Ford Escort Concept debiutuje w Szanghaju

Firma Ford wiąże duże nadzieje z chińskim rynkiem motoryzacyjnym i wychodzi naprzeciw zróżnicowanym potrzebom klientów z Chin, czego dowodem jest dzisiejsza prezentacja modelu Ford Escort Concept podczas salonu Auto Shanghai 2013. Koncept jest najnowszym przykładem ewolucji globalnego DNA firmy. 

Ford Escort ConceptFord Escort Concept to wizja modelu, który w przyszłości przyczyni się do pozyskania w Chinach nowych klientów szukających auta kompaktowego. Obecnie sprzedaż w segmencie, w którym konkuruje m.in. Ford Focus, czyli najlepiej sprzedający się model w Chinach w zeszłym roku i najlepiej sprzedający się model na całym świecie, stanowi ponad 25% całkowitej sprzedaży samochodów w Chinach.

 

Ford Escort Concept to nowy rodzaj samochodu kompaktowego stworzonego w oparciu o sukces Forda Focus, przeznaczony dla klientów nowego typu. Zarówno Ford Focus, jak i Ford Escort Concept oferują wysoką jakość, bezpieczeństwo i niskie zużycie paliwa, przy czym Ford Focus trafia w gusta nabywców oczekujących dynamicznych wrażeń z jazdy i zaawansowanych technologii, natomiast Ford Escort Concept spełni potrzeby klientów ceniących przestronność, bezkompromisową funkcjonalność i wyrafinowany design.

 

– W oparciu o opinie naszych klientów w Chinach opracowaliśmy model Ford Escort Concept, który spełni oczekiwania nowej klasy nabywców aut kompaktowych, – powiedział Jim Farley, wiceprezes ds. globalnego marketingu, sprzedaży i serwisu Ford Motor Company. – Są to wymagające, nowoczesne rodziny, które oczekują bezkompromisowej funkcjonalności, jakości i bezpieczeństwa dla siebie i dla swoich bliskich, a potrzeb tych nie spełniają samochody kompaktowe oferowane obecnie na rynku”

 

Prosty, elegancki i harmonijny design

Sukces Forda i doświadczenie zdobyte przez producenta w segmencie aut kompaktowych za sprawą modelu Ford Focus – w połączeniu z opiniami klientów – pozwoliły nakreślić ogólną koncepcję stylizacyjną modelu Ford Escort Concept.

 

Z badań rynkowych przeprowadzonych przez Forda wynika, iż klienci z Chin szukają pojazdu, który będzie stylowy, ale nie pretensjonalny, i który pozwoli na zachowanie równowagi w życiu przy uwzględnieniu relacji z rodziną i przyjaciółmi.

 

– Dowiedzieliśmy się, że wielu nabywców kompaktowych samochodów z Chin ceni wyrafinowany design i szuka bardziej przestronnego samochodu rodzinnego, – powiedział Martin Smith, dyrektor ds. designu w regionie Europy oraz Azji i Pacyfiku. – Ford Escort Concept spełnia te wymagania.

 

– Przestronny przedział pasażerski, pieczołowicie wykończone detale oraz precyzyjnie wyprofilowane powierzchnie nadają modelowi koncepcyjnemu harmonijnej estetyki oraz sprawiają, że klienci otrzymują to, czego oczekują.

 

Projektanci Forda rozpoczęli prace od wydłużenia nadwozia oraz wyrzeźbienia eleganckich linii, które zapewniają naturalną płynność. Dłuższy profil pozwala na wygospodarowanie większej przestrzeni w komfortowym wnętrzu przy zachowaniu spójnych proporcji.

 

Ford Escort Concept został zaprojektowany w celu spełnienia konkretnych potrzeb przyszłego odbiorcy, jednak pozostaje wierny nowej, globalnej koncepcji stylizacyjnej Forda, która została po raz pierwszy ujawniona w 2011 roku za sprawą Forda Evos Concept. W przednim widoku wyróżnia się nieco bardziej pionowa osłona chłodnicy, którą uzupełniają wydłużone, ozdobne reflektory.

 

– Ford Escort Concept to doskonały dowód na to, że można stworzyć przystępny cenowo kompaktowy pojazd o estetyce auta segmentu Premium, który będzie oferował dużo miejsca wewnątrz, – powiedział Smith.

 

Zaangażowanie w Chinach

– Ford Escort Concept to przykład na to, w jaki sposób możemy poszerzyć naszą ofertę skierowaną do nabywców samochodów kompaktowych i dalej umacniać naszą pozycję w Chinach, – powiedział John Lawler, prezes i dyrektor generalny Ford China. Wraz z nowym Fordem Mondeo, naszymi SUV-ami i bestsellerowym Fordem Focus budujemy atrakcyjną gamę produktów dążąc do celu, jakim jest wprowadzenie w Chinach do 2015 roku 15 nowych pojazdów.

 

– Bezprecedensowy wzrost na rynku motoryzacyjnym – szczególnie w segmencie samochodów kompaktowych – w połączeniu z dynamicznymi zmianami zachodzącymi w Chinach pozwala firmie Ford rozszerzyć swoją ofertę produktową i wykorzystać szybkie tempo rozwoju rynku.

 

Obecnie sprzedaż w segmencie kompaktowych samochodów w Chinach wynosi około 5,5 miliona sztuk rocznie, co w przybliżeniu odpowiada łącznej rocznej sprzedaży samochodów w Niemczech i Wielkiej Brytanii, i przewyższa całkowity roczny wolumen sprzedaży pojazdów w Japonii (trzeci największy na świecie rynek samochodowy).

 

Wielu producentów proponuje klientom w tym segmencie swoje sztandarowe produkty – Ford oferuje na przykład model Ford Focus Classic.

 

Ford Escort Concept jest z kolei alternatywnym produktem dostępnym w przystępnej cenie, co doskonale odzwierciedla założenie strategii Go Further.

 

Od 2006 roku Ford zainwestował w Chinach łącznie 4,9 miliarda dolarów, a wpływy firmy w tym regionie będą się zwiększały.

 

Do roku 2015 Ford planuje otworzyć siedem nowych zakładów produkcyjnych w regionie Azji i Pacyfiku – pięć w Chinach – i osiągnąć zdolność produkcyjną na poziomie 2,7 miliona pojazdów rocznie.

 

Niecały rok temu Ford ogłosił, iż w ramach największej od 50 lat ekspansji rynkowej zbuduje do 2015 roku nowoczesną fabrykę w Hangzhou i podwoi swoje moce produkcyjne w Chinach do ponad 1 mln samochodów osobowych rocznie. Ford wraz ze spółką joint venture Changan Ford zainwestuje w ten obiekt 760 milionów dolarów.

 

Oprócz inwestycji w fabrykę w Hangzhou, firma Ford zainwestowała również 1,1 miliarda dolarów w zwiększenie zdolności produkcyjnej w obiektach w Chongqing, wliczając w to Fabrykę Forda nr 2 w Changan, gdzie powstaje Ford Focus przeznaczony do sprzedaży w Chinach.

 

Ford rozwija także w Chinach swoją sieć dilerską i pracuje nad usprawnieniem łańcucha dostaw, aby do 2015 roku dostarczyć na rynek 15 nowych modeli

Tagi: , , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.