Fiat Auto Poland wyprodukował 1 500 000 Pand

21 lipca br. z linii produkcyjnych Fiata Auto Poland w Tychach zjechał półtoramilionowy Fiat Panda. Jubileuszowy samochód z silnikiem 1.3 MultiJet, w wersji Emotion, w kolorze niebieskim /blu magnetico/, jest przeznaczony na rynek włoski.


Fiaty Panda o numerach nadwozi 1 499 999 i 1 500 001 też są przeznaczone dla zagranicznych Klientów: w Niemczech /z silnikiem 1.3 MultiJet, wersja Dynamic, w kolorze czarnym – nero provocatore/ i w Anglii /z silnikiem 1.1 ECO, wersja Active, w kolorze czerwonym – rosso sfrontato/.

Z półtora miliona wyprodukowanych do tej pory Fiatów Panda na rynek polski trafiło 100 749 sztuk, natomiast 1 399 251 egzemplarzy /93,3 proc./ wyeksportowano na rynki 74 państw, w tym do wszystkich państw europejskich /najwięcej do Włoch – 899 265 szt., Niemiec – 130 708 szt., Francji – 84 641 szt./, a także m.in. do Japonii / 3 345 szt./, RPA /3 254 szt./, Meksyku /1 310 szt./. W Polsce w minionym okresie sprzedano 100 546 Fiatów Panda /w wersji osobowej i VAN/.

Obecnie Panda produkowana jest z czterema silnikami – trzema benzynowymi: 1.1 /54 KM/; 1.2 /60 KM/; 1.4 /100 KM/ oraz z superoszczędnym i ekologicznym dieslem 1.3 MultiJet /70 KM/. W ofercie występuje także wersja Panda Natural Power na gaz ziemny oraz wersja GPL na gaz propan-butan.
Panda może być wyposażona w manualną skrzynię biegów lub automatyczną typu Dualogic. Fiat Panda jest także jedynym modelem w segmencie A, który może mieć napęd na cztery koła – występuje on w wersjach Climbing lub Cross.
Z kolei wersja Pandy Eco podkreśla wagę, jaką Fiat przywiązuje do poszanowania środowiska. W minionych 6 latach nie mogło zabraknąć serii specjalnych Pandy, jak m.in. Alessi, Monster, Mamy.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej nowego Fiata Pandy w Tychach nastąpiło w maju 2003 r. Od tego czasu model zyskał liczne grono wielbicieli, o czym świadczą wyniki sprzedaży nie tylko w naszym kraju. W europejskich rankingach sprzedaży Fiat Panda od razu wysunął się na prowadzenie w swoim segmencie i pozostaje liderem tego segmentu do dzisiaj. Fiat Panda sam w sobie jest fenomenem – mijają kolejne lata, a na ten model utrzymuje się prawie niezmienne, rekordowe zapotrzebowanie na rynkach zagranicznych i cieszy się on niesłabnącym zainteresowaniem Klientów. Można użyć stwierdzenia, że jest to od lat najlepszy produkt Made in Poland, a sukcesy handlowe odnoszone przez Fiata Pandę, potwierdzone zostały licznymi nagrodami i wyróżnieniami, przyznanymi zarówno przez dziennikarzy, jak i czytelników prasy specjalistycznej, z prestiżowym tytułem Car of The Year 2004 na czele.

Zakład w Tychach, gdzie Panda jest produkowana – zalicza się do światowej elity przemysłu samochodowego, co zostało potwierdzone ostatnio międzynarodowym audytem Word Class Manufactoring /stosowanie najlepszych i najskuteczniejszych metod zarządzania procesem produkcyjnym/ i przyznaniem certyfikatu SILVER LEVEL. Ta ocena w bezpośredni sposób przekłada się na ocenę przez rynek jakości produkowanych w Tychach samochodów. W niedawno opublikowanym rankingu niezawodności wg niemieckiego ADAC-u, Fiat Panda zajął pierwsze miejsce w kategorii samochodów klasy miejskiej /segment A i B/. Dzisiaj tyska fabryka Fiat Auto Poland zatrudnia prawie 6 000 pracowników, a z linii produkcyjnych co 35 sekund zjeżdża samochód. Niewykluczone, że w tym roku w Tychach zostanie wyprodukowanych prawie 600 tys. samochodów, w tym ok. 285 tys. Pand /rekordowa ilość/.

Źródło: Fiat, fot. Fiat

Tagi: , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.