Pierwsze jazdy Citroenem C4 Cactus i nowym C1

W ubiegłym tygodniu, w Łodzi odbyła się premiera dwóch modeli marki Citroen; były to: C4 Cactus oraz gruntownie odnowiona wersja C1. Gospodarzem stał się, położony w samym centrum łodzi, hotel DoubleTree by Hilton.

 

Citroenem_C4_Cactus_1 Citroenem_C4_Cactus_2 Citroenem_C4_Cactus_3
Citroenem_C4_Cactus_4 Citroenem_C4_Cactus_5 Citroenem_C4_Cactus_6

Ten atrakcyjny obiekt powstał w miejscu dawnej Wytwórni Filmów Fabularnych. Wnętrza – inspirowane sztuką filmową i nowoczesnym designem – idealnie współgrały z nowymi produktami francuskiego producenta. Po oficjalnej prezentacji, przedstawiającej nowe rozwiązania techniczne i technologiczne, jakie zostały zastosowane w nowych, prezentowanych konstrukcjach, odbyły się jazdy testowe. Przygotowana przez organizatorów ponad 30 kilometrowa trasa pozwalała na zapoznanie się z walorami pojazdów.

Citroenem_C4_Cactus_7 Citroenem_C4_Cactus_8 Citroenem_C4_Cactus_9
Citroenem_C4_Cactus_10 Citroenem_C4_Cactus_11 Citroenem_C4_Cactus_12
Citroenem_C4_Cactus_13 Citroenem_C4_Cactus_14 Citroenem_C4_Cactus_15
Citroenem_C4_Cactus_16 Citroenem_C4_Cactus_17 Citroenem_C4_Cactus_18

Konstruktorom modelu C4 Cactus przyświecała nowa filozofia marki, która zakłada więcej designu i komfortu oraz użytecznych dla użytkowników technologii przy rozsądnym poziomie cen. Najtańsza odmiana w wersji Start, wyposażona w benzynowa jednostkę napędową 1.2 PureTech 75 KM, dostępna jest od kwoty 51 900 złotych. W gamie silników przewidzianych do modelu znalazły się trzy benzynowe jednostki 1.2 PureTech o mocach 75, 82 i 110KM oraz dwa diesle e-HDi o mocy 92KM i BlueHDi o mocy 100 KM. Auto oferowane jest w czterech zakresach kompletacji wyposażenia: Start, Live, Feel oraz Shine. Nadwozie zbudowane zostało na udoskonalonej płycie podłogowej Platform 1, którą znajdziemy w takich pojazdach jak Citroen C3 i C3 Picasso, ale też w Peugeocie 2008. Zastosowanie nowych rozwiązań technicznych oraz innowacyjnych technologii pozwoliło konstruktorom na uzyskanie zaskakująco dużej redukcji masy. Wyniosła ona około 200 kg w porównaniu z tradycyjnym C4, co w połączeniu z nowoczesnymi układami napędowymi może w sposób znaczący wpłynąć na osiągi auta. Światła nawiązujące do rodzinnego C4 Picasso oraz wiele różnego rodzaju motywów i elementów ozdobnych podkreślają oryginalność stylistyki bryły nadwozia. Ciekawymi oraz nowatorskimi elementami, w które wyposażony został C4 Cactus są bez wątpienia Panele Airbump®, umiejscowione na bokach i zderzakach auta. Innowacyjne rozwiązanie ma za cel chronić karoserię przed drobnymi uszkodzeniami oraz wzmocnić design auta. Nowy model charakteryzuje się szerokim zakresem personalizacji: do wyboru jest 9 barw lakieru, 4 kolory poduszek AIRBUMP® oraz pięć odmian tapicerek. Starannie dopracowana została również stylistyka wnętrza, która jest dopełnieniem designu nadwozia. Uwagę przyciągają dwa duże kolorowe wyświetlacze. Jeden umiejscowiony za kierownicą, który zastępuje tradycyjny panel zegarów oraz drugi, dominujący w centralnej części deski rozdzielczej dotykowy tablet, za pomocą którego sterować można urządzeniami wyposażenia pojazdu. Na pochwałę zasługują miękkie, przyjemne w dotyku materiały, dobór kolorystyki elementów wykończeniowych oraz jakość spasowania poszczególnych elementów.

Citroenem_C4_Cactus_19 Citroenem_C4_Cactus_20 Citroenem_C4_Cactus_21
Citroenem_C4_Cactus_22 Citroenem_C4_Cactus_23 Citroenem_C4_Cactus_24
Citroenem_C4_Cactus_25 Citroenem_C4_Cactus_26 Citroenem_C4_Cactus_27

Kolejna premiera dotyczyła odświeżonego bestselerowego modelu C1. Druga generacja tego pojazdu przestawiona została po raz pierwszy na początku bieżącego roku, na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie. Oferowany jest on w trzech odmianach nadwozia 3 i 5 drzwiowej oraz w wersji Airscape z otwieranym dachem. Nowy produkt Citroena, wywodzący się z segmentu małych aut miejskich, otrzymał w porównaniu z poprzednikiem bardziej wyrazisty design, większą wygodę i komfort codziennego użytkowania oraz znacznie większą ilość użytecznych technologii. Mierzące 3,46m długości kompaktowe auto charakteryzuje się dużą zwrotnością i łatwością poruszania się w zatłoczonym ruchu miejskim. Jest to zasługa nie tylko jego wymiarów, ale też małego promienia skrętu, który wynosi zaledwie 4,8m. Niewielka masa własna w połączeniu z zastosowaniem najnowszej generacji silników benzynowych skutkuje bardzo niskimi kosztami użytkowania. Przednia część bryły nadwozia stylistycznie nawiązuje do pozostałych modeli francuskiej marki, a pionowe światła dzienne wykonane w technologii LED podkreślają jego wyrazistą stylistykę. Kwadratowe lampy tylne, przeszklona pokrywa bagażnika nadają autu bardziej dynamicznego charakteru. Wnętrze, mimo niewielkich rozmiarów auta, jest na tyle obszerne, że mogą w nim podróżować cztery dorosłe osoby. Zostało ono bardzo starannie zaprojektowane, cechuje go ergonomia oraz funkcjonalność, która ma jak najbardziej ułatwić codzienne użytkowanie auta. Pojemność przestrzeni bagażnika to 196 litrów, która po złożeniu tylnej kanapy wzrasta do 760 litrów. Dodatkowo w całej kabinie rozmieszczonych zostało wiele pomysłowych i praktycznych schowków, które podnoszą funkcjonalność nowego modelu C1. Pojazd może być napędzany jednym z dwóch silników benzynowych 1.0 VTi 68KM oraz 1.2 PureTech 82KM. Sprzedawany jest w aż 5 zakresach standardowej kompletacji wyposażenia: Start, Live, Feel, Feel Edition oraz Shine. Atrakcyjnie przestawia się oferta cenowa C1. Najtańsza wersja Start z podstawowym silnikiem 1.0 VTi 68KM jest do nabycia w kwocie niespełna 35 700 złotych. Tak jak ma to miejsce w modelu C4 Cactus druga generacja C1 symbolizuje filozofię marki – więcej komfortu, designu, użytecznych technologii przy zachowaniu rozsądnego poziomu cen.

VN:D [1.9.20_1166]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Pierwsze jazdy Citroenem C4 Cactus i nowym C1, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Tagi: , , , , , , , ,

Komentarze są wyłączone.