Pierwsze jazdy nowym Volkswagenem Golfem

W ubiegłym tygodniu, w centrum hotelowo-konferencyjnym Skansen w Sierpcu, który łączy tradycję z najnowszymi trendami w architekturze, miało miejsce pierwsze przedstawienie zmodernizowanego Volkswagena Golfa. Poddany face liftingowi model po raz pierwszy zaprezentowany został 10 listopada 2016 roku w Wolfsburgu. Golf to prawdopodobnie najpopularniejsze auto w historii motoryzacji, produkowane jest od 1974 roku. Do końca ubiegłego roku sprzedało się na świecie w liczbie przekraczającej 33 300 000 egzemplarzy.

 

1_Volkswagen_Golf 2_Volkswagen_Golf 3_Volkswagen_Golf
4_Volkswagen_Golf 5_Volkswagen_Golf 6_Volkswagen_Golf
7_Volkswagen_Golf 8_Volkswagen_Golf 9_Volkswagen_Golf
10_Volkswagen_Golf 11_Volkswagen_Golf 12_Volkswagen_Golf

Różnorodność oferty, funkcjonalność oraz niezawodność prezentowanego pojazdu powoduje, że znajduje on tak dużą liczbę nabywców. W polskiej ofercie znajdziemy aż 14 jednostek napędowych, do tego kilka odmian nadwoziowych modelu, jak i mocno zróżnicowany zakres kompletacji wyposażenia, zależny od wybranej wersji. Tak bogata propozycja skutkuje tym, że praktycznie każdy potencjalny nabywca znajdzie auto idealnie dostosowane do swoich potrzeb.
Odmłodzonego Golfa można rozpoznać przede wszystkim po zmienionej przedniej części nadwozia oraz po nowych detalach stylistycznych w tylnej części karoserii. Dotychczas stosowane reflektory ksenonowe zastąpiły w pełni światła LED-owe, które w podstawowych odmianach dostępne są za dopłatą, a w najbogatszych wersjach wyposażeniowych stanowią standard. Wyrazistości i szczególnego wyrazu nadają autu na nowo zaprojektowane zderzaki, wspomniane reflektory, światła tylne wykonane w technologii LED oraz nowe wzory aluminiowych tarcz kół. Światła hamowania posiadają zmienną grafikę, przez co są bardziej zauważalne na drodze, a to zaś skutkuje większym poziomem bezpieczeństwa. Dopracowany w szczegółach design nadal może uchodzić za ponadczasowy, modernizacja jedynie spowodowała, że stał się on bardziej wyrazisty.

13_Volkswagen_Golf 14_Volkswagen_Golf 15_Volkswagen_Golf
16_Volkswagen_Golf 17_Volkswagen_Golf 18_Volkswagen_Golf
19_Volkswagen_Golf 20_Volkswagen_Golf 21_Volkswagen_Golf

Z chwilą wprowadzenia na rynek nowego Golfa zadebiutowały w nim cztery nowe benzynowe jednostki napędowe. Podstawowym silnikiem stała się jednostka 1.0 TSI 85 KM, która dysponuje bardzo wysokim jak na tę pojemność momentem obrotowym o wartości 175 Nm. Dostępna jest również mocniejsza odmiana tego silnika o mocy 110 KM o momencie obrotowym wynoszącym 200 Nm. Na wyposażeniu modelu znalazły się dwa silniki 1.5 TSI Evo, które w bieżącym roku mają zastąpić silniki 1.4 TSI. Dysponują one odpowiednio mocą 130 i 150KM i wyróżniają się lepszymi osiągami i niższym zużyciem paliwa w porównaniu z ustępującymi jednostkami. Dopełnieniem jest opracowana przez Volkswagena nowa przekładnia DSG o 7 przełożeniach, która w niektórych wersjach nowego Golfa zastąpi dotychczas stosowaną 6 biegową, co może pozwolić na oszczędności w zużyciu paliwa nawet do 0,3 litra na 100km.

22_Volkswagen_Golf 23_Volkswagen_Golf 24_Volkswagen_Golf
25_Volkswagen_Golf 26_Volkswagen_Golf 27_Volkswagen_Golf

Główną zmiana, jaka nastąpiła w Golfie z roku modelowego 2017 to systemy informacyjno-rozrywkowe najnowszej generacji. Wśród cyfrowych rozwiązań we wnętrzu auta znajduje się zastosowany po raz pierwszy w tym modelu Active Info Display, który jest wyświetlaczem zastępującym tradycyjny panel zegarów prędkościomierza i obrotomierza. Kierowca może dostosować jego wygląd oraz zakres wyświetlanych informacji do swoich potrzeb. Ekran ten posiada też możliwość wyświetlania mapy systemu nawigacji satelitarnej. Nowe standardy wyświetlania informacji to nie wszystko. Drugą ważną grupą elementów wyposażenia prezentowanego pojazdu są systemy multimedialne. Jednym z nich jest Discover Pro (z ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala), który wyposażony jest w funkcję sterowania za pomocą gestów. Nowoczesna gama systemów multimedialnych dzięki zastosowaniu większych, dotykowych, szklanych ekranów zyskała elegancki wygląd.

28_Volkswagen_Golf 29_Volkswagen_Golf 30_Volkswagen_Golf
31_Volkswagen_Golf 32_Volkswagen_Golf 33_Volkswagen_Golf
34_Volkswagen_Golf 35_Volkswagen_Golf 36_Volkswagen_Golf

Nowy Golf został naszpikowany bardzo dużą liczba systemów bezpieczeństwa oraz systemów wspomagających kierowcę. Kilka z nich debiutuje w nim. Po raz pierwszy model jest dostępny z Asystentem jazdy w korku oraz systemem Emergency Assist. Asystent jazdy w korku opracowany został na bazie systemu Lane Assist oraz aktywnego tempomatu i przy zastosowaniu automatycznej skrzyni biegów DSG znacznie ułatwia poruszanie się w zatłoczonym ruchu miejskim. Za jego pomocą auto porusza się częściowo w sposób automatyczny. Drugi, wspomniany Emergency Assist, w krytycznej sytuacji na drodze w sposób automatyczny zatrzyma pojazd. Jeżeli czujniki wykryją, że kierowca nie posiada kontroli nad autem i nie reaguje na bodźce samochód się zatrzyma i automatycznie włączą się światła awaryjne, informując innych użytkowników drogi o zaistnieniu niebezpiecznej sytuacji.
Nowoczesne silniki, ponadczasowa stylistyka, systemy informacyjno-rozrywkowe oraz zaawansowane technologie poprawiające jednocześnie bezpieczeństwo jak i komfort prowadzenia nowego kompaktowego modelu są jego atutem. Golf to najważniejszy model w ofercie Volkswagena i prawdopodobnie pojazd skazany na sukces, można ośmielić się o stwierdzenie, że niemiecka marka znowu wyprzedziła konkurencję.

Tagi: , , , , , , , ,

Komentarze są wyłączone.