Lancia Thema i Fiat Freemont uzyskały 5 gwiazdek Euro NCAP, a Lancia Voyager otrzymała 4 gwiazdki.

Lancia Thema i Fiat Freemont zdobyły pięć gwiazdek Euro NCAP, czyli maksymalną ocenę, którą ta niezależna organizacja przyznaje od 1997 roku w testach bezpieczeństwa samochodów. W czasie tej samej sesji testów, Lancia Voyager otrzymała cztery gwiazdki, ze wskazaniem na pięć, co oznacza znaczącą poprawę w stosunku do modelu testowanego w 2007 roku.

Fiat Freemont

Fiat Freemont

Ocena ta jest tym bardziej istotna, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że od 2009 roku Euro NCAP publikuje nowe zestawienie, które poddaje ocenie jednocześnie bezpieczeństwo osób dorosłych, dzieci i pieszych oraz nowe rozwiązania z zakresu zapobiegania wypadkom i ograniczania obrażeń. Oceniane są dodatkowo czujniki zapięcia pasów bezpieczeństwa (SBR), systemy ESP i ogranicznik prędkości.  Ponadto, coraz trudniej uzyskać wynik 5 gwiazdek w zależności od roku, w którym publikowane są wyniki (2009, 2010-2011, 2012).

Jest to zatem ważna ocena, która raz jeszcze dowodzi, jak wyjątkową uwagę Grupa Fiat zwraca na aspekty związane z bezpieczeństwem wszystkich użytkowników ruchu drogowego. Uzyskane doskonałe rezultaty wynikają z zastosowanych najbardziej zaawansowanych urządzeń elektronicznych (niektóre z nich dostępne są w wyposażeniu seryjnym), które zwiększają bezpieczeństwo, ponieważ stale towarzyszą kierowcy w ograniczaniu ryzyka wypadków. Są to m.in. systemy kontroli trakcji, funkcji wspomagania nagłego hamowania (panic braking), adaptacyjna kontrola prędkości oraz funkcja Forward Collision Warning, dzięki której kierowca zostaje ostrzeżony w momencie, gdy odległość od poprzedzającego go pojazdu jest zbyt mała w stosunku do prędkości, z jaką porusza się jego samochód. Dodatkowe elementy wpływające na bezpieczeństwo to kamera wideo zainstalowana w lusterku wstecznym sygnalizująca „martwe pole”, system automatycznej regulacji przednich reflektorów, regulowany zestaw pedałów sterujących zapewniający optymalną pozycję kierowania samochodem oraz bardzo ważny system automatycznego monitoringu ciśnienia w oponach.

111019_L_ThemaVoyager_01Słowem, pełna ochrona, jak wskazuje na to 6 poduszek powietrznych w seryjnym wyposażeniu (dwie z nich to poduszki typu multi-stage) w modelach Fiat Freemont i Lancia Voyager i 7 poduszek powietrznych w Lancii Themie, a także trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i dwuzakresowymi czujnikami wagi.

Szczególną uwagę zwrócono również na ochronę pieszych: wszystkie trzy samochody wyposażone są w innowacyjny system wykrywania uderzenia w nogi pieszego. System ten w ciągu kilku tysięcznych sekundy podnosi maskę samochodu tworząc w ten sposób powierzchnię, która minimalizuje ryzyko obrażeń głowy pieszego. Ponadto, wszystkie trzy modele posiadają fotele przednie z mechanizmem zbliżającym zagłówek do głów osób siedzących z przodu w razie uderzenia w tył samochodu, co w znaczący sposób zmniejsza ryzyko obrażeń z powodu gwałtownego odrzucenia głowy.

Tysiące godzin wirtualnych symulacji, prób komponentów i podzespołów, a także dwieście symulacji zderzeniowych Hyge i ponad osiemdziesiąt crash testów dla każdego modelu (zderzenia czołowe, boczne, dachowanie i zderzenie z pojazdem jadącym z przodu, z uwzględnieniem różnych prędkości, różnych rodzajów przeszkód oraz różnych cech fizycznych osób znajdujących się w kabinie samochodu). Wszystkie te wartości liczbowe świadczą o mocnym zaangażowaniu Grupy, której celem jest, by Fiat Freemont, Lancia Thema i Lancia Voyager były samochodami o najlepszym poziomie bezpieczeństwa.

Tagi: , , , ,

Autor: autoadmin

Komentarze są wyłączone.