Akcja serwisowa Nissana X-Trail i Qashqai

Przedsiębiorca Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft. Oddział w Polsce, powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody Nissan T31 X-Trail oraz J10 Qashqai mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Polski dystrybutor marki Nissan poinformował, że w niektórych samochodach Nissan T31 X-Trail oraz J10 Qashqai, istnieje ryzyko, że w przekładni kierowniczej nie zostało zainstalowane łożysko igiełkowe (T31 X-Trail oraz J10 Qashqai) oraz nakrętka zabezpieczająca nie została właściwie dokręcona (tylko J10 Qashqai). W rezultacie może dojść do samoczynnego poluzowania się nakrętki, co doprowadzi do zwiększenia luzu i pojawienia się stuków w przekładni kierowniczej. W skrajnych przypadkach może dojść do utraty kontroli nad pojazdem, co może być niebezpieczne dla uczestników ruchu drogowego.

Kampania serwisowa na rynku polskim dotyczy 302 samochodów Nissan T31 X-Trail oraz 828 samochodów Nissan J10 Qashqai.

Inną nieprawidłowością występującą oprócz powyższej, w niektórych egzemplarzach modelu T31 X-Trail, jest wadliwe działanie instalacji elektrycznej haka holowniczego. Jeśli po wyłączeniu zapłonu zostaną włączone światła awaryjne, nie będą one działały w przyczepie podpiętej do samochodu.

Kampanią serwisową z tego powodu na rynku polskim objęte są 494 samochody Nissan T31 X-Trail. Numery nadwozi tych samochodów – w załączniku.

Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft. Oddział w Polsce, poinformował UOKiK, że klienci, którzy posiadają pojazdy objęte ww. kampaniami, zostaną listownie zaproszeni do serwisów w celu dokonania bezpłatnego sprawdzenia i ewentualnej wymiany elementów samochodu.

Źródło: UOKiK

Tagi: ,

Autor: Mototarget.pl

Komentarze są wyłączone.