Opel Astra OPC – testowana w „Zielonym Piekle”

Sportowa Astra dołącza do rodziny modeli OPC, obejmującej obecnie Corsę OPC i przedstawiciela klasy średniej, czyli Insignię OPC.

Opel Astra OPC 2012

Opel Astra OPC 2012

Astra OPC została wyposażona w silnik rozwijający 280 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Czterocylindrowy motor oferuje o 25 procent wyższy maksymalny moment obrotowy w porównaniu z Astrą OPC poprzedniej generacji, a także dodatkowe 40 KM mocy. Moc uzyskana z jednego litra pojemności wzrosła do 140 KM – jest to najwyższa wartość w historii samochodów produkcyjnych Opla. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.

Konstruktorzy Opla opracowali nowy układ dolotowy, którego zadaniem jest doprowadzenie jak największej ilości powietrza do turbosprężarki. Zoptymalizowano również układ wydechowy, aby usprawnić odprowadzanie spalin i podnieść osiągi silnika. Udoskonalona turbosprężarka może sprostać wyższemu ciśnieniu, a jej trwałość wzrosła dzięki zastosowaniu nowych komponentów.

Sportowy charakter samochodu podkreślają standardowe, 19-calowe koła z lekkich stopów. Inżynierowie OPC skorygowali także charakterystykę zawieszenia i podwozia poprzez modyfikację amortyzatorów oraz usztywnienie sprężyn i tulei wahaczy.

Zgodnie z tradycją OPC konstrukcję samochodu dopracowywano na Północnej Pętli toru wyścigowego Nürburgring w Niemczech. W ramach prac rozwojowych każdy model OPC jest poddawany testowi wytrzymałościowemu na dystansie 10 000 kilometrów, polegającym na wielokrotnym, szybkim pokonywaniu odcinka Nordschleife o długości 20,8 km. Taki test odpowiada przebiegowi 180 000 kilometrów po zwykłych drogach.

Tagi: , , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.