Oto, co powiedział Osamu Masuko podczas konferencji prasowej Mitsubishi w Genewie.
Panie i Panowie, witam na tradycyjnej konferencji prasowej Mitsubishi Motors w Genewie.
Jak Państwo wiedzą, mówiąc o „tradycji” poruszamy koncepcję niezwykle bliską naszej japońskiej kulturze.
Jednocześnie, my Japończycy, zawsze z wielkim zapałem przekraczamy kolejne granice i z chęcią sięgamy w przyszłość.
W oparciu o ten „pozytywny paradoks”, japońskie firmy potrafią połączyć najwyższą jakość z najbardziej zaawansowaną technologią, zarówno w przemyśle elektronicznym, jak i motoryzacyjnym.
Poprzez połączenie przeszłości z przyszłością staramy się przyczynić do stworzenia lepszego świata, a nasz samochód i-MiEV – pierwszy popularny pojazd elektryczny na rynku – jest doskonałym przykładem naszych dążeń.
Dziś w Genewie, tego typu łączenie różnych aspektów jest kluczem do zrozumienia drogi, jaką obraliśmy, biorąc pod uwagę fakt, iż w roku, w którym Mitsubishi Motors obchodzi swoje czterdzieste urodziny świętujemy także osiemdziesiątą rocznicę Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie!
Kiedy słyszę, iż artysta, który zaprojektował tegoroczny plakat promujący Salon chciał wyrazić „Ruch i Dynamizm” z czymś mi się to kojarzy / z czymś nam się to kojarzy !
Świat się zmienia ?
Wokół same wyzwania ?
W związku z tym, wspólnie z firmami należącymi do grupy Mitsubishi dostrzegamy możliwości zwiększenia swojego potencjału!
Z połączenia przeszłości z przyszłością oraz tradycji z dalekowzrocznością powstaje obraz „nowego” koncernu Mitsubishi Motors: „nowego” producenta ekologicznych samochodów osobowych rywalizujących w poszczególnych segmentach, z których każdy zawiera „zielone” technologie opracowane przez naszych inżynierów z Okazaki z przeznaczeniem na światowe rynki. W skład tych technologii wchodzą:
– napęd elektryczny w modelu i-MiEV z Segmentu A,
– system Automatic Stop & Go w modelu Colt z Segmentu B,
– nasz nowy silnik wysokoprężny o niskim współczynniku negatywnego oddziaływania na środowisko który będzie montowany pod maskami modeli ASX i Lancer z segmentu C
Łączenie różnych aspektów nie oznacza więc, iż „nowe” Mitsubishi Motors zatrze pamięć o „starym” Mitsubishi. Bynajmniej!
Tak naprawdę, te dwie firmy zostaną połączone w celu sprostania różnym wymaganiom klientów, dzięki czemu modele i-MiEV i Colt ClearTec będą stanowiły doskonałe uzupełnienie samochodów Pajero czy L200, które zostały zaprojektowane z myślą o nabywcach wykorzystujących swoje terenówki do pracy, a nie na pokaz. To właśnie w tym przypadku doskonale sprawdza się technologia napędu na cztery koła, z której słynie Mitsubishi Motors.
W związku z tym, będziemy kontynuować naszą tradycję i trzymać się tych samych zasad, które pozwoliły stworzyć zarówno nasz pierwszy samochód w 1917 roku, jaki i najnowszy elektryczny pojazd i-MiEV, oraz model „Global Small” – opracowywany właśnie, zupełnie nowy samochód bazujący na niewielkiej płycie podłogowej z przeznaczeniem na rynki światowe, który będzie dostępny także w wersji elektrycznej.
Podążając w tym kierunku, wykorzystamy naszą czołową pozycję w dziedzinie pojazdów elektrycznych i zaprezentujemy w 2013 roku technologię hybrydową typu plug-in, która powstanie w oparciu o zasady konstrukcji prezentowanego tu pojazdu Concept-PX MiEV.
Jesteśmy jednak przekonani, że silniki benzynowe i wysokoprężne skrywają w sobie duży potencjał, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż do roku 2020 pojazdy elektryczne i hybrydowe typu plug-in będą stanowiły 20% naszej całkowitej produkcji, co z jednej strony pozwala myśleć, że to dużo, a z drugiej… tak niewiele!
Po raz kolejny łączymy zatem różne aspekty, dzięki czemu przyczyniamy się do ewolucji tych silników, podobnie, jak ma to miejsce w przypadku naszej nowej rodziny silników Diesla o niskim współczynniku negatywnego oddziaływania na środowisko, które opracowaliśmy wspólnie z kolegami z Mitsubishi Heavy Industries. Są to pierwsze kompaktowe jednostki wysokoprężne montowane pod maskami samochodów osobowych, które zostały wyposażone w układ zmiennych faz rozrządu, pozwalający osiągnąć wysoką moc przy niewielkiej emisji CO2.
To tylko przykład tego, co jesteśmy w stanie osiągnąć.
Proponuję więc zawrzeć kilka nowatorskich pomysłów w jednym pakiecie:
– Elastyczna platforma globalna
– Silnik Diesla o niskim współczynniku negatywnego oddziaływania na środowisko
– Elektryczny układ napędu na cztery koła
– System Automatic Start & Stop
– Filtr cząstek stałych DPF
– Układ odzyskiwania energii z hamowania
– Opony o niskich oporach toczenia,
to tylko niektóre z nich.
A teraz zaprojektujmy samochód w oparciu o te pomysły: kompaktowy, stylowy, wszechstronny i zadziorny pojazd przeznaczony na rynki światowe – zarówno te rozwinięte, jaki i kształtujące się – a przed oczami pojawi się nasz nowy kompaktowy crossover ASX Segmentu C!
Wyjątkowo seksowny, model ASX jest punktem zwrotnym w naszej strategii produktowej.
Obok odświeżonego Outlandera, ASX stworzy nową gamę pojazdów, łącząc zalety tradycyjnego „samochodu rodzinnego” z cechami wytrzymałych modeli Pajero i L200.
ASX to symbol naszych „zielonych” możliwości inżynieryjnych połączonych z odpowiednią świadomością rynkową, a wszystko to w celu dotarcia do nowych klientów.
ASX to kolejny krok do ponownego stworzenia firmy Mitsubishi Motors.
Spotkajmy się więc jesienią podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, aby uczestniczyć w kolejnym niezwykle istotnym wydarzeniu: wprowadzeniu w Europie modelu i-MiEV.
Do zobaczenia !
Dziękuję za uwagę.
Tagi: ciekawostki, imprezy motoryzacyjne, Mitsubishi, samochody