Pierwsze jazdy nową Hondą CR-V

Nowy mocniejszy silnik wysokoprężny, nowa 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, zmodernizowana stylistyka zewnętrzna, zwiększony poziom bezpieczeństwa, podniesiona precyzja i stabilność prowadzenia, lepiej wyciszona kabina oraz nowoczesne systemy informacji i rozrywki to atuty najnowszej Hondy CR-V, która właśnie debiutuje na polskim rynku. 

Honda_CRV_3_1 Honda_CRV_3_2 Honda_CRV_3_3
Honda_CRV_3_4 Honda_CRV_3_5 Honda_CRV_3_6

Ewolucja bez rewolucji

Pomimo powszechnie panującej tendencji do unifikacji modeli w ramach jednego producenta, japoński producent zdecydował się na różnorodność. CR-V nie powiela odważnych rozwiązań stylistycznych z Civica lub CRZ, przez co bryła jego nadwozia prezentuje się bardziej elegancko i ponadczasowo. W nowym SUV’ie zmodernizowano zderzak przedni, wlot powietrza oraz reflektory przednie w których zainstalowano listwy LEDowe świateł dziennych w kształcie litery C. Technologia LED pojawia się również w nowych zespolonych światłach tylnych. W profilu zwracają uwagę nowe wzory 17 i 18 – calowych felg oraz masywne plastikowe osłony na progach i nadkolach. Z tyłu dominują pionowe klosze świateł przypominające te z prestiżowych szwedzkich SUVów. Płynne linie i odpowiednio dobrane proporcje nadwozia sprawiają, że sylwetka CRV wygląda nowocześnie i atrakcyjnie. Wymiary zewnętrzne: szerokość – 2096 mm i wysokość – 1685 mm pozostały bez zmian, natomiast długość zwiększyła się o 35 mm i wynosi obecnie 4605 mm.

Honda CR-V dostępna jest w dziewięciu kolorach nadwozia – lakier jednolity: Deep Ocean Blue, trzy perłowe: Passion Red, White Orchid, Crystal Black i pięć metalizowanych: Twilight Blue, Urban Titanium, Alabaster Silver, Polished Metal oraz nowy kolor w ofercie na 2015 rok – Golden Brown.

Aby dodatkowo zwiększyć atrakcyjność designu zewnętrznego japońskiego modelu możemy zamówić „Zestaw chromowy” zawierający szereg elementów pokrytych chromem: przedni wlot powietrza, ozdobną listwę pokrywy bagażnika, końcówkę układu wydechowego, listwy drzwiowe oraz korek wlewu paliwa lub „Zestaw aero” z tylnym spoilerem, stopniami bocznymi oraz przednim i tylnym zderzakiem „Aero”.

Honda_CRV_3_7 Honda_CRV_3_8 Honda_CRV_3_9
Honda_CRV_3_10 Honda_CRV_3_11 Honda_CRV_3_12
Honda_CRV_3_13 Honda_CRV_3_14 Honda_CRV_3_15

Przepastna kabina

Wnętrze nowej CR-V zachowało największe zalety poprzedniej generacji czyli przestronność i funkcjonalność. Pięć dorosłych osób, niezależnie od wzrostu będzie podróżowało wygodnie zarówno na fotelach przednich jak i na tylnej kanapie. Dodatkowo, dzięki zwiększonej grubości uszczelek w drzwiach, nowej wykładzinie podłogowej, zmianie i zwiększeniu ilości materiałów dźwiękochłonnych na desce rozdzielczej, drzwiach i słupkach czy zastosowaniu nowego uszczelnienia pokrywy silnika wewnątrz kabiny jest o 6% ciszej niż w poprzednim modelu. Modernizacja przestrzeni pasażerskiej objęła również konsolę centralną na której pojawił się 7-calowy wyświetlacz systemu Honda Connect. Na dotykowym ekranie prezentowane są informacje z komputera pokładowego, kamery cofania, systemu audio lub nawigacji, która przez pierwsze 4 lata aktualizowana jest za darmo. Dzięki Bluetooth oraz opcji Mirror Link użytkownik może korzystać z Internetu lub aplikacji zainstalowanych na swoim smartfonie. Dodatkowo wraz z systemem Honda Connect klienci otrzymują szereg aplikacji przydatnych podczas codziennych podróży oraz możliwość pobierania nowych programów dzięki Honda App Centre.

Za komfortową przestrzenią pasażerską wygospodarowano bagażnik o pojemności 589 litrów. Przy pomocy dźwigienek na ścianach bocznych przestrzeni bagażowej możemy w łatwy sposób złożyć asymetrycznie dzielone oparcie tylnej kanapy i powiększyć przestrzeń bagażową do 1669 litrów.

Honda_CRV_3_16 Honda_CRV_3_17 Honda_CRV_3_18
Honda_CRV_3_19 Honda_CRV_3_20 Honda_CRV_3_21

Dynamicznie i oszczędnie

Nowością w ofercie Hondy jest wysokoprężna jednostka o pojemności 1.6 litra generująca moc 160 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm oraz automatyczna 9-stopniowa skrzynia biegów. Duet ten pozwala na rozpędzenie ważącej w zależności od specyfikacji od 1658 do 1718 kg Hondy do 100 km/h w 10 sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej 196 km/h. Nowa przekładnia w połączeniu z dynamicznym silnikiem zapewnia optymalne przyśpieszenia i elastyczność zarówno w warunkach miejskich jak i przy prędkościach autostradowych. Z 58-litrowego zbiornika paliwa po przejechaniu każdych 100 kilometrów ubywa średnio ok. 6 litrów oleju napędowego. Aby dodatkowo poprawić właściwości jezdne CR-V zmodyfikowano podwozie (nowe mocowanie przedniego zawieszenia, nowe amortyzatory, zmiana geometrii dolnego punktu obrotu zwrotnicy, zmiana geometrii tylnych wahaczy wzdłużnych), zwiększono rozstaw przednich i tylnych kół (o 15 mm) oraz zwiększono przełożenie przekładni kierowniczej o 8%. Modernizacja tych elementów zauważalnie wpłynęła na poprawę stabilności i precyzji prowadzenia Hondy. W codziennej eksploatacji nieocenione okazują się rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo aktywne i bierne: inteligentny tempomat adaptacyjny, automatyczne sterowanie światłami drogowymi oraz systemy: ograniczający skutki kolizji, utrzymywania na pasie ruchu, aktywnego hamowania w ruchu miejskim, ostrzegania przed kolizją, monitorujący ruch poprzeczny, rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu lub informacji o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia.

Honda_CRV_3_22 Honda_CRV_3_23 Honda_CRV_3_24
Honda_CRV_3_25 Honda_CRV_3_26 Honda_CRV_3_27

Podsumowując

Ceny japońskiego SUV’a zaczynają się od 97 500 zł. Model wyposażony w 160-konny silnik wysokoprężny oraz nową automatyczną skrzynię biegów to wydatek minimum 137 500 zł. Małolitrażowy silnik diesla i nowoczesna skrzynia biegów podnoszą konkurencyjność japońskiego modelu na rynku europejskim. Pomimo tego najnowsza Honda CR-V jest projektem pozbawionym radykalnych zmian. Fakt ten powinien spotkać się z przychylnością dotychczasowych miłośników marki, a odświeżony design, zwiększona funkcjonalność i komfort podróżowania z pewnością zdobędą uznanie nowych klientów.

Tagi: , , , , , ,

Komentarze są wyłączone.