„Piąty Bieg” 30 kwietnia o 23:00 na kanale History

Wysokooktanowa seria „Piąty bieg” powraca w zupełnie nowej odsłonie na kanale HISTORY.

 

piaty_bieg-logo„Piąty bieg” to magazyn dla fanów czterech kółek, pełen technicznych nowinek, opinii ekspertów i praktycznych rad. Prezenterzy programu to jedne z najbardziej rozpoznawalnych postaci w brytyjskiej telewizji – ekipa wyjątkowo utalentowanych kierowców rajdowych i dziennikarzy. Były kierowca Formuły 1, Tiff Needell wraz z Vicki Butler-Henderson – pierwszą kobietą, która wygrała włoski wyścig Maserati i Jonnym Smithem, dziennikarzem i pasjonatem motoryzacji będą ścigać się koło w koło na testach superszybkich aut, podzielą się radami dla miłośników czterech kółek oraz zorganizują wiele spektakularnych testów zderzeniowych – wszystko dla podniesienia bezpieczeństwa na drogach. W każdym odcinku pokazany zostanie „Test zespołowy” jednego z nowych aut, w którym wezmą udział wszyscy prezenterzy. Od czasu do czasu pod lupę wzięte zostaną też oldtimery oraz niedrogie, a warte zakupu, samochody z drugiej ręki.

1

 

Premiera nowego sezonu programu „Piąty bieg” rozpocznie się od odcinka nakręconego podczas legendarnego Rajdu Barbórka w Warszawie. W czasie swojej pierwszej wizyty w Polsce ekipa „Piątego biegu” pojawi się nie tylko na Karowej. Vicki i Tiff przemierzą także Puszczę Kampinoską, a Vicki odwiedzi Muzeum Motoryzacji w Otrębusach.

 

W najnowszej serii programu „Piąty bieg” Tiff przetestuje również Aventadora, nowy samochód z fabryki Lamborghini, a Vicki będzie przedzierać się przez polskie drogi i zasiądzie za kierownicą najnowszego Porsche 911. Ekipa „Piątego biegu” odwiedzi także jedne z największych wyścigów w Szwecji i zahaczy o wyboiste trasy Rumunii i słoneczne wybrzeże Afryki.

Fanów motoryzacji czeka duża porcja rozrywki, a wszystko to już od 30 kwietnia na kanale HISTORY o 23.00.

 
ODCINKI

Odcinek 1 – emisja 30 kwietnia o 23.00

Tiff i Vicki wybierają się do Polski by podpatrzeć, posłuchać i bliżej poznać kulturę motoryzacyjną kraju nad Wisłą. Tiff bierze udział w ostatnim etapie Rajdu Barbórka na oblodzonych ulicach Warszawy. Po zaledwie kilku godzinach treningu, bez próby na trasie, Tiff ma tylko jedno podejście na zaprezentowanie swoich umiejętności. Vicki ma okazje przejechać się trzema starymi polskimi samochodami, a także dowiedzieć się czegoś o historii aut od ich właściciela – organizatora pokazów motoryzacyjnych, który posiada również własne muzeum samochodów. Tiff i Vicki przekonują się o funkcjonalności dwóch supernowoczesnych kabrioletów w samym środku polskiej zimy. Po powrocie do Anglii dokonują testu łosia na Porsche i Bentley’u, by sprawdzić, jak zwrotne potrafią być auta tej klasy.

Odcinek 2 – emisja 7 maja o 23.00

Tiff i kierowca formuły E, Karun Chandhok organizują wyścig dwóch superaut GT – Ferrari F12 i Astona Martina Vanquish – każdy z nich o wartości blisko 400 tysięcy funtów. Johnny bierze pod lupę klasyczny brytyjski samochód wakacyjny z lat sześćdziesiątych – Jaguara Mk2. Następnie ma okazje porównać go z najnowszym modelem. Vicki natomiast poddaje testom Alfę Romeo 4C, pokazując jej możliwości na walijskich drogach. Na koniec ekipa sprawdza najnowszy miejski model z napędem na tylne koła od Renault – Twingo.

Odcinek 3 – emisja 14 maja o 23.00

Tiff wraz z kierowcą rajdowym, Markiem Higginsem rzucają wyzwanie do wyścigu złotej medalistce Skeletonu – Amy Williams i mistrzyni świata w pięcioboju – Samancie Murray. Możecie spodziewać się stłuczek i najbardziej emocjonującego finiszu w historii celebryckich starć „Piątego biegu”. Vicki natomiast, przejedzie się supermocnymi Porsche 911 i Astonem Martinem Vantage, by przekonać, który z nich okaże się szybszy na torze. Tiff weźmie na off-road małą Pandę Cross i sprawdzi, czy dotrzyma ona kroku królowi 4×4 – Land Roverowi Defender. Vicki przejedzie brytyjskimi restomodom – klasycznym samochodom, którymi można jeździć cały rok.

Odcinek 4 – emisja 21 maja o 23.00

Tiff i Karun Chandhok stawiają przeciw sobie Mercedesa S63 AMG i Jaguara JR. Zespół bierze też pod lupę Citroena C4 Cactus z poduszkami powietrznymi na zewnątrz auta i sprawdza jego podatność na uszkodzenia. Vicki wsiada za kierownicę BMW i8 i ocenia, jak może wyglądać przyszłość supercarów. Tymczasem Tiff odbywa przejażdżkę 40-letnim modelem Formuły Ford, o bardzo ciekawej historii, następnie sprawdza, czy jest on w stanie pokonać nowoczesnego Lotusa o dwa razy większej mocy.

Odcinek 5 – emisja 28 maja o 23.00

Tiff i dziennikarz motoryzacyjny, Chris Harris poddają testom dwa supercary – Ferrari 458 Speciale i Prosche 911 GT3. Sprawdziany zwrotności, zachowania na drodze i wyścig łeb w łeb mają zadecydować, który jest lepszy. Johny Smith odwiedza Ascari Circuit w Hiszpanii, by wziąć udział w dość niecodziennym wyzwaniu. Musi pobić czas w pełni automatycznego Audi RS7. Na koniec zespół przyjrzy się najnowszej wersji popularnej Corsy Vauxhalla i sprawdzi, czy jest tak dobra, jak cieszący się dużą popularnością Ford Fiesta.

 

Odcinek 6 – emisja 4 czerwca o 23.00

W ostatnim odcinku Tiff i jego gość – prezenterka Rebecca Jackson wezmą udział w jednej z najbardziej wymagających eventów sportowo-motoryzacyjnych w Wielkiej Brytanii – The Exeter Trial. By zdobyć upragniony medal będą musieli pokonać 13 stromych błotnistych wzgórz, podczas 24-godzinnego przejazdu przez Devon. Jonny przejedzie się Speedback GT Davida Browna. Auto wygląda bardzo podobnie do Astona Martina DB5, który zyskał popularność dzięki filmom z Jamesem Bondem, ale jest to zupełnie nowe auto o wartości przekraczającej 500 000 funtów. Vicki odwiedza tor Anglesey by przeciwstawić sobie dwa auta o podobnym charakterze i przekonać się, które z nich jest szybsze.

 

„Pięty bieg” na HISTORY rusza 30 kwietnia o 23.00

TIFF NEEDELL

2Tiff Needell jest byłym kierowcą Grand Prix Formuły 1, który większość swojej kariery spędził ścigając się w zawodach World Sportscar Championship. Brał także udział w słynnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który w 1990 roku ukończył z trzecim najlepszym czasem. Needell jest również znany z programu „Top Gear”, który w latach dziewięćdziesiątych prowadził wraz z Jeremy’m Clarksonem i Quentinem Willsonem, aż do momentu, gdy seria została zdjęta z anteny. Tiff następnie rozpoczął pracę nad programem „Piąty bieg”, który w 2015 roku skończy czternaście lat i wjeżdża na antenę HISTORY. Tiff niedawno napisał autobiografię zatytułowaną „Tiff Gear”, jest również felietonistą w „Evo Magazine”. Gdy tylko nadarza się okazja wraca za kierownicę. Ostatnio pomagał też Clarksonowi w organizacji festiwali „Top Gear Live”.

Tiff od dziecka był fanem motoryzacji i szybkiej jazdy. Gdy dorósł rozpoczął pracę na pełen etat jako inżynier. Nie zrezygnował jednak ze swoich marzeń i każdą wolną chwilę poświęcał na przygotowanie własnego samochodu wyścigowego. Sława po Grand Prix trwała chwilę, lecz przyniosła mu prawdziwą popularność. Zaczęły się podróże i udział w wielu wyścigach: od Daytona Beach, aż po kręte uliczki Macau. Nie wspominając już o wyścigu Le Mans 24, w którym brał udział aż czternaście razy!

Jego kariera telewizyjna była początkowo związana z popularnością na torze jako kierowcy wyścigowego, lecz z biegiem czasu zaczęła się rozwijać i nabierać tempa. Kiedy „Top Gear”, który prowadził wraz z Jeremym Clarksonem, został zdjęty z anteny, Tiff zaangażował się w realizację programu „Piąty bieg”. Obecnie, Tiff Needell ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy w telewizji i pracuje nad swoim kolejnym sezonem programu.

Nieliczni mieli możliwość ścigania się, prowadząc tak wiele różnych maszyn jak Tiff Needell. A kiedy doda się do tego karierę telewizyjną, która sprawiła, że stał się sławny na całym świecie, to jego historia staje się unikatowa.

Autobiografia Tiffa rozpoczyna się historią samolotu jego wujka, który brał udział w zatopieniu pancernika „Bismarck” i od razu zabiera czytelnika w podróż po ponad 50-letnim sportowym doświadczeniu, które jest nie tylko życiem, ale i pasją jej bohatera.

 

VICKI BUTLER-HENDERSON

3Vicki jest kierowcą rajdowym, współtwórczynią i prezenterką programu „Piąty bieg”.

Wcześniej była twarzą programu „Top Gear” oraz testerem w magazynach „Auto Express” i „What Car?”. Dziennikarstwem motoryzacyjnym zajmuje się od siedemnastego roku życia.

Vicki zaczęła ścigać się w kartingu przeciwko takim sławom Formuły 1 jak David Couthard w wieku 12 lat. Swoją pasję kontynuuje do dziś, biorąc udział we wszystkich wyścigach, dzięki którym może z powrotem poczuć adrenalinę: od jazdy Citroenem 2CV w wyścigu 24 godzinnym do Porsche 911 w Carrera Cup w Wielkiej Brytanii.

W 2004 roku jako część załogi wspierającej wyścigi Grand Prix Formuły 1 w Wielkiej Brytanii, Vicki zdobyła tytuł pierwszej kobiety w historii, która wygrała wyścig Maserati. Butler-Henderson uzyskała również uprawnienia instruktora rajdowego na torze w Silverstone, dzięki czemu przez lata nauczyła tysiące pasjonatów tego sportu bicia rekordów szybkości okrążenia toru Silverstone Circut.

Tagi: ,

Autor: autoadmin

Komentarze są wyłączone.