C evolution – nowy skuter BMW

Wymagania dotyczące koncepcji środków indywidualnego transportu ulegają radykalnym zmianom szczególnie, jeśli dotyczą pojazdów przeznaczonych dla dużych aglomeracji. Coraz częściej indywidualna motoryzacja jest oceniana z perspektywy jej wpływu na środowisko. 

BMW C evolutionRosnące natężenie ruchu, coraz droższe paliwa, a także wciąż zaostrzane ograniczenia emisji CO2 przez pojazdy poruszające się w centrach miast – to zagadnienia, z którymi coraz skuteczniej będziemy musieli sobie radzić w przyszłości.

BMW Group mierzy się z takimi wyzwaniami przygotowując seryjną produkcję pojazdów zdolnych sprostać nie tylko wymogom dnia dzisiejszego, ale też gotowych na wyzwania, które pojawią się jutro. Jako integralna część BMW Group, BMW Motorrad pracuje nad jednośladami, które pozwolą zaspokoić potrzeby indywidualnych klientów, respektując przy tym przyszłe wymogi, jakie będą stawiane systemom i środkom transportu. W ramach tych działań BMW Motorrad rozszerzyło swoją działalność o program „Urban Mobility”, w ramach którego w roku 2011 zaprezentowano dwa seryjnie produkowane maksiskutery C 600 Sport oraz C 650 GT.

Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju realizowaną przez BMW Group, BMW Motorrad zamierza konsekwentnie zmierzać w stronę elektromobilności już na obecnym, wczesnym etapie rozwoju takich jednośladów, przydatnych zwłaszcza w środowisku miejskim. W sposób podobny, jak w przypadku modeli BMW i opracowywanych w samochodowym oddziale BMW Group, przyspieszony rozwój jednośladów BMW Motorrad również oparto na koncepcji wizjonerskich pojazdów i nowych usług mobilnych, starając się łączyć pełne inspiracji projekty ze szczególną filozofią zrównoważonego rozwoju obecną w całym łańcuchu tworzenia wartości.

BMW Motorrad planuje więc już w najbliższej przyszłości wprowadzać na rynek kolejne jednoślady klasy premium. W czasie Dni Innowacji 2011 zaprezentowano wynik pierwszego etapu tych prac – koncepcyjny pojazd E─Scooter. Do niedawna skutery z napędem całkowicie elektrycznym ze względu na swoje ograniczone osiągi i mały zasięg nadawały się niemal wyłącznie do poruszania się w centrach miast na niewielkich dystansach. Zastosowanie przez BMW przyjaznych środowisku, ale bardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych sprawiło, że w koncepcyjnym BMW E─Scooter ograniczenia co do zasięgu stały się znacznie mniej dolegliwe. Niewiele później, jako efekt drugiego etapu prac, na targach IAA we Frankfurcie BMW Motorrad mogło zaprezentować studium projektowe elektrycznego skutera pod nazwą BMW Concept e. Była to przyciągająca wzrok wizja skutera z całkowicie elektrycznym napędem.

Owocem trzeciego etapu prac jest właśnie zaprezentowany przez BMW Motorrad pojazd „C  evolution”, który jest przedprodukcyjnym prototypem elektrycznego skutera, jaki może już wkrótce pojawić się w sprzedaży. Jako pojazd przeznaczony do podróży z przedmieść do centrów miast, na tym etapie prac musiał on spełniać dwa szczególnie istotne wymagania: osiągi powinny być bliskie możliwościom dużego skutera z napędem spalinowym, a zasięg musiał być zadowalający w warunkach realnej eksploatacji.

Opracowując pięć całkowicie funkcjonalnych skuterów ” C evolution „, BMW Motorrad zdobyło nowe doświadczenia w dziedzinie budowy elektrycznych jednośladów i osiągnęło nowy poziom wiedzy inżynierskiej potrzebnej do konstruowania takich pojazdów. BMW Motorrad wykorzystuje też liczne wydarzenia odbywające się na arenie publicznej w Europie, by podnieść świadomość i zainteresowanie elektrycznymi jednośladami, co pozwala przygotować rynek na pojawienie się takich pojazdów po ich wprowadzeniu do seryjnej produkcji. W pilotażowej fazie popularyzowania elektrycznych jednośladów są one eksploatowane w realnych warunkach i w na obszarach, które odpowiadają środowisku, w jakim będą jeździć seryjnie produkowane pojazdy. Celem tej akcji jest również doprowadzenie do rozwoju infrastruktury obejmującej wypożyczalnie elektrycznych pojazdów i organizacje zajmujące się wspólnym ich użytkowaniem.

Tagi: , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.