Micro Commuter Prototype – nowy pojazd elektryczny Hondy

Firma Honda Motor Co., Ltd. zaprezentowała model Micro Commuter Prototype, czyli niewielki elektryczny pojazd służący do dojazdów do pracy na krótkich dystansach.

Honda Micro Commuter PrototypePojazd został opracowany z uwzględnieniem wytycznych dotyczących pojazdów pozycjonowanych w kategorii mobilnych produktów klasy mikro – będących obecnie tematem rozmów w ramach inicjatywy japońskiego Ministerstwa Środowiska, Transportu i Turystyki – oraz przepisów kategorii L7 obowiązujących w Europie*1.

 

Honda rozpocznie demonstracyjne testy nowego systemu w Japonii w roku 2013, wykorzystując modele stworzone w oparciu o prototyp. Testy pomogą zweryfikować potencjał takiego pojazdu w różnych sytuacjach, obejmujących wykorzystanie go w codziennej eksploatacji na krótkich dystansach – podczas dojazdów do pracy, jako środka transportu dla rodzin z małymi dziećmi, jako pojazdu dla osób starszych, a także w usługach związanych z doręczaniem przesyłek oraz w programach współdzielenia pojazdów (car sharing).

 

Prototyp Hondy, będący rozwinięciem konceptu Micro Commuter Concept zaprezentowanego w 2011 roku podczas Micro Commuter Prototype, zawiera specjalną kabinę zabudowaną w nadwoziu typu mikro, w której zmieści się jeden kierowca wraz z dwojgiem dzieci*2.

 

Wykorzystanie platformy typu Variable Design Platform umożliwiło umieszczenie akumulatora, silnika i jednostki sterującej pod podłogą w tylnej części pojazdu, co pozwoliło na skoncentrowanie elementów układu napędowego na niewielkiej przestrzeni. To z kolei ułatwiło zaprojektowanie i wyprodukowanie nadwozia i wnętrza, które sprosta zróżnicowanym potrzebom klientów.

 

Kolejną cechą pojazdu opracowanego przez Hondę jest możliwość użycia należącego do klienta urządzenia typu tablet, jako wyświetlacza poszczególnych funkcji pokładowych – prędkościomierza, nawigacji satelitarnej i systemu audio czy obrazu przekazywanego przez kamerę cofania. Możliwe jest też ładowanie baterii tabletu z wykorzystaniem ogniw słonecznych zamontowanych na dachu pojazdu. Co więcej, Honda kontynuuje prace nad pokładowymi ogniwami słonecznymi, które wygenerują dodatkową energię służącą do napędu.

 

Poprzez współpracę z systemem Honda Smart Home (HSH), którego testy już się rozpoczęły w mieście Saitama, w Japonii, Honda planuje również zweryfikować efekt redukcji emisji CO2 wynikający z optymalnego wykorzystania energii w codziennym życiu oraz zalet, jakie daje klientom korzystanie z pojazdu elektrycznego w charakterze domowego akumulatora.

 

*1Jedna z kategorii obowiązujących producentów motocykli w Europie. Pojazd elektryczny tej kategorii musi ważyć poniżej 400 kg z wyłączeniem akumulatora i musi generować moc poniżej 15 kW.

*2Po wymianie tylnego siedzenia pojazdem może podróżować jeden kierowca i jeden dorosły pasażer.

 

W celu zaoferowania społeczeństwu produktów mobilnych nowej generacji, które zwiększają radość z jazdy przy jednoczesnym ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko, Honda będzie kontynuowała prace badawczo-rozwojowe nad rozwiązaniami technicznymi i produktami tego typu.

 

Tagi: , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.