Kobieta doceniona

Kobiety kupujące samochód, to coraz częstszy widok w salonach samochodowych i komisach. Branża motoryzacyjna zwraca uwagę na panie, dostosowując swoją ofertę do ich wymagań

Marta Żmuda-Trzebiatowska z Lancią Ypsilon

Marta Żmuda-Trzebiatowska z Lancią Ypsilon

Profesjonalna obsługa, najwyższej jakości serwis, czy zindywidualizowana oferta to współczesny standard, do którego dąży każdy profesjonalny salon samochodowy. Jednak w poszukiwaniu nowych klientów firmy coraz częściej tworzą oferty dostosowane do konkretnej grupy zawodowej, społecznej, czy też płci.

Już kilka lat temu w internecie można było przeczytać o badaniach przeprowadzonych przez firmy motoryzacyjne z USA, sprzedające duże pojazdy typu SUV, które zwracały uwagę na to, że samochody terenowe były kupowane przez mężczyzn, ale ich docelowym użytkownikiem, lub osobą inspirującą do zakupu, były kobiety.  „W naszym salonie bardzo często pojawiają się kobiety, które z przyjemnością oglądają duże auta, takie jak Jeep Grand Cherokee, czy Suzuki Grand Vitara. Kobiety aktywnie uczestniczą także w naszych szkoleniach i rajdach” – mówi Arkadiusz Mazurkiewicz, dyrektor sprzedaży wielomarkowego salonu Autotraper.

Wzrost roli kobiet w decydowaniu o wyborze samochodu dostrzegają coraz częściej marketingowcy i specjaliści od reklamy. Kilka lat temu, w ramach działań product placement, Joanna Brodzik jeździła w jednym z popularnych seriali Suzuki Swift. Dziś Lancią Ypsylon jeździ na co dzień Marta Żmuda-Trzebiatowska. Kobiety kupując samochód zwracają uwagę na szereg detali stylistycznych, nie pomijają jednak innych istotnych kwestii – szczególnie tych związanych z bezpieczeństwem. Dlatego bardzo często oferta salonów dedykowana płci pięknej przestaje ograniczać się wyłącznie do sprzedaży stylistycznie odmienionych samochodów, a skupia się także na propozycjach usługowych i szkoleniowych.
„Strefa Kobiet Autotrapera to komplet różnego rodzaju ułatwień, powiązanych w  usługowy „parasol ochronny”, dostępny dla wszystkich kobiet, które kupią u nas nowe Suzuki. Nasz doradca serwisowy przypomina o upływie terminu ważności polisy, czy przeglądu, a serwisant pomaga w zmianie przebitej opony. Mamy też specjalne szkolenia dla pań, które chcą się czuć za kółkiem bardziej pewnie. Nikt ich tu nie osądza i nie wmawia im, że są gorsze. Zwyczajnie przekazujemy im garść przydatnych informacji i pozwalamy sprawdzić je w praktyce w bezpiecznych warunkach. Sądzę, że wiele pań po naszych szkoleniach, jest w stanie zawstydzić mężczyzn kierowców” – komentuje Małgorzata Jeremin-Mazurkiewicz dyrektor zarządzająca Autotraper

Tagi: , , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.