Mercedes-Benz S 65 AMG – esencja mocy i luksusu

Dwanaście cylindrów, dwie turbosprężarki, moc 630 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego – nowy Mercedes-Benz S 65 AMG to najpotężniejsza limuzyna w swojej klasie.

 

Mercedes-Benz S 65 AMG6-litrowa jednostka AMG V12 biturbo zapewnia autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,3 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). Silnik już teraz spełnia wymogi normy emisji spalin Euro VI, które wejdą w życie nie wcześniej niż w 2015 roku. W porównaniu z poprzednią generacją modelu średnie zużycie paliwa S 65 AMG spadło o 2,4 l/100 km, do 11,9 l/100 km.

 

Jednostka biturbo współpracuje z siedmiostopniową przekładnią AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. W porównaniu z pięciobiegową skrzynią automatyczną stosowaną w poprzedniku oferuje ona szerszą rozpiętość przełożeń, która pozwoliła uzyskać niższe prędkości obrotowe silnika. Przekładnia może pracować w jednym z trzech trybów jazdy: Controlled Efficiency (C), Sport (S) oraz Manual (M). W trybach M i S zmiana przełożeń odbywa się bardziej agresywnie, a załączaniu wyższego przełożeniu pod pełnym obciążeniem towarzyszy krótka, precyzyjna określona przerwa w dostarczaniu paliwa.

 

Standardowe wyposażenie S 65 AMG obejmuje sportowe zawieszenie AMG, wykorzystujące system MAGIC BODY CONTROL. Kierowca ma do wyboru tryby „Comfort” i „Sport”. Auto wyjeżdża z fabryki na kołach z polerowanymi felgami z lekkich stopów o wymiarach 8,5 x 20 cali z przodu i 9,5 x 20 cali z tyłu oraz ogumieniem, odpowiednio, 255/40 i 285/35. Krótkie drogi hamowania i skuteczne wytracanie prędkości zapewnia kompozytowy układ hamulcowy AMG. W opcji oferowane są także hamulce ceramiczno-kompozytowe, o ponad 20 procwnt lżejsze od standardowych.

 

Podobnie jak poprzednik, nowa generacja S 65 AMG jest oferowana wyłącznie z długim rozstawem osi. Rynkowy debiut nastąpi w marcu 2014 roku, a ceny w Niemczech będą się rozpoczynały od 232 050 euro.

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Tagi: , , , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.