Audi pobiło rekord sprzed roku

Po skróconym pierwszym treningu kwalifikacyjnym do jubileuszowego, 24-godzinnego wyścigu w Le Mans (start w sobotę o 15.00), wszystkie trzy Audi R18 e-tron quattro są na czele stawki. Francuz Loïc Duval zdołał poprawić rekord sprzed roku o prawie 1,5 sekundy. 

  • Audi R18 e-tron quattro
  • Audi R18 e-tron quattro na pierwszych trzech miejscach w Le Mans
  • Pierwsze kwalifikacje, po niebezpiecznym wypadku zakończone przed czasem
  • Francuz Loïc Duval wywalczył najlepszy czas dnia

Ingolstadt/Le Mans, 20 czerwca 2013 r. Po skróconym pierwszym treningu kwalifikacyjnym do jubileuszowego, 24-godzinnego wyścigu w Le Mans (start w sobotę o 15.00), wszystkie trzy Audi R18 e-tron quattro są na czele stawki. Francuz Loïc Duval zdołał poprawić rekord sprzed roku o prawie 1,5 sekundy.

Wyścigowe hybrydy marki Audi, które jak dotąd w bieżącym sezonie są niepokonane, od początku nadawały ton zmaganiom na całych 13 kilometrach i 629 metrach francuskiego toru. Podczas treningu i podczas kwalifikacji, bolidy z Ingolstadt zajęły trzy pierwsze miejsca. Najszybsze w obu treningach było Audi R18 e-tron quattro z numerem startowym „2“, prowadzone przez trio w składzie: Loïc Duval (Francja), Tom Kristensen (Dania) i Allan McNish (Szkocja). Najlepszy czas dnia – 3 minuty i 22,349 sekundy wywalczył Duval, krótko po tym, jak o godz. 22.00 rozpoczęły się kwalifikacje.

Hiszpan Marc Gené, jadący w Audi R18 e-tron quattro z numerem startowym„3“, razem z Lucasem di Grassim (Brazylia) i Oliverem Jarvisem (Wielka Brytania), zajął drugie miejsce, z czasem 3 minuty i 24,341 sekundy. Trzecią pozycję wywalczyli zwycięzcy sprzed roku i obecni mistrzowie świata Marcel Fässler (Szwajcaria), André Lotterer (Niemcy) i Benoît Tréluyer (Francja). Bolid z numerem startowym „1“, z Lottererem za sterami, swe najszybsze okrążenie pokonał w czasie 3 minut, 25,474 sekund.

Żadna z trzech załóg Audi nie była jednak najbardziej skupiona na szybkich czasach przejazdu. To nie było ich główne zadanie. Po wstępnych treningach, które ubiegłej niedzieli upłynęły pod znakiem deszczu, Audi Sport Team Joest kontynuował rozpoczęty wówczas program testowy. Przede wszystkim skupiono się na testowaniu ogumienia i perfekcyjnej synchronizacji wszystkich trzech R18 e-tron quattro. Ponadto kierowcy przećwiczyli obowiązkowe rundy nocne. Udało się to wszystkim za wyjątkiem Marcela Fässlera, którego dwukrotnie zatrzymały czerwone chorągiewki.

Zarówno trening, jak i pierwsze kwalifikacje zakończono przed czasem, po wypadkach, w których na szczęście nikt nie ucierpiał, lecz zniszczono bariery ochronne. Koniec kwalifikacji, zaplanowanych pierwotnie na dwie godziny, ogłoszono już po 65 minutach.

„Mimo wszystko, dziś wieczorem właściwie wykonaliśmy naszą pracę zgodnie z planem“ – podsumował Loïc Duval, który w ubiegłym tygodniu obchodził trzydzieste pierwsze urodziny. „Nasz plan zakładał odbycie właściwej rundy kwalifikacyjnej na suchym torze – w końcu nigdy nie wiadomo, jaka będzie jutro pogoda. Trafiłem na bardzo spokojne okrążenie. Nasz samochód nie jest jednak jeszcze perfekcyjnie przygotowany, dlatego że warunki na torze nie pozwoliły na zebranie koniecznych informacji. Nie wiemy też, jak zakończy się runda kwalifikacyjna w czwartek.“

„To dobrze, że tydzień zmagań w Le Mans rozpoczął się na dobre“ – powiedział szef Audi-Motorsport dr Wolfgang Ullrich. „Warunki pogodowe były dziś lepsze niż oczekiwaliśmy, dlatego mogliśmy wykonać kawał dobrej roboty. Niestety, wyścig dwukrotnie przerywano, ponieważ tor wymagał naprawy po wypadkach. Mamy nadzieję, że w pełni wykorzystamy jutrzejszy dzień, by dopracować ostatnie szczegóły na których nam zależy.“

Dziś, tj. w czwartek, od 19.00 do 21.00, zaplanowano dwie kolejne rundy kwalifikacyjne, podczas których nastąpi ostateczne rozdysponowanie pozycji startowych. W obchodzącym w tym roku jubileusz 90-lecia całodobowym wyścigu
w Le Mans, Audi siedmiokrotnie startowało z pole position. Cztery ringi już czternaście razy brały udział w tym najważniejszym na świecie wyścigu długodystansowym, a jedenaście razy zajmowały najwyższe miejsca na podium.

Wyniki kwalifikacji 1:
1. Duval/Kristensen/McNish (Audi R18 e-tron quattro) 3.22,349 min.
2. di Grassi/Gené/Jarvis (Audi R18 e-tron quattro) 3.24,341 min.
3. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro) 3.25,474 min.
4. Wurz/Lapierre/Nakajima (Toyota) 3.26,676 min.
5. Prost/Jani/Heidfeld (Lola-Toyota) 3.30,423 min.
6. Davidson/Buemi/Sarrazin (Toyota) 3.30,841 min.

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Tagi: , , , , , , ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.