Nowa Klasa S – po pierwsze bezpieczeństwo

Mercedes słynie z wprowadzania innowacyjnych i niespotykanych wcześniej rozwiązań w swojej ekskluzywnej limuzynie. Najnowsza generacja Klasy S również może się pochwalić szeregiem systemów, które uczynią jazdę jeszcze bezpieczniejszą i bardziej komfortową.

MercedesNową epokę w dziedzinie samochodowego bezpieczeństwa rozpoczął 10 lat temu system PRE-SAFE®, zdolny z wyprzedzeniem wykryć ryzyko wypadku i przygotować do niego zarówno samochód, jak i jego pasażerów. Kolejne wcielenie Klasy S – którego premiera odbędzie się w następnym roku – znowu odegra rolę pioniera. Nowa Klasa S będzie na przykład miała „oczy” nie tylko z przodu – otrzyma 360-stopniowe pole widzenia.

 

A co jeszcze znajdzie się na jej pokładzie? Oto krótki przegląd nowych systemów wspomagania i tych już stosowanych z rozszerzoną funkcjonalnością:

 

– DISTRONIC PLUS i Steering Assist pomagają kierowcy utrzymywać samochód na pasie ruchu i mogą nawet automatycznie podążać za pojazdem poprzedzającym przy niewielkich prędkościach.

 

– Po raz pierwszy Brake Assist BAS PLUS wraz z Cross-Traffic Assist jest w stanie wykryć ruch poprzeczny, a także przechodniów, i w razie potrzeby zwiększyć odpowiednio siłę hamowania wywieraną przez kierowcę.

 

– PRE-SAFE® Brake może wykrywać pieszych i zainicjować autonomiczne hamowanie w celu uniknięcia kolizji przy prędkości do 50 km/h.

 

– PRE-SAFE® PLUS może rozpoznać zagrożenie kolizją z poprzedzającym autem i uruchomić środki bezpieczeństwa w ramach systemu PRE-SAFE®, w tym hamulce w celu ochrony przed wtórną kolizją.

 

– Wraz z PRE-SAFE® Impulse kierowca i pasażer z przodu są odciągani od kierunku uderzenia przez pasy bezpieczeństwa we wczesnej fazie zderzenia. Może to znacząco zredukować ryzyko i wagę obrażeń w przypadku zderzeń czołowych.

 

– Active Lane Keeping Assist przez uruchomienie hamulców po jednej ze stron samochodu chroni przed nieumyślnym opuszczeniem pasa ruchu. Może on rozpoznać także pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka lub znajdujące się na sąsiadującym pasie.

 

– Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na stałe włączyć światła drogowe bez oślepiania kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka przez maskowanie ich w stożku światła.

 

– Night View Assist PLUS może ostrzec kierowcę przed potencjalnym zagrożeniem, stwarzanym przez pieszych lub zwierzęta na nieoświetlonym obszarze z przodu samochodu przez automatyczne przełączenie wyświetlacza prędkościomierza na krystalicznie czysty podgląd obrazu z kamery i zaznaczenie źródeł niebezpieczeństwa. Funkcja spotlight może również oświetlić wykrytych przechodniów.

 

– ATTENTION ASSIST ostrzega przed nieuwagą oraz sennością w rozszerzonym zakresie prędkości i informuje kierowcę o aktualnym staniem zmęczenia oraz czasie podróży od ostatniej przerwy. System ma także regulowaną czułość działania.

 

Dodatkowo, Mercedes-Benz poszerza zakres ochrony dla pasażerów tylnego rzędu siedzeń, stosując aktywne klamry i beltbagi – pasy z poduszkami powietrznymi. Wraz z premierą najnowszej Klasy S, Mercedes-Benz całkowicie przestawia się też na technologię LED – na pokładzie samochodu nie będzie ani jednej żarówki.

Tagi: , , , , , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.