SEAT Ateca – pierwsze jazdy

Popularność SUV’ów nieustannie rośnie i obecnie jest to jeden z najprężniej rozwijających się segmentów rynku motoryzacyjnego. Kolejnym producentem, który dołączył do rywalizacji o względy klientów poszukujących uniwersalnego pojazdu łączącego atuty samochodów osobowych i terenowych jest Seat z modelem Ateca. Atrakcyjny design zewnętrzny, przestronna kabina, szeroka gama silnikowa, optymalnie skonfigurowane wersje wyposażenia i konkurencyjna cena zakupu to tylko niektóre z zalet nowego Seata, które sprawiają, że Ateca ma szanse szybko zdobyć popularność na polskim rynku.

Seat _Ateca__1 Seat _Ateca__2 Seat _Ateca__3
Seat _Ateca__4 Seat _Ateca__5 Seat _Ateca__6
Seat _Ateca__7 Seat _Ateca__8 Seat _Ateca__9

Efektowna stylistyka nadwozia w połączeniu z flagowym lakierem Samoa Orange prezentuje się świetnie i podkreśla sportowy charakter marki. Duża trapezowa osłona chłodnicy i LED-owe reflektory przednie o nieszablonowym kształcie zdobią przód pojazdu. W profilu dostrzeżemy wyraźne przetłoczenia biegnące wzdłuż całego nadwozia oraz typowe dla tego segmentu czarne plastikowe osłony chroniące nadkola, progi oraz dolną część zderzaków. Z tyłu pomiędzy poziomymi światłami zaprojektowano charakterystyczne wcięcie biegnące przez całą szerokość pokrywy bagażnika.

Seat _Ateca__10 Seat _Ateca__11 Seat _Ateca__12
Seat _Ateca__13 Seat _Ateca__14 Seat _Ateca__15
Seat _Ateca__16 Seat _Ateca__17 Seat _Ateca__18

W kompaktowym nadwoziu wygospodarowano przestronną przestrzeń pasażerską i bagażnik o pojemności 510 litrów. Wnętrze doskonale znane z najpopularniejszego w ofercie – Leona, po kilku modyfikacjach idealnie komponuje się z wyższym SUV’em. Konsola centralna zorientowana na kierowcę, czytelne zegary, dobrze leżący w dłoniach wieniec kierownicy czy optymalnie wyprofilowane przednie fotele tworzą komfortowe miejsce pracy kierowcy. Zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie niezależnie od wzrostu i postury pasażerów, cztery dorosłe osoby nie będą narzekały na brak miejsca. Jakość wykonania wnętrza, spasowanie elementów, ich faktura czy twardość nie budzą zastrzeżeń i prezentują najwyższy poziom wśród produktów SEAT’a. Ciekawym akcentem jest oświetlenie powitalne zamontowane w lusterkach bocznych, możliwość zmiany koloru podświetlenia wnętrza (8 kolorów) lub niedostępne do tej pory w modelach SEAT’a bezdotykowe (ruch stopy pod tylnym zderzakiem) otwieranie bagażnika.

Seat _Ateca__19 Seat _Ateca__20 Seat _Ateca__21
Seat _Ateca__22 Seat _Ateca__23 Seat _Ateca__24
Seat _Ateca__25 Seat _Ateca__26 Seat _Ateca__27

Pod maską Ateci może pracować jeden z pięciu silników 1.0 TSI – 115KM, 1.4 TSI – 150KM, 1.6 TDI – 115KM, 2.0 TDI – 150KM oraz 2.0 TDI – 190KM. Podczas pierwszych jazd testowych sprawdziliśmy możliwości dwulitrowego diesla o mocy 150KM i momencie 340 Nm. Wysokoprężna jednostka współpracująca z precyzyjną sześciobiegową manualną przekładnią zapewnia optymalną dynamikę (od 0 do 100 km/h – 8.5 sekundy) i elastyczność. Uzupełnieniem tego duetu jest dobrze zestrojone, dosyć twarde zawieszenie i czuły układ kierowniczy. Połączenie tych elementów gwarantuje pewne, stabilne i przewidywalne prowadzenie w każdych warunkach. Podczas pokonywania bezdroży przydatny okaże się 187 mm prześwit, napęd 4Drive oraz system Drive Profile oferujący cztery tryby jazdy w wersjach z napędem na jedną oś: Normal, Eco, Sport i Individual oraz dwa dodatkowe: Snow i Off-Road w wersjach z napędem na obie osie. Podczas codziennej eksploatacji w mieście nieoceniona okaże się kamera cofania, rewelacyjny system kamer 360°, system kontroli odstępu czy system monitorowania martwego pola.

Ceny Seata Ateca zaczynają się od 77 100 zł. W ofercie znajdziemy trzy wersje wyposażenia: Reference, Style i Xcellence, pięć wspomnianych wcześniej wersji silnikowych, opcjonalny automat DSG oraz napęd na obie osie.

VN:D [1.9.20_1166]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
SEAT Ateca – pierwsze jazdy, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Tagi: , , , , , , ,

Komentarze są wyłączone.