BMW i8 – ekosportowiec

Podczas wydarzenia na torze testowym BMW Group Miramas we Francji, marka BMW i zaprezentuje prototyp drugiego produkcyjnego pojazdu – BMW i8.

BMW i8BMW i8 uosabia charakterystyczną przyjemność z jazdy BMW w rewolucyjnej i łamiącej stereotypy formie. Znajduje to odzwierciedlenie w bardzo emocjonującym wyglądzie, dynamicznych osiągach samochodu sportowego oraz zużyciu paliwa i emisji spalin małego samochodu. BMW i8 stanowi kolejny etap w ewolucji strategii Efficient Dynamics. Łączy wyjątkowo lekkie, aerodynamicznie zoptymalizowane nadwozie z najnowocześniejszą technologią BMW eDrive, kompaktowym, wysoce doładowanym 1,5-litrowym silnikiem benzynowym BMW TwinPower Turbo oraz inteligentnym zarządzaniem energią. Dzięki rewolucyjnemu podejściu udało się osiągnąć niespotykaną równowagę między osiągami a zużyciem paliwa. Kabina pasażerów wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) sprawia, że BMW i8 wyznacza nowe standardy dla pojazdu typu plug-in hybrid w zakresie niskiej wagi. Pojazd może działać na samym napędzie elektrycznym, co oznacza brak emisji spalin przy dynamicznych osiągach samochodu sportowego, z oczekiwanym przy- spieszeniem 0 – 100 km/h (62 mph) w 4,5 sekundy.

BMW i8 został zaprojektowany od samego początku jako sportowy samochód typu plug-in hybrid, z naciskiem położonym na elastyczne osiągi i znakomitą wydajność. Charakterystyczna architektura BMW i LifeDrive jest najlepszą możliwą podstawą do lekkiego projektu. Jej główne składniki to aluminiowy moduł Drive, który łączy silnik spalinowy i silnik elektryczny, akumulator, elektronika zasilania oraz elementy podwozia, wraz z funkcjami strukturalnymi i zderzeniowymi oraz moduł Life, na który zasadniczo składa się kabina pasażerska z CFRP w układzie 2+2. Architektura ta zapewnia także BMW i8 bardzo nisko umieszczony środek ciężkości i prawie idealne rozłożenie nacisku na osie w stosunku 50:50. Obie te cechy zwiększają zwinność pojazdu System plug-in hybrid zastosowany w BMW i8 jest specyficzny dla tego modelu.

Opracowany i wyprodukowany przez BMW Group stanowi kolejny etap w ewolucji programu Efficient Dynamics. Zwarty trzy-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo został połączony z elektrycznym układem napędowym i akumulatorem litowo-jonowym, który może być ładowany ze standardowego domowego gniazdka elektrycznego. Silnik benzynowy przekazuje 170 kW/231 KM mocy na tylne koła, a silnik elektryczny o mocy 96 kW/131 KM napędza koła przednie. Ta konfiguracja oferuje możliwość jazdy na samym silniku elektrycznym o zasięgu do 35 km (ok. 22 mil) oraz prędkość maksymalną 120 kilometrów na godzinę (ok. 75 mph). Przy wykorzystaniu obu systemów napędowych oferuje osiągi napędu na cztery koła o znakomitej przyczepności, potężnym przyspieszeniu oraz dynamicznym sterowaniem momentem napędowym podczas sportowego pokonywania zakrętów. Mocniejsza z dwóch jednostek napędowych napędza tylne koła. System hybrydowy uzupełnia ją o moc z silnika elektrycznego aby dostarczyć typową przyjemność z jazdy BMW w połączeniu z przełomową wydajnością. Gdy model zostanie wprowadzony na rynek, średnie zużycie paliwa BMW i8, obliczone przy zastosowaniu testowego cyklu UE dla pojazdów hybrydowych, wynosić będzie mniej niż 2,5 l/100 km (ponad 113 mpg) przy emisji CO poniżej 59 gramów na kilometr.

Tagi: , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.