Honda CR-V – premiera w Monachium

Honda zaprezentowała nowy model CR-V. Auto, które pomogło zdefiniować segment kompaktowych SUVów, zostało gruntownie zmodernizowane z uwzględnieniem wymagań rynku europejskiego.

Honda CR-VW porównaniu z modelem poprzedniej generacji, długość i wysokość Hondy CR-V zostały zredukowane odpowiednio o 5 i 30 mm, co nie miało jednak negatywnego wpływu na przestronność kabiny pasażerskiej. Nowy model jest bardziej agresywny i aerodynamiczny, ma wydatniej wyrzeźbione linie nadwozia, a także wyraźniej zaznaczoną sekcję czołową. Honda CR-V została zaprojektowana jako samochód globalny, mimo to wersja europejska zawiera kilka elementów stylistycznych nadwozia opracowanych specjalnie na potrzeby tego rynku. Przeprojektowany przedni zderzak podkreśla dynamiczny charakter auta, natomiast przednie światła do jazdy dziennej LED oraz tylne światła LED wyróżniają ten model na tle konkurencji.

 

Standardowo, bagażnik ma 589 litrów pojemności, a po złożeniu tylnych siedzeń jego pojemność wzrasta do 1648 litrów (1669 litrów przy zastosowaniu dojazdowego koła zapasowego). Długość przestrzeni ładunkowej została zwiększona o 140 mm do 1570 mm, natomiast próg załadunku został obniżony o 25 mm.

 

Wysoką jakość wykonania wewnątrz potęguje bogate wyposażenie seryjne. Uwagę przykuwa 5-calowy „inteligentny” wyświetlacz wielofunkcyjny i-MID (Multi-Information Display), który steruje funkcjami systemu audio, telefonu i nawigacji satelitarnej (jeśli jest w wyposażeniu). Eksploatację nowej Hondy CR-V ułatwia także bezkluczykowy system dostępu do wnętrza oraz elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika.

 

Wiele uwagi poświęcono ograniczeniu hałasu silnika i szumów dobiegających z nawierzchni do kabiny pasażerskiej. Rezultatem tych działań jest obniżenie hałasu we wnętrzu o 3 dB w porównaniu z Hondą CR-V poprzedniej generacji.

 

W gamie jednostek napędowych oferowanych w nowej Hondzie CR-V dostępny będzie silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 2 litrów oraz diesel i-DTEC o pojemności 2,2 litra. Oba silniki powstały na bazie jednostek dostępnych w modelu CR-V trzeciej generacji, jednak zostały gruntownie zmodyfikowane pod kątem niższej emisji CO2. Wartości mocy i maksymalnego momentu obrotowego silnika i-DTEC utrzymują się na niezmienionym poziomie (150 KM i 350 Nm), jednak emisja CO2 spadła ze 171 g/km do 153 g/km (10%) dla wersji z ręczną skrzynią biegów oraz ze 195 g/km do 175 g/km w wersji z pięciobiegową przekładnią automatyczną. Moc silnika i-VTEC o pojemności 2 litrów wzrosła ze 150 do 155 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy został zwiększony o 2 Nm do 192 Nm. Mimo to emisja CO2 zmniejszyła się ze 192 g/km do 174 g/km w wersji z przekładnią manualną oraz ze 195 g/km do 176 g/km w modelach wyposażonych w automat. W niedalekiej przyszłości model CR-V będzie również oferowany z opracowanym przez Hondę silnikiem i-DTEC o pojemności 1,6 litra, który zadebiutował pod maską pięciodrzwiowego Civica.

 

Nowa Honda CR-V będzie oferowana w wersji z napędem na dwa koła lub cztery koła.

 

Standardem w modelu CR-V są również opracowany przez Hondę tryb ECON i system Eco Assist. Po naciśnięciu przycisku ECON układ odpowiednio dostosowuje działanie przepustnicy i klimatyzacji, aby zminimalizować zużycie paliwa. System Eco Assist wykorzystuje wyświetlacz umieszczony w desce rozdzielczej, aby poinformować kierowcę o wpływie jego stylu jazdy na zużycie paliwa. Podczas oszczędnej jazdy podświetlenie wskaźników zmienia kolor z białego na zielony.

 

Na pokładzie nowego modelu znalazły się także zaawansowane układy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę wchodzące w skład systemu ADAS (Advanced Driver Assist System). Są to: system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist System – LKAS), tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control) oraz system ograniczający skutki kolizji  ACC (Collision Mitigation Braking System), który ostrzega kierowcę przed potencjalną kolizją, a nawet inicjuje hamowanie, aby zminimalizować skutki zderzenia.

Tagi: , , , , , , , , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.