Mazda3 2013 – Skyactive w kompakcie

Nowa Mazda3 zadebiutuje w Europie jesienią 2013 roku, oferując nową jakość wykończenia i innowacyjne rozwiązania Skyactive.

Mazda3 2013Samochód zapowiada debiut nowego stylu wnętrza Mazdy, który dzieli kabinę na dwie kontrastujące strefy: ergonomiczne miejsce kierowcy oraz komfortową przestrzeń dla pasażerów – oddzielne, ale zarazem połączone przez asymetryczną centralną konsolę. W kabinie znalazł się również zestaw układów informacyjnych, rozrywkowych i komunikacyjnych, zaprojektowanych pod kątem i przede wszystkim bezpiecznego użytkowania. Wśród nich znajduje się m.in. 7-calowy ekran dotykowy WVGA czy nagłośnienie Bose z 9 głośnikami. Mazda3 to również pierwszy model tej marki, który zapewnia pasażerom połączenie z Internetem.

Pod maską znajduje się jeden z trzech wolnossących silników benzynowych lub turbodiesel. Wśród tych pierwszych jest nowy SKYACTIV-G 1,5, zadowalający się 5,0 l/100 km i współpracujący z 6-biegową skrzynią ręczną SKYACTIV-MT. SKYACTIV-G 1.5 ma większy moment (150 Nm przy 4000 obr./min) niż obecny 1,6. Przy mocy 100 KM, auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy i rozwija prędkość 185 km/h.

Oferowane są również dwie wersje silnika SKYACTIV-G 2.0. Wersja o podwyższonej mocy osiąga 165 KM przy 6000 obr./min i 210 Nm przy 4000 obr./min. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h (spalanie z 6-biegową skrzynią ręczną i i-ELOOP: 5,8 l/100 km). SKYACTIV-G 2.0 o standardowej mocy rozwija 120 KM przy 6000 obr./min i, jak jego poprzednik, 210 Nm przy 4000 obr./min. (z 6-biegową skrzynią manualną: 5,1 l/100 km).

Z kolei diesel SKYACTIV-D 2.2 produkuje 380 Nm maksymalnego momentu przy 1800 obr./min i 150 KM przy 4500 obr./min i potrzebuje tylko 8 sekund, by rozpędzić auto do 100 km/h. Wszystko to przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 3,9 l/100 km.

W nowym modelu Mazda stawia również na bezpieczeństwo, oferując w standardzie ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i układem awaryjnego hamowania (EBA), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji). Oprócz tego dostępne są liczne nowoczesne systemy wspomagające pracę kierowcy.

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Tagi: , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.