Pierwsze jazdy Volkswagenem Golfem Alltrack

Na początku bieżącego tygodnia w usytuowanym na przedmieściach Kielc hotelu Odyssey, którego nowoczesna architektura wkomponowana została w świętokrzyski krajobraz, odbyła się polska premiera Volkswagena Golfa Alltrack. Nowa, lifestylowa odmiana Varianta łączy w sobie zalety szosowego pojazdu typu kombi oraz auta uterenowionego.

 

VW_Golf_1 VW_Golf_2 VW_Golf_3
VW_Golf_4 VW_Golf_5 VW_Golf_6
VW_Golf_7 VW_Golf_8 VW_Golf_9

Nowego crossovera niemieckiej marki charakteryzuje nie tylko wszechstronność w postaci możliwości poruszania się po drogach utwardzonych, ale i właściwościami terenowymi. Wyróżnia się on designem typowym dla aut typu SUV oraz przede wszystkim napędem na cztery koła. Czarne nakładki poszerzające nadkola, listwy dolne drzwi i zderzaków wyostrzają stylistykę nadwozia nadając mu offroadowego charakteru. Wykończone w kolorze srebrnym dolne części progów i zderzaków nie tylko pełnią funkcje ochronną, ale wraz z aluminiowymi tarczami kół uzupełniają stylistykę bryły w cechy auta sportowego. Elementami, które przyciągają wzrok, a jednocześnie wyróżniają nowego Golfa to srebrne obudowy lusterek zewnętrznych, anodowane relingi dachowe oraz matowe chromowane listwy dolne wykończenia szyb bocznych. Zwiększony prześwit poprzeczny o 20 mm, srebrna, poprzeczna listwa zderzaka przedniego umiejscowiona pomiędzy światłami przeciwmgielnymi, dolna osłona zderzaka tylnego to cechy wyróżniające sylwetkę modelu.

VW_Golf_10 VW_Golf_11 VW_Golf_12
VW_Golf_13 VW_Golf_14 VW_Golf_15
VW_Golf_16 VW_Golf_17 VW_Golf_18

Wnętrze wraz z jego wyposażeniem idealnie współgra z designem nadwozia. Tapicerka z napisem Alltrack, listwa chromowana z logo 4MOTION, chromowane elementy wykończeniowe, kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą oraz listwy progowe przednich drzwi wykonane ze stali nierdzewnej podkreślają charakter pojazdu. W kabinie znajdziemy też akcenty sportowe w postaci czarnej podsufitki i aluminiowych nakładek na pedały.

VW_Golf_19 VW_Golf_20 VW_Golf_21
VW_Golf_22 VW_Golf_23 VW_Golf_24

Golf Alltrack wyposażony został w stały napęd na wszystkie koła 4MOTION, dzięki któremu auto staje się bardziej wszechstronne. Zastosowany rodzaj napędu oraz zwiększony prześwit spowodowały, że auto poradzi sobie zarówno na drogach utwardzonych jak i w terenie.
Układ napędowy współpracuje ze sprzęgłem Haldex 5, który potrafi uaktywnić się w chwili prawdopodobnego wystąpienia poślizgu, co prawie uniemożliwia utratę przyczepności. System posiada funkcję, która potrafi odłączyć tylną oś od napędu a moment obrotowy przenoszony jest jedynie na koła przednie. Taka sytuacja ma miejsce, gdy występuje niewielkie obciążenie układu lub podczas stabilnej jazdy bez przyspieszania. W razie potrzeby system dołączy oś tylną z szybkością niezauważalną dla kierowcy. Dodatkowo moduł sterujący w sposób stały oblicza odpowiedni moment napędowy i na tej podstawie stosownie rozdziela moment na poszczególne osie. Nie tylko napęd decyduje o stabilności jazdy Golfem Alltrack. Auto wyposażone zostało w systemy takie jak: równoległa blokada sprzęgła Haldex czy też elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS, która współpracuje z ESC. Oś przednia i tylna posiada funkcję XDS, która optymalizuje zachowanie się auta na drodze. Działa ona poprzez odpowiednie przyhamowanie koła wewnętrznego na łuku drogi stabilizując tor jazdy pojazdu. Kierowca jadąc nowym produktem Volkswagena mają możliwość wybrania profilu jazdy Offroad co powoduje, że załącza się automatycznie asystent zjazdu ze wzniesienia, zmianie ulegają nastawy pedału przyspieszenia oraz system ABS wchodzi w tryb terenowy.

VW_Golf_25 VW_Golf_26 VW_Golf_27
VW_Golf_28 VW_Golf_29 VW_Golf_30
VW_Golf_31 VW_Golf_32 VW_Golf_33

Gama jednostek napędowych obejmuje cztery czterocylindrowe silniki, które spełniają normę emisji spali EURO6. Mamy do wyboru jeden silnik benzynowy 1.8 TSI o mocy 180 KM oraz trzy turbodoładowane wysokoprężne jednostki wyposażone w system Common Rail 1.6 TDI 110KM oraz 2.0 TDI 150 lub 184KM. Dodatkowo Golf napędzany silnikiem 1.8 TSI standardowo wyposażony jest w 6 stopniową, dwusprzęgłową przekładnię DSG. Przyśpiesza on do 100km/h w czasie zaledwie 7,8 sekundy i potrafi zadowolić się jedynie ilością 6,8 litra paliwa na 100km.
Najtańsza wersja Volkswagena Golfa Alltrack wyposażona w silnik 1.6 TDI dostępna jest od kwoty 107 190 złotych brutto.
Cechy, które wyróżniają nowego Golfa to: nowoczesne silniki, napęd na obie osie, zwiększony prześwit, offroadowa stylistyka oraz wiele elementów wykończeniowych dostępnych jedynie w tej odmianie modelu.

 

 

Tagi: , , , , , , , ,

Komentarze są wyłączone.