transit, które w salonach sprzedaży dostępne będą najpóźniej w połowie 2014 roku. Mowa tu o nowym Fordzie Transit Connect, który oferuje ładowność od 550 do 1000 kilogramów oraz o nowym, kompaktowym Fordzie Transit Courier o maksymalnej ładowności 660 kilogramów.

„Ford Transit to wspaniała historia i jeszcze wspanialsza przyszłość,” wyjaśnia Alan Mulally. „Produkcja siedmiomilionowego egzemplarza motywuje nas do dalszej pomocy klientom aby wraz z Fordem Transit ich firmy mogły się rozwijać i rosnąć w siłę.”

# # #

* Szacunkowa długość siedmiu milionów egzemplarzy Forda Transit obliczona w oparciu o średnią długość pojazdu wynoszącą 5 metrów. Trasa przelotu z Londynu do Sydney to około 17 tys. kilometrów

Tagi: , , , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.