Mitsubishi na Brussels Motor Show 2014

W ramach obchodów czterdziestolecia istnienia firmy w Europie, Mitsubishi Motors rozpoczyna nowy rok prezentując podczas salonu Brussels Motor Show 2014 ducha innowacyjności i sportowego stylu obecnego w modelu Mitsubishi Concept AR. Dla zwiedzających wystawę stworzono możliwość przetestowania tego niezwykłego modelu.

 

Mitsubishi AR-Concept40 lat poza głównym nurtem

Opierając się na innowacyjnych architekturach i koncepcjach, które na przestrzeni czterdziestu lat pozwoliły firmie Mitsubishi Motors uzyskać status producenta oferującego w Europie modele nienależące do głównego nurtu, Mitsubishi Concept AR scala w sobie liczne nowoczesne technologie, architekturę typu SUV / MPV oraz lekki system hybrydowy BSG. Odwiedzający dziewięćdziesiąty drugi salon International “Motorcar – Motorcycle” Brussels Motor Show, który zostanie otwarty 16 stycznia 2014 roku, będą mogli przetestować te rozwiązania w rzeczywistych warunkach.

 

 

Obok modelu Concept AR firma Mitsubishi Motors zaprezentuje pełną gamę aut oferowanych obecnie w Belgii i Luksemburgu, łącznie z Outlanderem PHEV – wielokrotnie nagradzanym elektrycznym crossoverem typu plug-in hybrid, który podczas Brussels Motor Show rozpoczyna swoją rynkową karierę w Europie. Od końca października 2013 roku model ten z powodzeniem zadomowił się już na wybranych rynkach (Holandia, Szwajcaria, kraje skandynawskie).

 

Aktywne połączenie

Mitsubishi Concept AR, kompaktowy MPV nowej generacjizaprezentowany w listopadzie 2013 roku podczas czterdziestego trzeciego Tokyo Motor Show, łączy sportowe cechy SUV-a z przestronnością auta MPV.Samochód wykorzystuje lekki system hybrydowy z napędem pasowym rozrusznika-alternatora (BSG). System składa się z trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,1 litra, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, który współpracuje z systemem BSG małej mocy, litowo-jonowym akumulatorem o napięciu 48V oraz chłodzoną powietrzem przetwornicą prądu stałego (DC-DC). Sportowo wystylizowany Mitsubishi Concept AR oferuje wszechstronny przedział pasażerski, zaawansowane technologie bezpieczeństwa oraz układy informacyjno-komunikacyjne opracowane przez Mitsubishi Motors. Układy te obejmują system wykrywania zagrożeń, który uruchamia odpowiednie funkcje bezpieczeństwa, oraz systemy wczesnego wykrywania awarii i uszkodzeń, które informują kierowcę o konieczności dokonania naprawy lub przeglądu.

 

Niczym nieograniczony projekt nadwozia

Mitsubishi Concept AR (skrót od „Active Runabout”) to kompaktowy samochód łączący wszystkie zalety pojazdów typu MPV i SUV. Koła o dużej średnicy wizualnie podnoszą nadwozie, a wyraźnie zaznaczone osłony podwozia są wyrazem zwrotności, stabilności i solidności samochodu SUV.Inne elementy stylizacji Concept AR wyróżniają samochód i podkreślają świeżość całego projektu. Uwagę zwraca osłona chłodnicy o charakterystycznej stylizacji, z kolei z tyłu samochód otrzymał wyloty powietrza w tylnych słupkach, służące zmniejszeniu oporu aerodynamicznego.

 

Kojąca atmosfera wewnątrz

Wnętrze Mitsubishi Concept AR łagodnie otacza pasażerów swoją prostą, delikatną stylizacją pozbawioną nieistotnych funkcji. Przestronna kabina, wyróżniająca się miękkimi, zaokrąglonymi liniami, oferuje trzy elastyczne sposoby rozstawienia foteli – od wersji z dużą ilością miejsca dla sześciu osób, poprzez układ dla czterech osób i sporej ilości bagażu, po konfigurację wspólnej przestrzeni między 2 i 3 rzędem foteli odwróconych frontem do siebie. Wiele uwagi poświęcono zapewnieniu swobody ruchów wszystkim podróżującym poprzez zachowanie odpowiedniej odległości od siedzeń w poszczególnych rzędach. Pasażerowie mogą korzystać z interfejsu nawiązującego wyglądem do tabletu – który wysuwa się z bocznej części kabiny – i za jego pośrednictwem połączyć się z Internetem, odczytać wiadomości e-mail lub uzyskać dostęp do osobistych danych. Kabina posiada również delikatnie zaokrąglony, kryształowo podświetlony dach z panelem centralnym, którego oświetlenie miękko rozświetla wnętrze i akcentuje wysoką jakość przestrzeni pasażerskiej. Z łatwo wyjmowanymi uchwytami na kubki i interfejsem przypominającym tablet, ten przyszłościowy projekt wnętrza łączy większą wygodę z komfortem.

 

Lekki system hybrydowy

Concept AR jest napędzany przez lekki system hybrydowy z napędem pasowym rozrusznika-alternatora (BSG). System składa się z rzędowego, trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,1 litra, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, który współpracuje z systemem BSG małej mocy.

 

Litowo-jonowy akumulator o napięciu 48V umieszczony z tyłu współpracuje z chłodzoną powietrzem przetwornicą prądu stałego (DC-DC), celem natychmiastowego ponownego uruchamiania silnika po wyłączeniu go na biegu jałowym i dostarczenia dodatkowego momentu obrotowego wspomagającego silnik podczas przyspieszania. Silnik elektryczny jest używany do odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania regeneracyjnego i do napędzania sprężarki klimatyzatora, gdy silnik spalinowy nie pracuje, co przyczynia się do jeszcze większej oszczędności paliwa przy zapewnieniu satysfakcji z jazdy.

 

W fazie projektowania Mitsubishi Concept AR został poddany konsekwentnie realizowanemu programowi redukcji masy ukierunkowanemu na silnik i cały system hybrydowy, z szerszym zastosowaniem blach stalowych o wysokiej wytrzymałości (które wykorzystano już w nowych modelach Outlander i Space Star*,…) i lekkich materiałów konstrukcyjnych w istotnych elementach pojazdu. Zmniejszanie masy rozciągnięto na projekt deski rozdzielczej pozbawiony zbędnych ozdobników, siedzenia, a nawet na wybór materiałów tapicerskich. Wynikiem tego jest znaczne zmniejszenie zużycia paliwa oraz bardziej płynna i komfortowa jazda.

 

System bezpieczeństwa czynnego

Concept AR został wyposażony w opracowany przez Mitsubishi Motors system bezpieczeństwa czynnego oraz system układów informacyjno-komunikacyjnych nowej generacji.

 

Współpraca tych systemów pozwala przewidywać i ostrzegać kierowcę o potencjalnych niebezpieczeństwach i szybko oraz precyzyjnie uruchamiać funkcje systemów bezpieczeństwa czynnego.

 

Najważniejsze funkcje:

 

– Ostrzeganie o obiektach znajdujących się za samochodem

– System wspomagania bezpiecznej jazdy (DSSS)

– Automatyczna kontrola świateł drogowych

– Zapobieganie przypadkowej utracie kontroli

– System zapobiegania kolizjom czołowym (FCM)

– Ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu (LDW)

– Tempomat adaptacyjny (ACC)

 

*Mirage w Wielkiej Brytanii

Tagi: , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.