Porsche 911 Targa oficjalnie

Podczas targów motoryzacyjnych NAIAS w Detroit Porsche zaprezentowało najnowszą generację modelu 911 Targa. Jest to pierwszy samochód, który łączy klasyczny koncept Targa z najnowszą technologią składanego dachu.

 

Porsche 911 TargaPodobnie, jak u poprzednika, w miejscu słupków B znajduje się charakterystyczna szeroka belka, a nad przednimi fotelami ruchoma część dachu i duża tylna szyba bez słupków C. Jednak w odróżnieniu od wcześniejszych generacji, dach nowej Targi otwiera się i zamyka przez naciśnięcie przycisku.

 

Nowa generacja Targi występuje w dwóch wersjach dostępnych wyłącznie z napędem na wszystkie koła. Model 911 Targa 4 jest napędzany jednostką napędową typu boxer o pojemności 3,4 l. i mocy 350 KM. Samochód wyposażony w skrzynię biegów Porsche Doppelkupplung (PDK) i pakiet Sport Chrono przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 282 km/h. Zużycie paliwa według norm NEDC, w zależności od rodzaju skrzyni zmiany biegów, wynosi 8,7 – 9,5 l/100km, co równa się emisji CO2w granicach 204 –223 g/km.

 

Moc najwyższego modelu 911 Targa 4S to 400 KM osiąganych z jednostki napędowej o pojemności 3,8 l. Prędkość maksymalna wynosi 296 km/h. Model wyposażony w PDK i pakiet Sport Chrono przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s. Zużycie paliwa wynosi od 9,2 do 10,0 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 214 –237 g/km. Oba samochody sportowe spełniają normy emisji spalin Euro 6.

 

Nowe modele 911 Targa zostaną wprowadzone na rynek w maju 2014 r. Cena 911 Targa 4 będzie wynosić 129 474 euro, a 911 Targa 4S – 146 808 euro.

Tagi: , , , , , , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.