Mercedes-Benz CLA, czyli CLS w wersji mini

Mercedes-Benz CLA powstał na bazie prototypu Concept Style Coupe i bezpośrednio nawiązuje do większego i starszego brata CLS, który od chwili debiutu w 2003 roku doczekała się licznych naśladowców. 

Nowy Mercedes oferowany jest ze sportowym zawieszeniem i napędem na obie osie 4MATIC. Nadwozie modelu mierzy 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1437 mm wysokości i wyróżnia się najniższym wśród seryjnie produkowanych aut współczynnikiem oporu powietrza (Cd = 0,22).

 

Paleta silników benzynowych obejmuje wersje o pojemności 1,6 i 2 litrów o mocy od 122 KM pod maską CLA 180 przez 156 KM w CLA 200 aż po 211 KM w CLA 250. Diesel CLA 200 CDI osiąga moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm, natomiast 2,2-litrowa jednostka wysokoprężna, napędzająca model CLA 220 CDI, generuje moc 170 KM i 350 Nm maksymalnego momentu. Wszystkie odmiany silnikowe są standardowo uzbrojone w funkcję ECO start/stop i współpracują z 6-stopniową skrzynią mechaniczną lub 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną 7G-DCT.

 

Na liście wyposażenia znalazły się nowoczesne systemy wspomagania, takie jak zaawansowany Collision Prevention Assist. Ten radarowy układ ostrzega kierowcę przed zidentyfikowanymi przeszkodami za pomocą sygnałów akustycznych i wizualnych, przygotowując jednocześnie Brake Assist do precyzyjnego hamowania. W przypadku ryzyka kolizji Collision Prevention Assist zapewnia ochronę przed typowymi uderzeniami w tył poprzedzającego samochodu w ruchu ulicznym przy prędkości od 7 km/h (wcześniej: powyżej 30 km/h).

 

Pierwsze auta trafią do dealerów w kwietniu br. W Polsce za najtańszą wersję CLA 180 przyjdzie zapłacić 118 900 PLN.

Tagi: , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.