Przemówienie Prezesa Mitsubishi Motors Corporation w Genewie

Oto, co powiedział Osamu Masuko podczas konferencji prasowej Mitsubishi w Genewie.

Mitsubishi - Konferencja prasowa w Genewie 2010

Mitsubishi - Konferencja prasowa w Genewie 2010

Panie i Panowie, witam na tradycyjnej konferencji prasowej Mitsubishi Motors w Genewie.

Jak Państwo wiedzą, mówiąc o „tradycji” poruszamy koncepcję niezwykle bliską naszej japońskiej kulturze.

Jednocześnie, my Japończycy, zawsze z wielkim zapałem przekraczamy kolejne granice i z chęcią sięgamy w przyszłość.

W oparciu o ten „pozytywny paradoks”, japońskie firmy potrafią połączyć najwyższą jakość z najbardziej zaawansowaną technologią, zarówno w przemyśle elektronicznym, jak i motoryzacyjnym.

Poprzez połączenie przeszłości z przyszłością staramy się przyczynić do stworzenia lepszego świata, a nasz samochód i-MiEV – pierwszy popularny pojazd elektryczny na rynku – jest doskonałym przykładem naszych dążeń.

Dziś w Genewie, tego typu łączenie różnych aspektów jest kluczem do zrozumienia drogi, jaką obraliśmy, biorąc pod uwagę fakt, iż w roku, w którym Mitsubishi Motors obchodzi swoje czterdzieste urodziny świętujemy także osiemdziesiątą rocznicę Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie!

Kiedy słyszę, iż artysta, który zaprojektował tegoroczny plakat promujący Salon chciał wyrazić „Ruch i Dynamizm” z czymś mi się to kojarzy / z czymś nam się to kojarzy !

Świat się zmienia ?

Wokół same wyzwania ?

W związku z tym, wspólnie z firmami należącymi do grupy Mitsubishi dostrzegamy możliwości zwiększenia swojego potencjału!

Z połączenia przeszłości z przyszłością oraz tradycji z dalekowzrocznością powstaje obraz „nowego” koncernu Mitsubishi Motors: „nowego” producenta ekologicznych samochodów osobowych rywalizujących w poszczególnych segmentach, z których każdy zawiera „zielone” technologie opracowane przez naszych inżynierów z Okazaki z przeznaczeniem na światowe rynki. W skład tych technologii wchodzą:

– napęd elektryczny w modelu i-MiEV z Segmentu A,
– system Automatic Stop & Go w modelu Colt z Segmentu B,
– nasz nowy silnik wysokoprężny o niskim współczynniku negatywnego oddziaływania na środowisko który będzie montowany pod maskami modeli ASX i Lancer z segmentu C

Łączenie różnych aspektów nie oznacza więc, iż „nowe” Mitsubishi Motors zatrze pamięć o „starym” Mitsubishi. Bynajmniej!

Tak naprawdę, te dwie firmy zostaną połączone w celu sprostania różnym wymaganiom klientów, dzięki czemu modele i-MiEV i Colt ClearTec będą stanowiły doskonałe uzupełnienie samochodów Pajero czy L200, które zostały zaprojektowane z myślą o nabywcach wykorzystujących swoje terenówki do pracy, a nie na pokaz. To właśnie w tym przypadku doskonale sprawdza się technologia napędu na cztery koła, z której słynie Mitsubishi Motors.

W związku z tym, będziemy kontynuować naszą tradycję i trzymać się tych samych zasad, które pozwoliły stworzyć zarówno nasz pierwszy samochód w 1917 roku, jaki i najnowszy elektryczny pojazd i-MiEV, oraz model „Global Small” – opracowywany właśnie, zupełnie nowy samochód bazujący na niewielkiej płycie podłogowej z przeznaczeniem na rynki światowe, który będzie dostępny także w wersji elektrycznej.

Podążając w tym kierunku, wykorzystamy naszą czołową pozycję w dziedzinie pojazdów elektrycznych i zaprezentujemy w 2013 roku technologię hybrydową typu plug-in, która powstanie w oparciu o zasady konstrukcji prezentowanego tu pojazdu Concept-PX MiEV.

Jesteśmy jednak przekonani, że silniki benzynowe i wysokoprężne skrywają w sobie duży potencjał, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż do roku 2020 pojazdy elektryczne i hybrydowe typu plug-in będą stanowiły 20% naszej całkowitej produkcji, co z jednej strony pozwala myśleć, że to dużo, a z drugiej… tak niewiele!

Po raz kolejny łączymy zatem różne aspekty, dzięki czemu przyczyniamy się do ewolucji tych silników, podobnie, jak ma to miejsce w przypadku naszej nowej rodziny silników Diesla o niskim współczynniku negatywnego oddziaływania na środowisko, które opracowaliśmy wspólnie z kolegami z Mitsubishi Heavy Industries. Są to pierwsze kompaktowe jednostki wysokoprężne montowane pod maskami samochodów osobowych, które zostały wyposażone w układ zmiennych faz rozrządu, pozwalający osiągnąć wysoką moc przy niewielkiej emisji CO2.

To tylko przykład tego, co jesteśmy w stanie osiągnąć.

Proponuję więc zawrzeć kilka nowatorskich pomysłów w jednym pakiecie:

– Elastyczna platforma globalna
– Silnik Diesla o niskim współczynniku negatywnego oddziaływania na środowisko
– Elektryczny układ napędu na cztery koła
– System Automatic Start & Stop
– Filtr cząstek stałych DPF
– Układ odzyskiwania energii z hamowania
– Opony o niskich oporach toczenia,

to tylko niektóre z nich.

A teraz zaprojektujmy samochód w oparciu o te pomysły: kompaktowy, stylowy, wszechstronny i zadziorny pojazd przeznaczony na rynki światowe – zarówno te rozwinięte, jaki i kształtujące się – a przed oczami pojawi się nasz nowy kompaktowy crossover ASX Segmentu C!

Wyjątkowo seksowny, model ASX jest punktem zwrotnym w naszej strategii produktowej.

Obok odświeżonego Outlandera, ASX stworzy nową gamę pojazdów, łącząc zalety tradycyjnego „samochodu rodzinnego” z cechami wytrzymałych modeli Pajero i L200.

ASX to symbol naszych „zielonych” możliwości inżynieryjnych połączonych z odpowiednią świadomością rynkową, a wszystko to w celu dotarcia do nowych klientów.

ASX to kolejny krok do ponownego stworzenia firmy Mitsubishi Motors.

Spotkajmy się więc jesienią podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, aby uczestniczyć w kolejnym niezwykle istotnym wydarzeniu: wprowadzeniu w Europie modelu i-MiEV.

Do zobaczenia !

Dziękuję za uwagę.

Tagi: , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.